De eerste vakantie week van Maik en mij samen zit er op. Het was leuk. We hadden mooi weer en we hebben leuke dingen gedaan. Dinsdag heb ik zelf iets heel stoers gedaan, waar ik best een beetje trots op ben. Ook waren we met het gezin een paar dagen op vakantie in eigen land.

De eerste dag van de week was ik uitgenodigd bij een bloggerstour in het Westland. Deze startte bij minicamping Zwetzone op ongeveer 15 minuten afstand, dus voor mij een thuiswedstrijd. Ik ging er op de fiets heen en was fashionably late, zoals ze dat noemen. Gelukkig was er op me gewacht en kon ik meefietsen naar de volgende stop: Paviljoen de Zweth. Hier kun je midgetgolfen, kano’s of elektrische bootjes huren, survival kinderfeestjes doen, lekker wat drinken en eten en trampoline springen. Ik kende het niet, maar het zag er gezellig uit. Wij stapten in een bootje en voeren naar Theetuin de Bongaard, waar ik al eerder over schreef. Daar nuttigden we de lunch en liepen toen achterlangs zo de Timmerfabriek in, waar ik een heus vogelhuisje in elkaar timmerde. Daarna met het bootje terug, waarna ik het bezoekje afbrak omdat ik naar de fysio moest. Het was een leuke dag!

Ik had gelukkig goed geslapen, want op dinsdag stond mijn fietstocht van 101 km naar Zeeland op de planning. Ik was om half 7 wakker en besloot maar meteen te gaan douchen en op pad te gaan. Iedereen vond het een belachelijk plan, maar ik voelde dat ik het kon en ik wilde het gewoon een keer doen. Bucketlist-dingetje, zeg maar 🙂 Om half 8 zat ik op de fiets en ongeveer 50 minuten later stond ik op het pontje bij Maasluis. Tot zover verliep het allemaal heel voorspoedig. Ik zal in een aparte blog nog uitgebreid verslag doen, maar even kort door de bocht kreeg ik al het tweede uur een enorme bui op mijn nek, waardoor ik tot op mijn ondergoed nat was, ging het vanaf 10 uur heel hard waaien en had ik die wind pal tegen, maar ging het toch allemaal vrij voorspoedig en stond ik om 4 uur ‘s middags bij mijn ouders in Koudekerke in de tuin.

Dizzy

Ongeveer een uur nadat ik thuis was werd ik ineens een beetje suf. Ik dacht dat het vermoeidheid was, maar ik was ook wat dizzy en slapjes en even googlen vertelde me dat ik waarschijnlijk mijn glycogeen voorraad moest aanvullen. Ik had natuurlijk zo’n 8 uur achter elkaar gefietst (met hier en daar een kwartiertje of half uurtje rust tussendoor) en best weinig gegeten onderweg, dus tja. Mijn moeder had gekookt en hoewel ik geen trek had, probeerde ik toch wat te eten. Vrij snel daarna knapte ik eigenlijk op. Ik ben wel vroeg naar bed gegaan, en de volgende dag was ik topfit. Had praktisch nergens last van, alleen een kleine beetje spierpijn in mijn bovenbenen. Prima te doen dus!

Na het ontbijt woensdagochtend besloten we met de kinderen naar de Molen Johannes in Serooskerke te gaan. Hier kun je midgetgolfen, wat niet echt mijn hobby is, maar de kinderen vinden dat leuk dus nou ja. Het was eigenlijk niet zo heel gezellig, want Fee was het na 3 enthousiaste minuten beu, omdat ze het te moeilijk vond. Ze begon vervolgens overal over de grond te dweilen, aan mij te hangen en te huilen, dus bij baan 12 hield ik het voor gezien. Ik ben met haar op het terras gaan zitten, zodat zij in de speeltuin kon en Maik heeft het met de andere kinderen afgemaakt.

Bloempluktuin

Hierna reden we naar huis en had ik via de app contact met Ilonka. Dit is een vriendinnetje van mij dat ik al mijn hele leven ken. Vanaf mijn geboorte was ze mijn overbuurmeisje, en toen mijn ouders gingen verhuizen bleken haar ouders ook te verhuizen naar praktisch dezelfde straat en woonden we dus nog steeds op 20 stappen afstand van elkaar vandaan. We hebben altijd contact gehouden, zelfs toen we het huis uit gingen en opeens veel verder bij elkaar vandaan gingen wonen. Het grappige is dat haar oudste dochter tegenwoordig in Den Haag woont. Als ze in de buurt is, wipt ze vaak even aan en toevallig waren we nu tegelijk in Koudekerke, dus dronken we even een kopje thee samen in de Bloempluktuin daar. Terwijl onze dochters samen bloemen plukten dronken wij thee. Gezellig!

