Als het zulk lekker weer is als de afgelopen week, dan ben ik meteen een stuk vrolijker. En met mij meer mensen, zo merkte ik. Wat een cadeautje was het, dat precies op donderdag en vrijdag toen ik vrij was het prachtig weer werd. Het was dan ook een fijne week, waarin we lekker veel buiten zijn geweest!

De ochtend bestond vooral uit bellen, het is momenteel echt heel druk op mijn werk met allerlei crisis casussen. Voor ik het wist was het lunchtijd en daarna moest ik racen naar een afspraak die de hele middag zou duren. ‘s Avonds ben ik met Niky gaan wandelen.

Hoewel nog niet superwarm, beloofde het wel een mooie dag te worden. Helaas bracht ik ‘m binnen door, want er was een studiedag op mijn werk. Wel een zinvolle gelukkig, dan is het minder erg. En met lekkere lunch. Top geregeld! ‘s Avonds aten we lekker buiten en daarna rende ik nog een rondje hard. Ik liep mijn snelste tijd ooit, dat vond ik leuk! Mijn doel is nog steeds om een keer de 5 km in 30 min rennen. Daar zat ik nu heel dicht bij…

Ik had deze dag al 4 weken geleden in mijn agenda geblocked, want ik heb zulke drukke weken gehad dat ik amper meer toekom aan mijn administratie en mail. Het was lekker dat ik ‘s morgens even vroeg naar de sportschool kon. Had ik dat vast gehad. Om 9 uur zat ik achter mijn laptop. Eerst in de tuin, maar toen de zon flink ging schijnen vond ik het toch te heet. Ook zag ik door het felle licht mijn beeldscherm slecht, dus ben ik weer naar binnen verhuisd. Wel met de schuifpui open, heerlijk! Ik heb lekker zitten werken de hele dag. Had helaas niet alles af wat ik wilde, terwijl ik echt niet in de zon heb gezeten, maar ja. Het hoognodige is gedaan. Volgende week weer verder…

Het was ‘s morgens al meteen heel warm. Ik startte de dag met een ontbijtje voor ons huis. Samen met Fee natuurlijk, die was er ook. We maakten wat tangrammetjes en dronken thee. Ik trof de buurvrouw en raakte in gesprek, dus samen dronken we ook nog een kop thee. Daarna vroeg ik aan Fee wat ze wilde: blijven spelen of met mama mee gaan wandelen. Ze wilde toch liever mee wandelen, tot groot verdriet van haar vriendinnetje Julie.

Wandelen

Nu was het plan om zo’n 10 km te lopen, met Fee in de wagen, maar dat plan werd op verzoek van Fee anders. De wagen mocht wel mee, maar no way dat Fee erin ging. Ze heeft serieus zo’n 5 km zelf gelopen! Daarna was ze wel moe. Ze begon te klagen dat haar voeten pijn deden en toen ik voorstelde om dan toch maar in de kinderwagen te zitten stemde ze toe. Al met al hebben we dus een behoorlijke tippel gemaakt, maar het ging wel tergend langzaam 🙂 Ach, het was mooi weer en ik had geen haast, dus prima.

Waterpret

De rest van de middag hebben de kinderen lekker buiten gespeeld. Met water, uiteraard. Yuren had ook nog een vriendje bij dus het was lekker druk. Het was wel een enorme bende rond etenstijd. Ik was blij dat het vriendje werd opgehaald en ik de boel kon gaan opruimen. Natuurlijk aten we ook nog allemaal ijsjes. Zomergevoel!

