vliegende fazant 2023Terwijl ik nog in Madeira ben, zet Maik voor mij mijn weekoverzicht online. Ik heb mijn laptop niet mee, maar hem elke avond een stukje voor mijn weekoverzicht gestuurd inclusief foto, zodat hij kan zorgen dat het vandaag online komt. Ik ben namelijk pas dinsdag terug, dan zou het een beetje laat worden. Dus geniet van mijn reisverhaal, het grootste deel van deze week!

Ik had helaas superslecht geslapen deze nacht. Twee uurtjes maar ofzo. Geradbraakt ging ik dus mijn bed uit. Vroeg. Want Sterre was vandaag jarig en zij moest om 8 uur al op school zijn. We vierden het met taart en cadeautjes om half 8 aan de eettafel 🙂 Gelukkig was het wel gezellig en toen ik eenmaal uit bed was ging het wel weer. Sterre was blij met haar cadeautjes. Ze heeft van ons een nieuwe camera gehad inclusief statief en een boek Talentenwijzer.  Een hulpmiddel voor haar om te ontdekken wat ze als vervolgstudie wil gaan doen. Want dat weet ze nog niet zo goed. Van de kinderen kreeg ze nog regenboogsokken van de Flying Tiger, een toilettas, Matcha poeder, mooie tekeningen en chocobombs. Daarna ging iedereen richting werk of school, inclusief ikzelf. Ik had vergadering op mijn werk en daarna een overleg op kantoor. Vervolgens had ik 2 overleggen in Rijswijk. Ik had eigenlijk ook nog willen sporten, maar ik kon me er niet toe zetten na de slechte nacht. Om 3 uur ‘s middags kakte ik helemaal in. Heb de afspraken nog wel gedaan, maar na het maken van de sushi (wilde Sterre graag eten op haar verjaardag) en het avondeten ben ik snel mijn bed ingedoken. Daar kreeg ik van Maik alvast een cadeautje voor Valentijnsdag: een nieuw slaapjurkje van Pip Studio! Daar was ik heel blij mee, want het slaapjurkje dat ik had zat vol gaten (maar ik kon er geen afstand van doen, omdat het zo lekker zat en ik niks in hetzelfde model kon vinden). Inmiddels heb ik de oude weggegooid. Blij mee!

Sterre 16 jaarsushi sterre 16

Het was gelukkig een betere nacht. Wel had ik een drukke dag, dus ik ging ‘s morgens om 8 uur meteen hardlopen, omdat dit er anders niet meer van zou komen. Het was echt zo mooi buiten! Niet normaal. Overal mist, opkomend zonnetje. Wel koud, maar dat was niet erg. Ik ben een paar keer gestopt om foto’s te maken, zo prachtig was het. Daarna snel douchen, want om 9 uur moest ik achter mijn laptop zitten voor het eerste overleg van die dag. Toevallig waren alle overleggen vandaag online. Dat scheelt een heleboel reistijd en dus ook stress.

valentijnsdag 2023

valentijn mooi nederland 2023

Valentine 2023 fazant

Ik had deze dag geblokt in mijn agenda, omdat ik de nieuwsbrief voor mijn werk helemaal klaar wilde zetten. Ik ben de rest van de week op Madeira, dus dan kan ik er niet aan werken en hij moet op dinsdag al verstuurd worden. Maar eerst ging ik naar de sportschool. Ik had trouwens opnieuw onwijs slecht geslapen, dus ik moest mezelf echt naar de sportschool slepen zo vroeg in de ochtend, maar ik ben wel gegaan. Daarna dus de hele dag achter de laptop. Terwijl ik aan het werk was werd ik 3 keer gebeld door scholen en ouders voor vrij lange gesprekken. Schoot niet op. Toch was ik rond 2 uur met alle teksten klaar. De afbeeldingen waren nog niet aangeleverd, dus die kwamen later. Er was groot nieuws, want Fee kwam thuis van het zwemmen met een uitnodiging voor het afzwemmen voor haar A! Zo fijn! Dit jaar op vakantie hoeven we niet meer aan bandjes te denken als we gaan zwemmen. Heerlijk! Eind van de middag stortte ik in, ik was zo moe door de slechte nacht. We aten soep en daarna moest ik mijn koffer inpakken. Fee vond het wel weer lastig dat ik wegging, maar uiteindelijk ging ze toch lief slapen.