Boulevard Vlissingen

Als ik in Zeeland ben, wil ik altijd even een stukje over de boulevard lopen in Vlissingen. Dat verveelt nooit, al heb ik ‘m al honderden keren gelopen. Ik liet de kinderen bij mijn ouders en ging met Maik even een rondje doen.

Deze dag bezochten we Neeltje Jans. Ik ga daar nog een uitgebreide blog over schrijven, want het was ontzettend leuk en er is veel over te vertellen. Ik was er ooit, heel lang geleden eens geweest, en om eerlijk te zijn vond ik het toen enorm saai. Inmiddels is er echter een hoop veranderd en we hadden aan een hele dag zelfs te kort om alles te zien en te doen. Desondanks hebben we genoten, de kinderen hebben lekker met water gespeeld, zeeleeuwen gezien, met een boot gevaren en nog veel meer. Ee heel geslaagde dag!

De Werf

Mijn moeder wilde donderdagavond wel oppassen, dus konden Maik en ik lekker samen uit eten. We kozen voor restaurant de Werf in Veere. Ik was al heel lang niet meer in Veere geweest, dus ik vond het eigenlijk wel leuk om daar weer eens heen te gaan. Het was vanaf mijn ouders nog wel dik 40 minuten fietsen, maar dat was natuurlijk niks vergeleken bij de 101 km die ik op dinsdag had gefietst. Ik vond het ook wel lekker om vooraf en achteraf even lekker te bewegen. We hebben trouwens heerlijk gegeten en zaten leuk met uitzicht op de haven. Aanradertje!

Tijd om weer naar huis te gaan, maar eerst brachten we nog een bezoekje aan Brasserie de Meerpaal in Zoutelande. Heel leuke plek, met een waterspeeltuin en gewone speeltuin erbij, waardoor de kinderen zich prima vermaakten. We kregen ze bijna niet meer mee de auto in. Echt een fijne plek om met de kinderen te zitten.

Treinleven

Hoewel ik prima nog een keer 100 km had kunnen fietsen, koos ik er toch voor om vrijdag met de trein terug te gaan naar huis. Zo’n fietstocht kost je toch een hele dag, en de trein was maar 2 uurtjes. Ik ging op de fiets naar het station, stapte daar met mijn fiets in de trein en stapte 2 uur later in Delft op het station weer uit. Eenmaal thuis hebben we het badje voor de kinderen nog even opgezet en we aten lekker makkelijk wat hapjes op de loungebank in de tuin.

Vroeg uit de veren, want we gingen naar Dirk & Bibi, vrienden van ons. Dat was nog een stukje rijden, want zij wonen in Noord-Holland. We zien ze niet zo heel vaak, want we zijn allemaal druk met onze gezinnen, maar als we afspreken is het steeds heel gezellig. Voor we het wisten was het eind van de middag en moesten we weer naar huis. En dat terwijl Fee net dikke vrienden was geworden met hun hond. Gelukkig hebben we de foto’s nog 🙂

We besloten maar eens een relaxdagje in te lassen. Daar vroegen met name de kinderen om. We hadden de afgelopen week zoveel dingen gedaan, dat ze behoefte hadden om gewoon lekker thuis te rommelen. Ook wel weer begrijpelijk. Dus hebben we niet zoveel gedaan. Ik ben ‘s morgens natuurlijk wel gaan zwemmen en daarna werd ik door Maik verrast met een champagne ontbijtje. Vervolgens heb ik vooral gelezen. Ik ben bezig in een bijzonder indrukwekkend boek: Een klein leven. Ik had nogal moeite om erin te komen, maar nu ik er eenmaal in zit kan ik het moeilijk wegleggen. Sterre maakte de hele middag barbie kleertjes. Ze heeft het niet van mij, want ik ben heel slecht met naald en draad, maar zij kan het heel goed. Alles precies opmeten, zodat de maat klopt en dan aan de slag van stofjes uit oude kleding en sokken. Superknap!

Varend Corso

Om half 5 liepen we wel nog even naar het water hier vlakbij huis. Het Varend Corso kwam er langs en het was toch leuk om alle versierde boten te zien. Daarna maakte ik een makkelijk recept: broodjes met erwtenpuree, een gepocheerd eitje en (geiten)kaas en dat vonden de kinderen verrassend lekker (terwijl ik juist een hoop gezeur had verwacht haha).

Benieuwd naar mijn vorige weekoverzicht? Dat lees je hier.

Vorig artikelDe nieuwste horloge trends