juut outfit aug 2019Jaja ik weet het, ik kreeg al berichtjes dat mijn weekoverzicht er gisteren niet was 🙂 Wel leuk hoor, dat jullie er zo naar uitkijken. Ik kwam zondagmiddag om half 3 thuis uit Oostenrijk. Op mijn verjaardag. Daarna moest er taart gegeten en cadeautjes gegeten en om 3 uur stond de eerste visite voor de deur en moest ik nog douchen. Eenmaal laat in de avond was ik zo ontzettend moe dat het me niet lukte en ook maandag had ik tijd nodig om bij te komen. Vandaar. Maar, wat in het vat zit verzuurt niet. Dus hierbij, op dinsdag, mijn weekoverzicht!

Voor een deel van Nederland begonnen de scholen al weer, maar wij zijn laat dit jaar dus hebben nog 2 weken. Dus de kinderen waren thuis, ik deed spelletjes met Yuren, Sterre maakte een tas van een oude spijkerbroek van Yuren en ik las wat. Het weer was nog steeds niet echt top, dus we zaten veel binnen. De dag vloog eigenlijk best wel voorbij.

grote oorringensterre tas spijkerbroek

Eindelijk werd het weer zomer en konden de deuren open. Ik deed meteen een zomerjurkje aan, deed ondanks de zon ook nog een spelletje Andor met de kinderen, kookte pasta die IEDEREEN zonder morren op at, werd uitgenodigd voor een kinderdisco in het donker boven en ging ook nog sporten. Druk met niks, dus eigenlijk 😉

roze dress aug 2019

Dit was best een drukke dag. Ik moest naar de KNO arts voor mijn oor. Heel vroeg al. Helaas weinig wijzer geworden, alleen dat mijn trommelvlies nog steeds ingeklapt zit en we moeten afwachten of dat ooit nog goed komt. Kan nog weken duren of altijd zo blijven. De tijd zal het uitwijzen. Daarna reed ik snel naar Den Haag, om een nieuwe wandelbroek en shirt te kopen voor Oostenrijk. Ik wilde graag een afritsbare, vanwege het vroege wandelen als het nog koud zou zijn, maar ook de hitte midden op de dag.

kuitspierenafritsbare wandelbroek

De Buytenplaets

Daarna nam ik Fee mee naar een brasserie bij ons om de hoek. Echt een aanwinst voor de wijk, want we hebben er heerlijk geluncht en zij kon er spelen. Deze brasserie is open sinds mei en ik was er nog niet geweest. Fee wilde heel graag net als Lenthe ook een keertje met mij gaan eten, dus vandaar dat we gingen. We werden alleen gek van de wespen in het begin. Bij ons in de tuin zitten er ook heel veel. Irritant!

fee buytenplaets

Behalve sporten en mijn tas inpakken en natuurlijk in de zon zitten, heb ik weinig gedaan. De kinderen waren thuis, zij speelden lekker buiten en ik deed de was, maakte de woonkamer en wc’s schoon, zodat Maik dat niet meer hoefde te doen dit weekend en dat was het wel zo’n beetje.

wolken voor de zon

In alle vroegte ging ik bij Maik achterop de bakfiets naar het station. Daar nam ik de trein naar Schiphol, en vervolgens het vliegtuig naar München. In München werd ik opgehaald door een taxi die me naar Westerdorf bracht, in de Kitzbuehler Alpen. We verbleven in een berghut met de naam Alpenrosehütte en gingen meteen die dag nog een hiken van 10 km maken naar een meer in de bergen. Waar we natuurlijk ook een apfelstrudel met vanille-ijs aten. Helaas was het wat mistig, dus het fantastische uitzicht was niet echt zichtbaar. We gingen op tijd naar bed, want de volgende ochtend moesten we om half 4 opstaan.

juut broek aan aug 2019vleugel

vliegenzwamapfelstrudel

view oostenrijkmeer boven berg oostenrijk

Half 4 ging de wekker dus. Om 4 uur stonden we beneden, waar de gids al op ons stond te wachten. Het was nog pikkedonker, maar gelukkig hadden we zaklampen om de weg te vinden. De gids doet regelmatig deze nachtwandelingen, dus die wist de weg. Onderweg kwamen we koeien tegen enzo, best schrikken ineens zo’n gevaarte dat in het donker opstaat. Na ruim 2 uur klimmen kwamen we aan op de top van een berg. Daar stond een groot kruis. Het was nog steeds donker en ook een beetje koud. Hier moesten we wachten tot de zon op kwam. Dat duurde nog best lang. Vooral omdat het best frisjes was! Uiteindelijk zagen we het steeds roder worden en uiteindelijk kwam de zon achter de bergen vandaan. Het uitzicht werd steeds waanzinniger en de lucht steeds mooier. Echt bijzonder om mee te maken.

berghut alpenrosehuttealpenrosehutte

kruis berg oostenrijkjuut bij het kruis oostenrijk

sunrise oostenrijksunrise hike oostenrijk

Ontbijt en feuerleuchten

Daarna gingen we een stukje verder wandelen om bij een panorama restaurant te ontbijten. Helaas was dat restaurant nog niet open, dus moesten we nog anderhalf uur wachten. Op zich geen straf, want de zon verwarmde ons en het uitzicht was adembenemend mooi. Na het meer dan geweldige ontbijt liepen we terug naar de berghut, waar we even rust hadden om van de zon te genieten. Eind van de middag mochten we helpen met het neerzetten van de fakkels voor het feuerleuchten. Een zomerse traditie daar, waarbij iedereen in de berg fakkels in een bepaald patroon zet die om 21.00 uur worden aangestoken. Je ziet dan door het hele dal overal figuren van licht verschijnen. Prachtig! Helaas ging het in de avond heel hard onweren en regenen, maar precies om 21.00 uur werd het droog en konden we alsnog de fakkels aansteken. Magisch!

uitzicht westendorfchloralpe

drinken uit bron oostenrijkontbijt chloralpe

schommel oostenrijkfeuerleuchten oostenrijk

Mijn verjaardag! Ik werd wakker in Oostenrijk en om half 8 opgehaald door de taxi die ons weer naar München bracht. Onderweg kreeg ik natuurlijk allerlei berichtjes en felicitatie via WhatsApp en social media. Zo hoefde ik me niet te vervelen. De vlucht ging voorspoedig. Op Schiphol nam ik de trein en in Delft stond Maik op me te wachten. Thuis stond taart en cadeautjes klaar, de kinderen zaten al met spanning te wachten. Na de cadeautjes stonden Maiks ouders al voor de deur. Ik ging snel nog even douchen, want dat had ik ‘s morgens niet meer gedaan in de berghut (mijn douchemuntjes waren op ;-)) en daarna kwamen er steeds meer mensen binnendruppelen. Het was een gezellige en zonnige verjaardag! ‘s Avonds was ik wel heel erg moe. Drie dagen niet meer dan 4 uur per nacht slapen hakt er op een gegeven moment wel in….

joy nik juut verjaardag 2019

Vorig artikelOnze ervaring met camping Terme Catez in Slovenië
Volgend artikelEen uitvaartverzekering is misschien nog niet zo’n gek idee…