Fee mag diplomazwemmen

De wekker ging om 4.15 uur, snel douchen en op naar het vliegveld. Maik bracht me. Daar was Melissa al en gelukkig hadden we geen vertraging. Om 10 uur stonden we op het vliegveld van Madeira. We hadden het uur tijdverschil over het hoofd gezien, waardoor we de auto nog niet konden ophalen. Dat werd dus thee met een pastel de nata als ontbijt. Toen we de auto eenmaal hadden gingen we op pad. Eerst het schiereiland met allerlei uitkijkpunten, daarna Funchal waar we geluncht hebben op het terras en toen door naar het Noorden, waar we een gaaf hotel hadden geboekt. Ik was wel kapot ‘s avonds, na drie slechte nachten op een rij. Was dus blij dat ik in mijn bed lag!

uitzichtpunt schiereiland Madeira

Judith doet beeld Cristo Rei na

Gelukkig had ik eindelijk weer goed geslapen. We ontbeten rustig, maakten wat foto’s rondom het hotel en pakten daarna de auto. We bezochten de traditionele huisjes, een paar uitzichtpunten en lunchten in Porto Moriz. Helaas binnen, want het weer was behoorlijk slecht. Na de lunch reden we naar Fanal, het oerbos met grote bomen. Het is er vaak mistig en dat was bij ons ook zo. Hierdoor krijgen de bomen echt een spooky uiterlijk. Het was er sowieso een beetje sinister met die dichte mist. Na dit avontuur reden we rustig richting ons roze hotel voor de nacht. We aten daar in het restaurant, wat helaas niet zo goed was en gingen rond 23.00 uur slapen.

boom in het oerbos Fanal

Zaterdag was een mooie dag met veel zon. Daarom vertrokken we al vroeg uit ons roze hotel en reden we richting Valley of the Nuns. Daar hebben we bij de plaatselijke snackbar met waanzinnig uitzicht van de zon genoten. We vonden het gewoon zonde om de auto in te stappen nu we eindelijk een beetje van lenteweer konden genieten. Dus na de thee namen we nog een drankje en een bolo (soort brood met kruidenboter). Uiteindelijk gingen we pas rond 13.00 uur verder. We wilden naar Pico Areiro, maar de weg bleek dicht en op de webcam was het daar supermistig, dus het had ook weinig zin om te gaan. Dan maar een andere autoroute door een kloof met allerlei uitzichtpunten. Ook leuk. Eind van de middag zag ik plots toch wat heldere lucht op de webcam van de Pico, dus met gierende banden via een andere route (die wel open was) toch daarheen gereden. We hadden geluk, voor 10 min werd het wat meer helder en konden we dus foto’s maken, daarna werd de mist weer heel dicht. Toch blij om het gezien te hebben.

Melissa en Judith bij Pico Areiro

Opnieuw een zonnige dag, eigenlijk was het nog lekkerder dan gisteren. Ik begon de dag in het zwembad van onze accommodatie. Zag de zon opkomen. Na het ontbijt deden we een levada wandeling. Best een avontuur om op die smalle paadjes te lopen met naast je een diepe afgrond. Soms met hekjes, vaak ook zonder. Wel erg leuk om te doen. Daarna reden we naar een kabelbaantje in het Noorden, eigenlijk om af te dalen naar het dorpje beneden. Eerst lunchten we nog in de volle zon, maar ineens sloeg het weer om en besloten we om de kabelbaan niet te doen. We reden terug naar Ribeira Brava om daar gewoon lekker aan het strand op het terras in de zon te zitten. Die scheen daar namelijk wel. Eind van de middag reden we nog via een viewpoint terug naar Funchal. Hier boekten we een budgethotel. In de meest toeristische wijk zodat we precies weten waarom we dat dus nooit doen. Vandaag weer naar huis!

Levada wandeling Madeira

Vorig artikelHip op het strand als 40 plusser
Volgend artikelWOWCrab, een hip seafood restaurant