sterre-zwembad-cascais-2016
Sterre in het zwembad in Cascais
Het is weer maandag! Tijd dus voor mijn foto weekoverzicht. Met nog een stukje Portugal en een stukje weer terug aan het werk en naar de sportschool. En nieuws over ons huis. Iets beter nieuws dan vorige week gelukkig.

Op maandag zaten Sterre en ik nog lekker in Portugal. We waren zondagavond met een taxi van Lissabon naar Cascais gebracht, zo’n half uurtje verderop. Ook daar sliepen we weer in Martinhal. De kamer was fantastisch. Zó mooi! Ik zal er later nog wat uitgebreider over schrijven, maar het leek wel een sprookje. We begonnen ‘s morgens met een ontbijtje in de zon. Latte Macchiato erbij, pastel de nata, mmmm! Na het ontbijt kreeg ik een rondleiding door het resort. Leuk om alles te zien. Sterre had na het zien van 3 zwembaden meteen bedacht waar we die dag gingen liggen. Na de rondleiding werden dan ook de bikini’s en handdoeken gehaald en gingen we bij het grootste zwembad liggen. Sterre heb ik amper gezien, die lag alleen maar in het water op een mat met haar Kidizoom. Af en toe ging ik ook het water even in, maar het was best koud.

koffie-verkeerd-en-pastel-de-nata
Latte macchiato en pastel de nata
Rond 3 uur die middag was ik het ineens beu. Het was heel warm, de zon scheen fel en ik had het gevoel dat we aan het verbranden waren. Toen ik voorstelde om in plaats van nog 3 uur aan het zwembad zitten met en taxi naar het stadje te gaan, ging Sterre eerst even mopperen. Ze had er niet veel zin in. Maar toen ik haar vertelde dat ik had gelezen in de Time to Momo reisgids dat er een heel lekkere ijssalon zat (de lekkerste van heel Portugal!) was ze toch snel overtuigd.

ijsje-cascaissterre-cascais-albatroz-uitzicht-op-zee

We hebben de rest van de middag dus lekker gewinkeld, met uitzicht op zee wat gedronken en geborreld en er heel lekker gegeten. Moe maar voldaan kropen we ons bedje in.

Dat was alweer de laatste Portugal dag, jammer genoeg. Ik begon met een rondje sporten in de fitnessruimte van het hotel, terwijl Sterre in het zwembad vlakbij ging zwemmen. We gingen later die ochtend nog even naar Cascais, aten met de lunch bij een geweldig visrestaurant en zaten ‘s middags nog even aan het zwembad. Sterre had het eind van de middag een beetje moeilijk. Ze zag op tegen het vliegen, miste papa en haar broertje en zusjes en vond het allemaal weer spannend om naar huis te gaan. Maar ja, aan alles komt een einde, dus ook aan 4 fijne dagen Portugal met z’n tweetjes. De vlucht ging verder prima en we waren ook weer blij om in ons eigen bedje te liggen en iedereen te zien.

lunch-martinhal-zwembadterugvlucht

Sterre was zo moe van de reis, dat ze er gewoon niet fit van was. Ze bleef dus een dagje thuis. Ik was zelf ook heel moe, maar moest gewoon werken, dus had niet veel tijd om rustig aan te doen. Gelukkig was de gastouder er en hoefde ik niet achter het ophalen en brengen van de kinderen aan.

‘s Avonds hadden we afgesproken bij de mensen die niet direct naast ons gaan wonen, maar 1 huis verder. Zij hebben toevallig ook 4 kinderen en we gingen wat afstemmen over de verbouwing die er binnenkort aan komt. Leuk om even wat beter kennis te maken!

