Het was weer een fijne week, met niet alleen maar werken en klussen, maar ook wat leuke dingen doen. Bovendien wordt de zon krachtiger. Het is niet volop mooi weer, maar als het droog is en de zon schijnt, is het gelijk lekker buiten!

Op maandag moest ik natuurlijk werken. Overdag was het dus druk, maar ‘s avonds deed ik 2 leuke dingen. Ten eerste hoorde ik definitief dat mijn stedentrip naar Helsinki via Visit Finland doorgaat. De tickets zijn geboekt, het hotel geregeld en ook de dagtrip via Eckeroline naar Tallinn ligt vast. We logeren in een supergaaf hotel, wat vroeger een gevangenis was, Hotel Katajanokka. Ik heb er superveel zin in! Mocht iemand nog tips hebben, laat ze dan achter in de reacties, want er zijn bijna geen reisgidsen over Helsinki.

Het tweede leuke was mijn wekelijkse wandeling met Niky. We liepen dit keer voornamelijk door het Wilhelminapark en dat leverde leuke plaatjes op. Als je goed om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

Ik sloot af met een heerlijk voetenbadje. Via Visit Finland had ik namelijk ook een zakje kruidenzout gekregen voor je voeten. Dat moest ik uitproberen natuurlijk 🙂

Al heel vroeg moesten we op pad, want we hadden een tandartsafspraak. Gelukkig hadden we allemaal niks. Feetje mocht ook even in de stoel, dat vond ze wel interessant hoor.

Een drukke werkdag, met belangrijke afspraken. En ik had slecht geslapen, dat merkte ik de hele dag. Ik was erg moe. Lenthe speelde ‘s middags bij een vriendinnetje. Na het avondeten dook ik meteen mijn bed in om bij te slapen.

Mijn vrije dag! Er moest dringend worden schoongemaakt. Dus ik ging, met Fee in mijn kielzog, aan de slag. Het lukte me om 2 verdiepingen te doen, daarna was het tijd om Lenthe op te halen. Vanwege het mooie weer lunchten we in de tuin. Ik kon meteen de nieuwe zonnebrandcrème van Avène uitproberen, die ik van een PR bureau gekregen had. Fijn spul! Ook ‘s avonds scheen de zon, dus we aten buiten. In een hobbelige, modderige wildernis-tuin. We kunnen niet wachten tot de tuin aangelegd wordt, het is bijna zover! We maakten ook foto’s van Maik & Yuren voor een blog over vaderdag. Later meer daarover.

Nadat ik Sterre naar school had gebracht, reed ik met Fee door naar de kapper. Mijn haar was enorm lang, ik denk dat ik al een jaar niet naar de kapper was geweest. Zo droog en futloos, er moest echt een schaar in. Dus zowel Fee en ik namen plaats in de kappersstoel om er een stuk af te laten knippen. Voelde zo fijn daarna. Nu zit er weer een beetje volume in mijn haar.

Thuis maakten we de bak met kikkervissen schoon en ontdekten dat er al een flink aantal achterpoten hadden. Meestal gaat het daarna snel: ik verwacht dat ze binnen 2 weken ook voorpoten krijgen en dan zetten we ze uit in het water vlakbij huis.

‘s Middags zat ik natuurlijk weer de halve middag in het zwembad zoals gewoonlijk.

Het weekend is altijd fijn. Lekker uitslapen, beetje rommelen in de ochtend en wat aandacht voor elkaar. We deden op zaterdag niet zo heel veel bijzonders, behalve de Playmobil uitzoeken. ‘s Avonds was het natuurlijk songfestival, wat we in het begin met de oudste twee op bed keken. Ik viel na Nederland eigenlijk in slaap, maar hoorde ‘s morgens dat we 11e waren geworden. Helaas.

Moederdag! Ik werd verrast met een ontbijtje. Lekker croissantjes en aardbeienjam. De kinderen hadden allemaal een stukje van een papieren bril versierd en ingepakt. Ik kreeg ze één voor één en zag pas bij het laatste stukje dat het een bril vormde, al die losse delen. Ik mag deze bril inwisselen voor een echte zonnebril die ik zelf mag uitkiezen. Superleuk, want vorig jaar in Portugal ben ik op mijn Rayban gaan staan, en heeft nu dus gebarsten glas.

De gastouder had met de kinderen een heel leuk boekje gemaakt met foto’s en uitspraken over mama. Echt heel leuk gedaan. Ik ben verwend dus!

Na het ontbijt gingen we naar Rotterdam. We wilden een kinderstadswandeling maken uit het boekje met uitjes in Zuid-Holland. Helaas hadden we niet bedacht dat Feyenoord moest spelen en de stad dus het podium was van Feyenoord-fans. De politie raadde ons af om het centrum in te gaan met de kinderen, omdat nog niet bekend was of Feyenoord zou gaan winnen en hoe de sfeer zou zijn. Daarom liepen we met een boog om het centrum heen en bezochten we de kubuswoningen van Piet Blom, dronken wat bij Aloha en bezochten we de Euromast. Het was een hele gezellige moederdag. We sloten de dag af in de zon thuis voor de schuifpui.

Oh ja, Sterre maakte een vlog van deze dag, wie ‘m wil zien, hij staat hier. (ze moet nog een beetje oefenen ;-))

Komende week gaan ze bij ons de tuin afgraven, de schuttingen plaatsen en de tuin aanleggen. Daar kijk ik erg naar uit, want dan kunnen we eindelijk lekker in de tuin zitten en de kinderen fijn in de tuin spelen.

Vorig artikelZó krijgt je keuken een super metamorfose
Volgend artikelZo vader, zo zoon