Filmrecensie: Dance Academy

Sterre is al tijden helemaal gek van de serie Dance Academy. Een van haar beste vriendinnetjes is toevallig afgelopen jaar gestart op het conservatorium. Ze heeft audities gedaan voor de dansopleiding daar en gaat nu haar droom waar maken: de basisschool combineren met een professionele dansopleiding. Reden genoeg dus om naar de eerste bioscoopfilm te gaan van de populaire serie Dance Academy! Deze ging namelijk op 7 september in première en Sterre vindt het een echte aanrader.

New York

De film speelt in New York. Tara is een meisje dat in het verleden een ongeluk heeft gekregen, waardoor ze niet meer kon dansen. Het blijft echter kriebelen, en na verloop van tijd besluit ze om naar the Big Apple te gaan om haar droom om een professionele balletdanseres te worden uit te laten komen. Ze merk als snel dat de balletwereld keihard is en ze hard moet werken om niet teleurgesteld huiswaarts te moeten keren. Auditie na auditie wordt ze afgewezen. Tara leert een wijze les in de film, namelijk dat ze eerst zichzelf weer terug moet vinden en vertrouwen moet krijgen. Pas dan zal ze in staat zijn te presteren zoals nodig is.

Wat vonden de meisje van de film?

Sterre en haar vriendinnetje waren heel enthousiast na het zien van deze film. Ze vonden hem erg leuk en spannend. Voor het vriendinnetje van Sterre was het allemaal extra herkenbaar, omdat zij natuurlijk ook veel met dans bezig is. Het is overigens wel echt een meidenfilm, laat de jongens dus gerust thuis, tenzij ze van roze tutu’s en ballet houden natuurlijk. Op sommige momenten vonden ze het ook wel een beetje zielig.

Trailer

Wil je alvast een indruk krijgen van de film? Bekijk dan de trailer hieronder.

Vorig artikelHoe maak je de perfecte selfie?