Ik vergat die avond foto’s te maken, dus hier nog 2 uit Portugal van dinsdag: Sterre die haar toetje erg lekker vond en Mar do Inferno, waar de zee in de rotsen klotst.

mar-do-inferno-rotseniemand-vindt-het-toetje-lekker

Normaal werk ik niet op donderdag, maar ik had de maandag natuurlijk niet gewerkt, dus had ik de gastouder een dagje extra ingehuurd en ging ik zelf werken. Aan het einde van de dag nam ik het van haar over. Fee had haar nieuwe kleertjes aan en ze kan tegenwoordig ook “iPad” zeggen 🙂 De andere kinderen trokken voor het eerst de pyjama’s aan die ze van de Lidl kregen.

pyjamas-lidl-kidsfee-op-ipad-anderhalf

‘s Avonds ging ik sporten. Dat moest echt uit mijn tenen komen. Ik had zo geen zin, maar ik wilde per se. Achteraf voelde ik me natuurlijk weer goed en fit. Het sporten gaat echt lekker!

Onze schoonmaakster zou komen, maar ze belde af helaas. Dus nadat ik de kinderen naar school had gebracht, ben ik alleen naar huis gegaan en heb ik Fee op bed gelegd. Die sliep zo lang, dat ik haar wakker moest maken om Yuren van school te gaan halen. Daarna hebben we geluncht en was het alweer tijd om de meisjes te gaan halen. Na het ophalen van school vind ik het altijd echt spitsuur op vrijdag. Vier vermoeide kinderen, uitgelaten omdat het weekend is. Er moet gedoucht, gekookt en voor ik het weet zit ik bekaf uit te puffen van 3 uur bikkelen.

Maik en ik keken nog wat tv en toen vond ik het wel mooi geweest. Tijd voor bed.

Wij hebben nog steeds contact met onze oude buren van 4 jaar terug in Den Haag. Zij hebben vorige week een babytje gekregen, hun 3e kindje. Zaterdagochtend gingen wij er met de kinderen langs op kraamvisite. Superschatting weer, zo’n kleintje, maar ik had geen last van rammelende eierstokken. Heerlijk om even te knuffelen, maar ook erg fijn om dat kleine prulleke weer terug te geven aan zijn mama om te voeden. Fee was trouwens een beetje jaloers toen ik met de baby op schoot zat. Ze duwde de baby gewoon weg en kwam bovenop me zitten.

‘s Middags gingen we lunchen bij een nieuwe hotspot in Den Haag: Capriole Café. Leuke plek, vlakbij mijn werk eigenlijk, met uitzicht op het water. Er waren nog wel wat kleine dingen qua bediening die beter zouden kunnen, maar het is zeker een tent met potentie.

capriole-cafefee-drinkt-appelsap-capriole

Maik ging daarna met de kinderen naar het zwembad, ik even wat werken. ‘s Avonds keken we allerlei programma’s terug op de laptop, Ik Vertrek enzo.

Het was prachtig weer in de ochtend, dus we besloten naar de Olmenhorst te rijden om appels en peren te plukken. Maik had de Minimeis drager mee, daar kregen we veel opmerkingen over. Ik mag er eentje weggeven, dus mocht je interesse hebben, klik dan even door naar de blog daar over.

appelpluk-2016appels-2016

Het plukken was, zoals altijd, leuk. De kindjes genieten daarvan, en wij eigenlijk ook. We hadden 2 flinke tassen vol en gaan ze de komende week verwerken in appelmoes, appeljam, appeltaart, appelcake en appelsoep. Natuurlijk gaan we ook de seizoenstafel inrichten voor het thema appels (met de seizoensboom, die vanaf komende week weer leverbaar is!) en nog andere leuke opdrachtjes met appels maken.

Tot slot nog wat beter nieuws over het huis. Het schijnt dat het in week 44 wordt opgeleverd. Dat is nog steeds 4 weken later dan de eerdere planning, maar er is in elk geval een datum in zicht…

fee-minimeis

Vorig artikelPulled Pork zelf maken op de The Bastard
Volgend artikelMijn ervaring met de Minimeis drager