In mijn hoofd was deze week echt ontzettend druk. En dat was ook eigenlijk zo. Op woensdag had ik immers een hele dag een filmploeg in mijn kielzog en op vrijdag waren er allerlei festiviteiten op school, moesten de kinderen hockeyen en zwemmen, maar moest ik ook om half 6 in de trein zitten richting Texel. En oh ja, dan was daar ook nog gewoon mijn werk natuurlijk. Druk druk druk dus!

Op mijn werk is het momenteel echt heel druk. De eerste zorgleerlingen worden zichtbaar in de klassen en dan ben ik nodig. Ik hop dus van afspraak naar afspraak en heb weinig tijd voor lunch of even achter mijn laptop zitten. Zo ook maandag. Ik was na een drukke dag pas laat thuis en ik kon bovendien niet gaan wandelen, want Maik moest naar een ouderavond op school. De vorige was ik geweest, dus hij ging dit keer. Ik ben aan het einde van de dag nog wel even gaan sporten, maar had niet veel tijd, want ik moest op tijd terug zijn.

Ik had die dag twee vergaderingen. De eerste duurde de hele ochtend en de tweede duurde de hele middag. Het was tevens een echte cheatday wat betreft het afvallen: er lag lekkere chocola bij de 2e vergadering en ik kon het niet weerstaan. Om dat te compenseren ben ik, ondanks dat ik totaal geen zin had, toch om half 9 nog naar de sportschool gereden. Zo bleef de schade enigszins beperkt. Toen ik terug reed, zag ik trouwens dat de maan groot en rood was. Geen volle maan, maar wel bijzonder.

De meest intensieve dag van de week. Al om 6.45 uur stond er een ploeg van de KRO NCRV voor de deur. Maik heeft ze ontvangen, terwijl ik de kinderen uit bed haalde, zelf douchte en Fee hielp met aankleden. Ik kreeg zodra ik beneden kwam een microfoontje en geluidskastje, want ik zou de hele dag worden gevolgd. De kinderen waren heel erg onder de indruk van die vreemde mannen en de camera. Waar ze normaal altijd lekker druk zijn ‘s morgens, durfden ze nu geen woord te zeggen. Lenthe wilde eerst zelfs niet aan tafel komen! Rond 8 uur bracht ik Sterre naar school, de tv-ploeg ging mee in de auto en volgde ook mijn werkafspraken, kinderen ophalen van de opvang, Sterre naar de hockey brengen, enz. ‘s Avonds schoof er een heuse bn-er bij ons aan tafel om lasagne mee te eten en mij te interviewen. Rond half 9 was het klaar en vertrokken ze weer. Ik was echt heel moe en ben meteen gaan douchen en mijn bed in gedoken. Ik ben erg benieuwd naar de uitzending, die waarschijnlijk op 20 oktober zal zijn.

Ik was nog maar net thuis van Sterre naar school brengen toen de buurvrouw me appte om samen koffie te drinken. Ik had geen bijzondere plannen, dus dat leek me gezellig. Na dit koffiemomentje bleek ik gebeld op mijn werktelefoon voor iets belangrijks. Ik besloot Fee even een half uurtje voor de tv te zetten, zodat ik kon bellen. Terwijl ik net in het gesprek zat, stond de buurvrouw weer voor de deur. Haar zoon had een strijkkraal in zijn neus gestopt, dus of ik op haar dochter kon passen terwijl zij naar de huisarts (en later kno-arts) zou gaan. Natuurlijk kon ik dat 🙂 Dus heb ik de hele ochtend geknutseld met de twee meisjes, spinnen in een web gemaakt en later nog pompoensoep gemaakt en gegeten.

