in het vliegtuig met lente en sterreDe voorjaarsvakantie stond, net als vorig jaar, weer in het teken van zon, sneeuw en regen 🙂 Waar ik ook ga in de voorjaarsvakantie, er is altijd sneeuw blijkbaar haha. Er is best een heleboel gebeurd, maar gelukkig vooral leuke dingen. Nu eerst weer een paar weken werken, drukke weken zag ik al in mijn agenda. Tot het volgende tripje 🙂

Lees ook: foto weekoverzicht #423

We hadden veel bezoek vandaag. Een vriendinnetje van Lenthe en een vriendinnetje van Fee over de vloer. Reuze gezellig. En druk. Maar de dag vloog voorbij. Ik pakte vast mijn koffer in en spoorde de kinderen aan om dat ook te doen. Verder heb ik nog wat gewerkt. We gingen vroeg naar bed, vanwege het feit dat ik vroeg moest opstaan. Ik probeerde vanuit het raam nog wat Noorderlicht te spotten, maar zag niks. Had helaas geen tijd om naar het strand te gaan.

thuis noorderlicht niet gezien

Supervroeg ging de wekker, al om half 4. Maik bracht mij en de meiden naar het vliegveld. Dat was fijn. Het was heel rustig, dus we waren zo door de douane. Daarna was het wachten tot het vliegtuig ging, gelukkig op tijd. Om 10 uur reden we met de huurauto van het vliegveld op Mallorca weg en gingen we rechtstreeks naar een museum, omdat het zo hard regende. Een museum met moderne kunst, Sterre wilde dat graag en ik vond het zelf ook wel leuk. Nadat we dit bekeken hadden was het tijd voor de lunch. Ik kreeg een tip van iemand op insta en dat bleek inderdaad een goede keuze. Heerlijk gegeten! Daarna was er wat gedoe met het hotel. Mijn creditcard werd geweigerd ofzo. Dus ik ben maar even langsgereden om dat eerst te fixen. Was verder niks aan de hand, toen ik er stond werkte het gewoon. We zijn die middag, toen het wat droger werd, Palma in geweest. Beetje rondlopen, winkelen, bezienswaardigheden langs. Was leuk en gezellig. We aten bij een tapas tentje op loopafstand van het hotel, want we waren toch wel erg moe van de korte nacht.

museum palma es baluard

celler sa premaes baluard museum

Op tijd uit bed, want de zon scheen! Het was een hele mooie lentedag. We reden naar Valdamossa, waar we rondliepen en een ensaimada als ontbijtje namen. Er lag zelfs wat sneeuw daar. Daarna gingen we door naar Soller, waar het treintje dwars door het terras rijdt en een mooi plein is. Ook de winkelstraatjes hebben we daar bekeken. Het was een mooie route door de bergen, dus ik heb volop foto’s gemaakt. Helaas konden we niet nog verder de bergen in. Door de sneeuw en het smeltwater waren veel wegen afgesloten. Helaas. We gingen via de snelweg terug naar Palma en van daaruit naar Alcudia. Daar waren we precies rond zonsondergang. Een sfeervol stadje ook, wel wat rustig nu in het winterseizoen. Rond 18.00 uur reden we terug naar het hotel om nog even te relaxen. De meiden wilden graag opnieuw bij Origen tapas concept gaan eten, waar we de avond ervoor ook waren. Dus zo gezegd, zo gedaan. Het was opnieuw erg goed. Geen vette tapas, maar heel origineel en lekker.

