naar instock Na de drukke dagen in Hamburg was het even een paar dagen rustig, tot we weer op pad gingen. We troffen het aan het einde van de week met het weer. Het werd opeens zonnig en we konden weer naar buiten.

Helaas was het aan het begin van de week nog niet zulk mooi weer. Op maandag had ik een heleboel te doen voor Hip & Hot, wat niet echt lukte met 4 kinderen om me heen. Toch heel lastig om geen oppas te hebben deze weken. Gelukkig hebben we inmiddels iemand gevonden waar we vertrouwen in hebben, ze start 1 september! Heel blij mee. Uiteindelijk werd maandag dus een dag van spelletjes doen, buiten spelen, boodschappen halen en cakejes bakken.

cakejes bakken aug 2016

De dinsdag werd het weer iets beter. In de ochtend hadden we bezoek van het gastouderbureau en onze nieuwe gastouder. Er moeten weer een heleboel dingen geregeld worden om te zorgen dat we kinderopvangtoeslag krijgen. Ons tijdelijke huis moet helemaal worden doorgelicht, daarna doet de GGD dat ook nog een keer en vervolgens wordt de aanvraag in orde gemaakt. De nieuwe gastouder moet een Verklaring Omtrent Gedrag aanvragen. Dat is nu dus allemaal in gang gezet, hopelijk is het geregeld voor ze gaat starten.

‘s Avonds ging ik met Helen eten bij Instock in Den Haag. Een nieuw restaurant met als concept het tegengaan van voedselverspilling. Ze werken samen met de Albert Heijn en wat in de winkels het bord niet meer haalt, omdat het er niet meer mooi uit ziet, gebruikt de kok om een bijzonder gerecht van te maken. Zo at ik een heerlijke linzensoep en een lekkere broodpudding van oude croissantjes.

instock restaurant den haag

Ook op woensdag liet het weer te wensen over. Dus werd het een lego-spelletjes-verkleed-inpakdagje. De volgende dag zouden we paar dagen weg gaan naar Zeeland, dus dan moet er voor 4 kinderen weer een heleboel worden ingepakt.

spelletje doenfeetje is een lieveheersbeestje

Al vroeg ‘s morgens vertrokken we naar Zeeland. We hadden met mijn moeder afgesproken in Vlissingen bij een juwelier. Lenthe kreeg namelijk gaatjes in haar oren! Ze vroeg er de laatste weken regelmatig om. Sterre mocht het van ons pas bij 6 jaar, maar zo zie je dat je toch echt makkelijker wordt per kind. Lenthe mocht dus nu al gaatjes in haar oren, ze kreeg ze van oma. Ik vond het best spannend, maar Lenthe ook! Ze koos prachtige blauwe vlindertjes, en die werden tegelijk in allebei de oren geprikt. Wel fijn, zo was het in 1 x klaar. Lenthe vond het ook spannend, maar was heel koelbloedig en huilde niet. Daarna ging ze huppelend de juwelier uit.

gaatjes prikken lenthe vlissingenlenthe oorbellen

Daarna checkten we in bij het Van der Valk hotel in Middelburg. Een prachtig hotel met een leuke speeltuin en een prachtige hal. We hadden 2 kamers. In overleg met de kinderen besloten we dat Sterre en Lenthe samen in de ene kamer zouden gaan liggen en wij met Fee en Yuren in de andere kamer. Daarna gingen we naar mijn ouders, die vlakbij wonen. De kindjes speelden er in de tuin. Ze hebben een grote vijver en daar moesten natuurlijk visjes en slakken gevangen worden. Er werd zelfs een dode kikker gevonden en begraven. We moesten het kikkergraf komen bekijken.

hotelkamer van der valk middelburg

‘s Avonds aten we bij restaurant Tafelen in Middelburg. Dat zit vlakbij het hotel en is een all you can eat concept. Ik ben daar nooit zo van, maar ik was toch aangenaam verrast. Het eten was echt heel erg lekker en voor de kinderen was het hartstikke leuk om zelf uit te mogen kiezen wat ze wilden eten. Bovendien was er een kinderhoekje, waar ze lekker konden spelen terwijl wij nog wat natafelden.

Op vrijdag gingen we naar het strand in Domburg. Ik was door Vodafone gevraagd om daar met de kinderen de KiGo smartwatch te gaan uitproberen. Dit is een samenwerking tussen Vodafone en de Reddingsbrigade. Via een app kun je als ouder je kind via de smartwatch in de gaten houden. Je ziet waar ze op het strand zijn en je kunt communiceren via emoji’s. Grappig concept, maar je moet als ouder niet gemakzuchtig worden en denken dat je de kinderen uit het oog kunt verliezen. Ik schrijf later nog een uitgebreide blog over de smartwatch, voor wie het leuk vindt om er meer over te weten. Je kunt het in Domburg namelijk gratis uitproberen, dat is echt heel leuk! Plan een dagje weg naar het strand daar. Of zelfs een heel weekend. Wij hebben genoten!

promotieteam kinderbrigadekigo smartwatches

We lunchten bij de Stenen Toko, een strandtent. De kinderen speelden lekker op het strand. Er is een speeltuin, we liepen naar de zee om pootje te baden en we bouwden zandkastelen. Rond 4 uur leverden we de KiGo smartwatches in en gingen we nog even Domburg in. Een gezellig dorpje. We aten er een ijsje in de zon, die volop scheen. Wat een geluk hadden we met het weer!

‘s Avonds aten we met mijn ouders en de kinderen bij Restaurantje nr 7. De kinderen lagen natuurlijk weer veel te laat op bed, maar sliepen wel goed.

eten bij nr 7

Zaterdagochtend hebben we uitgebreid ontbeten. Met een Zeeuwse bolus, natuurlijk… Daarna dronken we nog even koffie in de tuin bij mijn ouders en gingen weer op huis aan. Thuis waren we nog in de tuin, maar er moest ook aardig wat opgeruimd en gewassen worden. Jammer, al die huishoudelijke klusjes altijd.

ontbijt van der valk pannenkoek en bolussnottenbellen en speeltuin

Ik had gehoopt dat het zondag ook mooi weer zou zijn, maar helaas was dat niet zo. De kinderen speelden in de ochtend met de lego. Dat ging het grootste deel van de tijd goed, maar af en toe werd het ruzie. Na de lunch miezerde het, maar we besloten toch te gaan midgetgolven in Rotterdam. We dachten dat het niet druk zou zijn, maar het tegendeel bleek waar: het was bomvol! Blijkbaar hip, midgetgolven in de regen.

Het was leuk, later werd het droog en zagen we zelf wat zon. De kinderen hadden veel plezier, al was het soms nog een beetje moeilijk.

Tot slot dronken we nog wat, met uitzicht op de Euromast en gingen we weer naar huis.

Volgende week staat er een persreisje op de planning (yep, alweer!), maar ik verklap nog niet waarheen. Het is in elk geval een heel tof programma en ik heb er ontzettend veel zin in!

Vorig artikelDe tofste restaurantjes van Berlijn
Volgend artikelHotel met topdesign voor een budgetprijs