‘s Avonds had ik afgesproken met Niky en Joyce bij Bite Me! Om te borrelen. Dit was nog voor mijn verjaardag van vorig jaar 🙂 Heb ze tussendoor nog gewoon gezien hoor, maar we vergaten steeds om mijn cadeautje te verzilveren. Het was heel gezellig en lekker, dus ik heb ingecalculeerd dat ik deze week niet ben afgevallen. Overigens krijg ik de laatste week ineens van meerdere mensen opmerkingen over dat ik zo ben afgevallen, dus kennelijk begint het zichtbaar te worden. Nu volhouden 🙂

Ik wilde de dag beginnen met het inpakken van mijn koffer, maar op de een of andere manier kwamen er steeds dingen tussendoor waardoor het maar niet lukte. Op de Vrije School was het Michaëlsfeest, dus ik moest ook weer op tijd daar zijn om mee te gaan naar het park met de zwierezwaaien. Uiteindelijk kwam ik dus pas toe aan inpakken vlak voor vertrek. Niet handig, want daardoor vergat ik wat dingen. Maik zette me af bij het station in Delft, zodat ik de trein van 10 voor half 6 kon nemen. Na een lange trein-bus-boot-busreis stapte ik om half 10 hotel de Lindeboom op Texel binnen. Bij het inchecken kwam ik de Belgische Lotte van Reisgoesting tegen, ik was met haar al eens eerder op persreis geweest. Zij was weer meegereden met Simon van Meetmemagazine. En even later kwam ook Chantal van Reisdoc nog even bij mij buurten, haar kende ik van mijn tripje naar IJsland 2 jaar terug. Zij heeft trouwens een leuke reiswebwinkel tegenwoordig, een leuke tip voor wie een origineel cadeautje zoekt voor een reislustig type!

Na wat uitslapen (lang leve de persreisjes zonder kinderen!) heb ik eerst wat gewerkt op mijn hotelkamer en daarna beneden ontbeten. Rond 10 uur vertrokken we naar een ander hotel, waar nog een deel van de groep was. Na een korte kennismaking vertrokken we per taxi naar een prachtig kerkje in Oosterend. Vervolgens bezochten we een leuke boerderij met allerlei activiteiten voor kinderen en volwassenen, leerden we bij een delicatessenzaak alles over oesters en gingen we op de fiets naar de haven van de Koog om in TukTukjes naar een supermooie wijn- en likeurwinkel te rijden. ‘s Avonds aten we in de buurt van het hotel, waar ik nog tot middernacht aan tafel heb gezeten. Het was heerlijk, maar ik zat na die 4 gangen wel heel erg vol. Niet best voor de lijn! Maar we pakken het maandag weer op.

Ik was vroeg wakker, doordat hier een kerkklok hoorbaar is die om 6 uur lawaai maakt. Ik besloot nog even te blijven liggen, maar rond half 8 ben ik er toch uit gegaan. We hadden namelijk afgesproken om rond 8 uur te gaan ontbijten. Na het ontbijt reden we met z’n vijven naar de vuurtoren om nog wat mooie plaatjes te schieten.

Daarna gingen we naar een Schapenboerderij, waar je met ieniemienie schaapjes en geitjes kon knuffelen. Wat ik overigens vanwege mijn allergie niet heb gedaan, maar dat terzijde. Het zag er in elk geval superschattig uit.

Vervolgens reden we naar het Juttersmuseum waar we ook lunchten en tot slot deden we nog een bezoekje aan Ecomare. Hier was ik al eens geweest, maar zeehondjes en bruinvissen blijven natuurlijk altijd leuk om te zien. Dit was de laatste activiteit, dus toen we het gezien hadden namen we de eerstvolgende boot. Het was een leuk weekend, maar ik was ook heel blij om Maik en de kindjes weer te zien!

Er komt natuurlijk nog een uitgebreide blog over Texel met alle websites, tips en andere informatie, voor wie binnenkort ook een weekendje Texel op de planning heeft staan (of nu zet). Het is namelijk echt een prachtige omgeving en ik heb genoeg inspiratie opgedaan om een keer met de kindjes te gaan.

Vorig artikelToffe schoenen voor stoere boys