De tweede vakantieweek was al net zo fijn als  de eerste. Het was grotendeels mooi weer, we waren lekker thuis en vooral in de tuin. Op donderdag vertrok ik op persreis naar Griekenland.

Zoals ik vorig weekoverzicht al schreef, waren we onverwacht op zondagavond al naar huis gereden, zodat we maandag lekker in ons eigen bed wakker werden en de hele dag van de zon konden genieten. Het bleek een goeie keus. Ik ben ‘s morgens eerst gaan sporten, daarna heb ik lekker nog vakantie gehouden en niks gedaan. Maik zette het badje op voor de kinderen, ik had een lekkere dikke vtwonen om te lezen en ‘s avonds ging de barbecue aan. Gewoon een heerlijke dag, echt genieten.

Badkamer twee

Maik is tussendoor nog wel even naar de Ikea gereden om een wastafelmeubel te kopen. Bij onze slaapkamer zit nog een extra ruimte wat een badkamer moet worden. Ik had al in januari met de tegelzetter gebeld en hij kon pas half mei. Dat wordt nu nog 2 weken later, want hij belde tijdens onze vakantie dat hij het niet ging redden.

De kinderen gingen op dinsdag gewoon naar de opvang, zodat ik kon werken. Sterre was wel thuis, zij sliep tot half 12 uit en merkte het niet eens dat ik was gaan sporten. Terwijl zij haar ontbijt at, begon ik aan de lunch. We zaten samen lekker buiten in de zon te kletsen. Ook wel eens fijn, want normaal zijn de kleintjes er al tijd bij. Sterre ging op den duur op haar kamer Spotify luisteren en ik aan de slag. Ik heb best veel gedaan, maar ik gunde mezelf toch ook nog een momentje in de zon. Nadat ik de kinderen in bed had gelegd, heeft Maik met de buurman ons bad naar boven gesjouwd en hebben we alles klaar gezet zoals het moet komen, zodat de loodgieter zou weten waar hij de gaten voor de waterleidingen moest gaan boren. Best leuk om te zien hoe het straks gaat worden!

De wekker ging weer vroeg, want de loodgieter stond om 8 uur voor de deur. De andere kinderen gingen naar de opvang, Sterre sliep uit. Om half 12 bracht ik Sterre naar een vriendinnetje, waarmee ze naar de film zou gaan en ook zou blijven slapen.

Hemelvaartsdag, dus Maik was ook gezellig vrij. We hebben ‘s morgens lekker rustig aan gedaan en zijn nog even naar het winkelcentrum geweest om de schoenen van Lenthe terug naar de winkel te brengen. Dure schoenen, maar al na 2 maanden kapot. Ondertussen kochten we voor de kinderen een soorr nep allstars en wat kleding voor de zomer.

Inpakken

Na het winkelen ben ik mijn tas gaan inpakken, want om 6 uur moest ik de trein hebben naar Schiphol voor een persreis naar Griekenland. Ik was uitgenodigd door Cruisetravel om met Celestyal Cruises een 3 daagse cruise te maken langs Griekse eilanden en Kusadasi. De reis ging voorspoedig en op Schiphol maakte ik kennis met mijn reisgezelschap voor die dagen. Altijd een beetje spannend. Ik kende gelukkig 1 iemand, Desiree van Curvacious.nl, al goed van eerdere persreizen. De vliegreis ging vlot en om 2 uur ‘s nachts checkte ik in bij het Grand Antheneum hotel in Athene.

Er was geen tijd voor uitslapen, dus om 7 uur zat ik aan het ontbijt. Natuurlijk maakte ik ook foto’s van het hotel, want dat bleek bij daglicht prachtig! Jammer dat we er maar 1 nachtje bleven.

Celestyal Olympia

Om 8 uur werden we opgehaald door een busje dat ons naar het cruise schip in Pireaus bracht. Zo grappig om onderweg alles te herkennen op de route? Eind februari was ik immers ook in Athene. Aan boord kregen we eerst een rondleiding en daarna naar onze hut gebracht.

Mykonos

Na een ochtend en middag varen kwamen we aan in Mykonos, het eerste eiland van de cruise. We konden lopen naar het centrum, aten daar een lekker visje met uitzicht op de ondergaande zon en struinden rond in de kleine straatjes. Een uitgebreid verslag van deze reis volgt uiteraard nog, maar hier alvast wat plaatjes.

In de nacht waren we van Mykonos naar Kusadasi in Turkije gevaren. Van daaruit gingen we met een gids naar het oude Efeze. Dat was echt schitterend. Zo groots, zo oud en zo mooi. Geen wonder dat het werelderfgoed is. Heel bijzonder dat dit bewaard is gebleven. We kregen een rondleiding en daarna was er nog even tijd voor een Turks koffietje en wat rondlopen op de bazaar.

Patmos

Terug op het schip heb ik gerelaxed. Eerst op het dek in de zon en daarna nog even in mijn hut. We kwamen rond 2 uur aan op Patmos, een schattig klein eilandje. We gingen hier met kleine bootjes vanaf het schip naar de kant. Daar stond wederom een gids op ons te wachten. Die bracht ons naar de grot van Johannes en het prachtige klooster.

Bbq

Rond etenstijd gingen we weer aan boord en begon meteen de Griekse barbecue. We hebben hier lekker gegeten en een koffietje met baklava na genomen. Er was nog een Griekse voorstelling, maar ik was moe dus ben op tijd gaan slapen.

Na een vroeg ontbijt aan boord werden we afgezet op Kreta. De eerste stop was het oude paleis Knossos. Hier was ik al eens geweest, maar het was toch leuk om het weer te zien. Vevolgens konden we Heraklion nog even bekijken en daar hebben we koffie gedronken.

Santorini

Het laatste eiland wat we aandeden was Santorini. Hier waren we rond half 5. Een busje met gids bracht ons naar Oia. Een prachtig bergdorpje, maar het was er giga druk. Zoveel toeristen! We hebben wat mooie foto’s gemaakt en zijn toen gauw doorgegaan naar Thira. Hier was het rustiger, maar ook vol leuke winkeltjes en restaurantjes met seaview. Uiteindelijk gingen we met een (voor mij doodenge) kabelbaan naar beneden in de haven, waar we bij de ondergaande zon nog een wijntje dronken.

Terug naar huis

Maandag doen we nog een dagje Athene en dan is het weer tijd om naar huis te gaan. Ook niet erg, want ik heb Maik en de kindjes gemist!

Vorig artikelDe zin en onzin van vitamines
Volgend artikelHippe tafels voor je eetkamer