uitzicht valdemossa

baai mallorca

Donderdagochtend was het opnieuw bewolkt, maar gelukkig wel droog. We besloten dit keer naar Cala del Moro, Es Pontas (de natuurlijke brug), Far del Cap Salines en we lunchten in Ses Salines. Was ook weer erg lekker. Overal was het rustig, want er zijn in deze tijd van het jaar weinig toeristen. Dus konden we overal de auto snel kwijt, waren er geen mensen die in de weg stonden voor je foto en kon je zonder reservering terecht in de restaurants. Alleen het weer is dus wel wat onzeker. Maar dat vind ik dat zelf niet zo erg. Eenmaal terug besloten we deze avond ergens anders te gaan eten. We wilden eigenlijk naar een sterrenrestaurant, maar deze hebben allemaal een leeftijdsrestrictie. Vanaf 12 jaar. En Lenthe is nog 10, dus tja. Uiteindelijk kozen we voor Hungry gastrobar, de nummer 1 van tripadvisor en volgens de recensies ster-waardig. Het was er heel rustig, maar we hebben wel heel erg lekker gegeten. Dus zeker een aanrader als je er ooit bent.

es pontas mallorcapuig de randa

Tja, en toen zat het er alweer op. De zon scheen volop toen de wekker ging, maar veel tijd om ervan te genieten hadden we niet. De auto moest ingeleverd en we hadden een vlucht te halen. Gelukkig ging deze wel op een normale tijd, zodat we een beetje rustig aan konden doen en niet midden in de nacht hoefden op te staan. Alles ging gelukkig voorspoedig, geen vertraging, geen gedoe bij het inleveren van de auto, alles was oke. Ik kocht op het vliegveld nog ensaimada’s voor het thuisfront en met een uurtje of 2 stonden we in Eindhoven. Van daaruit moesten we natuurlijk nog wel met de trein naar huis, maar ook dat verliep allemaal soepel. Rond half 4 stonden we weer thuis, waar ik Fee en Yuren kon knuffelen. ‘s Avonds haalde ik in Den Haag een startbewijs voor de CPC de 10 km op. Die waren uitverkocht, dus ik was er blij mee. Volgende week ga ik dus een wedstrijd lopen!

ontbijt in valdemossa

Ik was gelukkig wakker voor de wekker ging. Het was zwembad-tijd. Na een uur baantjes trekken was het tijd voor ontbijt. Toch wel lekker om je eigen havermout met fruit weer te eten als je 4 dagen zoete troep hebt ontbeten 🙂 Ik kreeg ook appjes van mensen die mij in het NRC hadden zien staan met een interview over onze warmtepomp. Met Maik ging ik naar Voorburg, om daar bij Femkeido stof uit te kiezen voor de Artifort stoel die we van mijn ouders hebben gekregen en die opnieuw bekleed moet worden. Erg lastig kiezen hoor. We hebben er nu 2 overgehouden en we weten het nog niet. Ik neig naar de ene, Maik naar de andere. We hebben staaltjes mee en gaan deze week beslissen welke het wordt. Daarna heb ik nog even zitten werken. Als ik een paar dagen zonder laptop ben, stapelt de mail zich best wel op. Rond 3 uur was het tijd om te vertrekken naar de verjaardag van de moeder van Maik. Zij was deze dag jarig en had ons uitgenodigd om Chinees te komen eten. We keken natuurlijk ook de eerste kwalificatie van de Grand Prix weer.

chinees bij oma ineke

Een beetje uitgeslapen op zondag, Fee kwam pas om 8 uur uit bed gelukkig. Daarna gedoucht en ontbeten. Ik zat er een beetje tegenaan te hikken, maar ik wilde heel graag de 10 km hardlopen, ter voorbereiding van de cpc volgende week. Rond 11 uur vertrok is en ondanks weinig zin, heb ik het toch gedaan. Bijna binnen het uur. Dan zal het volgende week ook wel lukken. Daarna ging Maik met Lenthe en Fee op cadeautjesjacht voor kinderfeestjes, Sterre naar een vriendin en Yuren leren, dus had ik even wat tijd voor mezelf. Ik heb in alle rust wat zitten werken. Rond 3 uur gingen we Borrelen bij Hein & Marit, wat gezellig was. Helaas misten we daardoor wel de race, dus zodra we thuiskwamen hebben we de pizza’s in de oven gegooid en zijn we met z’n allen voor de tv gekropen om alsnog de race te kijken. De vakantie zit er weer op!

borrelplank sassenheim eerste f1 2023

Vorig artikelOvernachten op Mallorca, van goedkoop naar luxe