Een drukke dag, want in de ochtend ging ik sporten, daarna snel naar het Hilton Rotterdam voor de Baltus Persdag. Daar zijn dan allerlei bestemmingen in Europa die mogelijk willen samenwerken met bloggers. Je kunt dan met ze in gesprek om te kijken of je iets voor elkaar kunt betekenen. Ik heb een aantal fijne gesprekken gehad, en ik hoop dat ik dit jaar nog de kans krijg deze toffe bestemmingen te bezoeken. Uiteraard om ook jullie weer van leuke tips te kunnen voorzien 🙂

Beekse Bergen openingsweekend

Om 4 uur kwam Maik mij daar ophalen, want we gingen naar Hilvarenbeek omdat we waren uitgenodigd voor het openingsweekend van het nieuwe safariresort van de Beekse Bergen. Uiteraard stonden we in de file, maar rond 6 uur waren we er dan toch. Het mooie weer in combinatie met een geweldig huisje en zicht op de giraffen zorgde er natuurlijk voor dat we ons in Afrika waanden. Er komt later nog een uitgebreid verslag over, want het is echt een ontzettende aanrader. Maar goed, we installeerden ons in het huisje en gingen daarna lekker borrelen bij het restaurant, met uitzicht op de dieren. De kinderen vonden het fantastisch, en wij stiekem ook. Bij het restaurant kwam ik een heleboel collega-bloggers tegen, zoals bijvoorbeeld Kelly Caresse, leuk om met iedereen even bij te kletsen. We hebben heerlijk zitten borrelen met een wijntje en daarna nog in het restaurant gegeten. De kinderen waren afgedraaid, dus gingen we na het eten lekker meteen naar bed.

Ik had vanwege de koffie met cafeïne slecht geslapen, maar besloot toch om de borrelhapjes en wijntjes van de vorige avond geen kans te geven om zich op mijn heupen te nestelen, dus ging ik een rondje hardlopen op het resort. Dat bleek geweldig leuk: opkomende zon, ontwakende dieren en maar rennen. Ik was trouwens niet de enige. Een rondje resort was precies 3 km, dus aan 2 rondjes had ik genoeg. Helaas was er geen tijd meer voor het ontbijt voor mij. We hadden ons namelijk opgegeven voor een vroeg vogel wandeling door het park met een ranger van de Beekse Bergen, en dat begon om half 9. Ik nam dus maar een appel mee en ging op pad. Het was een wandeling van 2 uur door de Beekse Bergen, we hadden gelukkig de bolderkar mee voor de jongste twee, want die hadden het anders niet volgehouden. Ik vond het erg leuk om rond te lopen, terwijl het park nog niet open was. Zo heerlijk rustig. En we kregen veel interessante informatie.

Lunch

Na de wandeling dronken we lekker thee bij onze kidslodge buiten in de zon, terwijl de kinderen lekker rommelden in het speeltuintje en binnen creatief bezig waren met stiften en potloden. ‘s Middags gingen we naar een meertje met speeltuin, waar de kinderen ook erg genoten hebben.

Pizza

We bestelden pizza die we in het huisje lieten bezorgden, ondertussen voetbalde Yuren nog even met de zoon van Maud van de blog Leukmetkids.nl en Maik en ik dronken lekker een wijntje dat klaar stond voor ons. Toen de zon weg was koelde het best snel af, dus de pizza aten we lekker binnen. Daarna zijn we allemaal naar bed gegaan, het was een vermoeiende dag geweest met al die indrukken!

Ik had een goeie nacht gehad, was pas om half 8 wakker. Daarna trok ik meteen de hardloopschoenen weer aan, want dat rondje over het safariresort met de opkomende zon was me goed bevallen. Na zo’n 6 km rennen sprong ik onder de douche en liepen we met z’n allen naar het restaurant voor een ontbijtje in de zon, met uitzicht op de giraffen. Het was echt heel fijn, het weer, de mensen, het uitzicht op de dieren, en de kinderen die lekker konden spelen in de speeltuin. Heel erg genieten. Rond half 12 besloten we nog even met de auto door het park te rijden. Ook hebben we de rondvaartboot nog gepakt en een stuk gewandeld. We eindigden met een giraf die onze auto schoonlikte en toen zat het er op. Een weekend met een gouden randje was het, en het nieuwe Safari Resort van de Beekse Bergen een dikke vette aanrader, zeker met dit weer!

Vorig artikelOnline veiligheid: hoe bescherm je jezelf op het world wide web?