juut vliegtuig 2021De voorspelde regen bleef aardig uit, gelukkig. Er waren best mooie en zonnige dagen. Uiteraard moest er gewerkt worden, maar nu en dan kon ik er toch even van genieten. Eind van de week vertrok ik voor een persreis naar Spanje. Een druk programma, maar toch heerlijk om in het buitenland te zijn. Veel gezien, veel gedaan en natuurlijk een echt zomerweertje nog.

Altijd weer even wennen als de week begonnen is. Ik startte met een cursus en had de moed niet om voor die tijd nog te gaan sporten. Nu het ‘s morgens al minder licht begint te worden, heb ik daar ook minder zin in. Na de cursus ontdekte ik helaas dat er wat afspraken uit mijn agenda verdwenen waren. Gelukkig kon ik online aansluiten, maar het gaf me een hectisch gevoel. Eind van de dag ging ik toch nog even naar de sportschool. ‘s Avonds deed ik een wandeling met Niky. Er was een prachtige ondergaande zon, maar daarna werd het snel donker en raakte ik gedesoriënteerd in het bos 🙂 Lang leven de navigatie op de iPhone. We kwamen veilig thuis.

mooie ondergaande zon

Ik zal al vroeg achter mijn laptop, toen ineens de stroom voor een uur uitviel. Ook de wifi werkte niet meer daardoor. Ik besloot dan maar te gaan hardlopen, in de hoop dat het daarna over zou zijn. Dat was gelukkig zo. Het was best lekker weer ook, niet te warm, maar wel een zonnetje. De rest van de dag heb ik hard gewerkt. Sowieso alle afspraken die verdwenen waren weer terug in mijn agenda gezet, maar ook dossiers gelezen en heel veel telefoontjes gedaan. Het is nog een beetje wennen trouwens dat ik op woensdag vrij ben, en dat lukt ook niet altijd. Op 1 school staat de IB-er alleen op woensdag niet voor de klas, dus dan is er geen andere keuze dan toch op mijn vrije dag te gaan. Dat compenseer ik wel weer met iets anders. Zoals bijvoorbeeld een persreis die deze week gepland staat. Daarvoor maakte ik een afspraak om te testen voor de vlucht. Toch spannend: hopelijk test ik niet per ongeluk positief. Ik heb gelukkig geen klachten 🙂

Havermoutpap met bessen

Tegenwoordig werk ik dus eigenlijk niet op woensdag, maar dat gaat nog best veel mis. Ik had dus om 9 uur een overleg en later nog eentje. Verder probeerde ik wat te werken voor mijn blog en ook nog wat te lezen en te genieten van de zon. Eind van de dag moest ik een Coronatest doen voor mijn tripje naar Spanje. Hoewel ik geen klachten had, is dat toch altijd even spannend. Gelukkig viel de test zelf mee en kreeg ik ‘s nachts al een mail dat ik natuurlijk gewoon gezond was.

testenvoor jereis

Maik werkt op donderdag thuis en ik ging hardlopen. Ik rende 7 km in een heerlijk weer, het was namelijk zonnig, maar niet te warm. Ideaal. Daarna heb ik de hele ochtend gelezen, een beetje buiten gezeten en ‘s middags de kinderen opgehaald. Ook heb ik gepakt voor mijn reis naar de Costa Dorada, want ik zou vrijdagochtend heel vroeg weg moeten.

matcha latte

Ik moest vrij vroeg vertrekken, want om kwart voor 9 hadden we op Schiphol afgesproken. Alles ging soepel met inchecken. De vlucht verliep ook voorspoedig en we stapten rond 2 uur uit het vliegtuig in een zonovergoten Barcelona. Na het inchecken bij het hotel gingen we watersporten. Helaas waaide het te hard op te suppen op zee, maar ik heb wel in de kano gezeten en aan het einde nog even lekker gezwommen. We sloten af met een drankje, terwijl we naar de watersporters konden kijken op zee. Heel gaaf. Daarna gingen we Cambrils in met een gids van het Toeristenbureau. Tot slot aten we in het hotel.

aanvliegen Barcelona

zee kano cambrils

juut saloucambrils

Na een zeldzaam goede nacht werd ik wakker in het hotel in Salou. Ik begon eerst maar eens met baantjes zwemmen in het zwembad. Daarna tijd voor ontbijt. Na het ontbijt gingen we met een bus naar de Ebro Delta. Hier maakten we een tochtje over de Ebro per boot. Beetje raar met die mondkapjes op weer, maar toch was het heerlijk zo, met de wind door je haren. Vervolgens kregen we een uitgebreide lunch met paella in een restaurant met uitzicht op de rivier. Na deze lunch was het tijd om actief te zijn: 20 km fietsen door de rijstvelden met aan het einde als beloning prachtige flamingo’s. ‘s Avonds was er nog een korte wandeling over de boulevard van Salou en aten we met uitzicht op zee.

flamingos

juut ebro delta

Helaas had ik niet goed geslapen, maar ik ging toch zwemmen. Daarna gingen we een wandeling maken langs de kliffen in Salou. Dat was leuk, we kwamen langs prachtige baaitjes. We genoten van een koffietje in de zon, ik belde met de kinderen die mij misten en daarna liepen we naar Porto Ventura en Ferrariland, twee pretparken die naast elkaar liggen. Ik durf nooit ergens in, maar de rest wel dus ik bleef bij de tassen 🙂 Dat moet tenslotte ook iemand doen. De kinderen hadden deze parken zeker geweldig gevonden. De volgende stop was Tarragona. Geweldige plaats, met veel historie. We kregen een uitgebreide rondleiding van een gids, die ons alles vertelde over de geschiedenis. Helaas was de Kathedraal gesloten vanwege voorbereidingen van een traditioneel feest komende week. Na deze rondleiding waren we best wel moe. We werden naar Camping Joan in Cambrils gereden. Na het inchecken gingen we lekker eten aan het strand.

porto ventura

splash

tarragona

zee tarragona

Vorig artikelTips om de tafels te leren