Kijkje achter de schermen bij SoMuch

SoMuch achter de schermenBij Hip & Hot zien we steeds leuke en hippe webshops voorbij komen. We zien mooie producten die met liefde uitgekozen of gemaakt worden. Maar door wie? Wie is het gezicht achter de webshop en wat drijft hem of haar? Hip & Hot neemt een kijkje achter de schermen en vraagt er op los! Deze week: Binnie Bouius van SoMuch. 

Eigenaresse Binnie Bouius woont in Gorredijk met man Robert en dochter Thessa (bijna 10 jaar). Als dochter van een ondernemer is commercie altijd al een belangrijke factor in haar leven. Met So Much kan ze al haar creativiteit en ondernemerschap kwijt. Maar goed ook, want stilzitten is niet haar sterkste kant. We vragen haar alles over haar webshop!

Hoe is SoMuch ontstaan?

Ik vind internet een super mooi medium met een grote toekomst. Zelf winkel ik heel graag online en dat triggerde me om zelf een webshop te beginnen. In 2010 kon ik de website SoMuch For kids overnemen. De naam heb ik in eerste instantie gewijzigd in SoMuch4kids. Maar daarmee bereikte ik de dames zonder kinderen niet. Terwijl alle dames mijn doelgroep zijn. De keuze om 4kids te laten vallen was daarom de volgende stap. SoMuch.nl was geboren! In 2013 kwam mijn nieuwe site online. Met mijn eigen wensen erin verwerkt om optimaal te kunnen werken. Al blijven er altijd verbeterpunten die je door de loop van de tijd tegenkomt. Maar die komen op mijn wensenlijstje.

Wie maakte je logo en website?

Het meeste werk aan mijn website doe ik zelf. Ik heb een webbouwer die de administratieve zijde ontwikkelt en aanpast naar mijn wensen. Het logo heb ik zelf ontworpen. Eigenlijk al het ontwerpwerk doe ik zelf. Ik heb er veel plezier in en kan er erg van genieten. Ik wil altijd het beste en ben erg kritisch dus het had tijd nodig om tot een goed resultaat te komen. Maar ik ben tevreden met wat er nu staat!

Waar is je werkplek?

Ik werk van uit huis en heb daar een geheel ingerichte ruimte. Het is een fijne kamer waar ik fotografeer, print, bestellingen verwerkt, de administratie doe en alles wat met de site samenhangt.

En soms neem ik voor de gezelligheid mijn laptop mee naar de woonkamer, of buiten bij mooi weer. Voor de kleding heb ik een magazijn waar alles overzichtelijk terug te vinden is.

Hoe kies jij je producten uit?

Mijn producten moeten een beetje apart zijn en niet op elke hoek van de straat te koop zijn. Dat valt niet altijd mee, maar is word helemaal blij van een nieuwe ontdekking. En dat lukt gelukkig nog steeds. Zo spoorde ik de merken Le Pep en Zendee op en die hebben nu beide een mooie plek op mijn website. Het is fijn om te zien dat als ik zelf ergens enthousiast van word, de producten in de shop ook goed lopen. Loopt een product niet meer goed of vind je het terug in elke willekeurige winkel? Dan stop ik ermee en speur ik verder naar nieuwe merken.

Belangrijkste kenmerk is de kwaliteit, die moet gewoon goed zijn. En natuurlijk moeten de printjes me aanspreken en de modellen goed vallen. Dat geldt zowel voor de dames- als voor de kinderkleding. Die combinatie is SoMuch!

Als je mag dromen over de toekomst. Hoe ziet je droom er dan uit?

Als ik echt droom zou ik een heel groot bereik met mijn website willen hebben. Maar als ik dan wakker word realiseer ik me dat het dan niet meer alleen te doen is. En ik denk niet dat dat goed bij me past. Maar iets groeien zou ik wel graag willen. Uitbreiden met leuke merken en hippe spullen als tassen en schoenen. Ik ben klein begonnen en ben er super trots op dat SoMuch er nu staat. Dat groeien gaat gewoon langzaam door. Die dromen worden ooit werkelijkheid.

Waar kunnen we je vinden op internet?

Ik ben best actief online. Ik vind het leuk om te doen en ik bereik er veel mensen mee.
Je vindt me op Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Youtube en Google+. En natuurlijk op mijn website!

Hoe zorg jij dat je je onderscheidt van andere webwinkels?

Door steeds weer nieuwe merken te vinden, apart en hip en beetje trendy vooral. En als mensen bellen of mailen, krijgen ze altijd snel en persoonlijk antwoord.

Hoe kom je aan inspiratie?

Ik kijk naar heel veel dingen en vooral naar wat ik apart vind. Een hippe nette jurk combineren met een paar festivallaarzen uit Engeland. Iets keurigs combineren met iets geks. Daar krijg ik inspiratie van om nieuwe dingen te ontdekken. Maar ook kijk ik veel om me heen en luister ik naar wat mijn klanten willen.

Wat vind je belangrijk voor je assortiment?

Mijn assortiment moet niet ToMuch zijn, maar wel met voldoende keuze in een seizoen. Ik koop het meeste al in de voorverkoop bij de leveranciers in en ook tijdens een seizoen koop ik het nodige nog bij. Mocht iets uitverkocht zijn en wil een klant iets heel graag hebben, dan probeer ik dus tijdens het seizoen toch nog dat ene jurkje of shirt voor een klant te krijgen. Die extra service, dat is wat mijn werk zo leuk maakt.

Hoe bereik jij je publiek?

Mijn publiek probeer ik via Google, Facebook en nieuwsbrieven te bereiken. Dus veel via sociale media maar ook door op verschillende beurzen in het gehele land aanwezig te zijn.

Ook doe ik aan een aantal modeshows mee en daarvoor werk ik vaste modellen variërend in de maten 40/42 en 44. Een reeel beeld van de Nederlandse vrouw waarin men zich herkent.

Ook plaats ik regelmatig filmpjes en beelden op Youtube met items uit de lopende seizoenscollectie.

Natuurlijk link ik die weer door op Twitter en Facebook.

Wat is je best verkochte artikel?

Beste artikel blijft toch op nummer 1 de jurken van King Louie. Ze zitten lekker, vallen mooi en zien er altijd prachtig uit.

Welke producten kun je onze lezers aanraden?
Het is bijna niet te doen om vijf producten te kiezen. Maar ik wil jullie lezers deze merken aanraden om daar eens naar te kijken!

  1. King Louie
  2. Le Pep
  3. Zendee
  4. Festivallaarzen
  5. Bag2Bag tassen

SoMuch producten

Vorig artikelCoole musea voor een zwoele zomerdag
Volgend artikelTips voor unieke en bijzondere kinderenproducten
Daniëlle van den Oetelaar
Daniëlle is 35 jaar en woont samen met man, zoontje Loek (juli 2015) en poes Mik in Arnhem. Ze werkt als communicatieadviseur bij een afvalrecyclingbedrijf. Maar het liefst is ze thuis. Lekker het bos in, spelen met Loek, hakend op de bank, een nieuw recept uitproberen en op zondag met z'n drietjes in bed wakker worden. Kleine dingen die groots aanvoelen. Voor Hip & Hot neemt ze onder andere kijkjes achter de schermen van webwinkels.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in