fee in europaparkHet was een leuke, drukke, maar ook emotionele week. We hadden eerst nog een paar dagen in Europa-Park met het hele gezin, was berengezellig was. Daarna twee drukke dagen met wassen en Sterre emotioneel steunen voor haar vertrek naar Griekenland en toen zij weg was moesten wij gaan inpakken voor onze trip naar de Faroër eilanden. Daar zijn we op dit moment, vandaar dat mijn weekoverzicht ook wat later is, ik heb niet eerder tijd gehad om het af te maken.

Lees ook: Foto weekoverzicht Judith #484

We waren de hele dag in Europa-Park, waar de kinderen dik genoten van alle attracties. Sterre, Lenthe en Maik hebben zelfs de nieuwe achtbaan de Voltron geprobeerd. Die gaat 7 keer over de kop geloof ik. Yuren, ik en Fee aten een ijsje op het terras, ons niet gezien! Ik ben wel in de Arthur geweest en nog wat dingen die minder snel gaan. Ik ben gewoon niet zo’n held. Tot 5 uur hebben we non-stop rondgelopen en attracties gedaan. Toen zijn we naar onze blokhut gelopen en hebben we de zwemspullen gehaald voor het waterpark Rulantica. Vorige keer dat we daar waren hebben we tussen het zwemmen door een frietje gehaald bij de snackbar daar, maar dat vond ik persoonlijk geen aanrader. Dus kozen we er nu voor om eerst in het plaatsje Rust bij een Italiaan even wat te gaan eten. Dat was echt ideaal, even ontprikkelen en ook gewoon echt lekker eten. Rond half 7 gingen we dan naar Rulantica waar we ons tot 22.00 uur hebben vermaakt. Ook hier was een nieuwe attractie: een regenboogglijbaan die supersnel ging. Eerst durfde ik niet, maar toen Fee terug kwam om te zeggen dat het heel leuk was en ik het best zou durven, ben ik toch 2 keer gegaan. Het was inderdaad leuk. Doodmoe gingen we daarna terug naar de Blokhut op de camping, waar we allemaal als een “blok” in slaap vielen na deze leuke dag!

huisje faroer

Het plan was om ‘s morgens nog een keer Europa-Park in te gaan. Na het ontbijt gingen we nog even buiten op het terras een theetje drinken en keken we in de app. De wachttijden waren al behoorlijk lang voor de achtbanen die iedereen nog wilde doen. Uiteindelijk zou nog maar 1 ding lukken. Dus besloten we in overleg met elkaar om het te stippen en gewoon naar huis te rijden. Het werd een lange rit met veel files. In Thionsville zijn we nog even gestopt voor de lunch. Uiteindelijk deden we er 2 uur langer over dan gepland. Gelukkig konden we aanschuiven bij Maiks ouders voor het eten om half 9.

thionsville

Wakker worden in je eigen bed met je eigen douche en wc is toch altijd weer heel fijn na 2 nachten op een camping 🙂 Ik ging eerst naar de sportschool. Dat was fijn. Daarna had ik het druk met de was en het inpakken van Sterre’s koffer. Sterre was zo op van de zenuwen, dat ze volledig blokkeerde en niets meer uit haar handen kwam. Dus hebben we samen heel georganiseerd haar tassen ingepakt. Ondertussen genoot ik ook van de zon, want wat was het heerlijk weer! Lenthe en Fee bakten kaneelbroodjes die heel lekker waren en zo vloog de dag voorbij. In de avond had Sterre het nog even heel moeilijk, die Griekenlandreis kwam nu echt dichtbij. Uiteindelijk viel ze toch in slaap.

kaneelbroodjes

Het was zover, vandaag ging Sterre vertrekken naar Griekenland. Na ongeveer 15 huilbuien van haar verspreid over de ochtend vertrok ze. Eerst was er nog een Christoffelviering op school in de kapel, waar Fee een kleine rol had in een toneelstuk. Daarna de bus in en gaan. Nou ja, zo gemakkelijk ging ze die bus niet in, ze vond het zooo spannend. Maar met wat hulp van een docent lukte het uiteindelijk toch en na anderhalf uur appte ze dat het gezellig was en het al wat beter ging. Gelukkig! Wij hebben na het emotionele afscheid in de tuin thee met kaneelbroodjes genuttigd en toen is Maik naar boven gegaan om te werken en ik om alles voor ons vertrek morgen voor te bereiden. De kinderen speelden lekker in de tuin met de konijnen.

afscheid van sterre naar griekenland

De taxi om ons naar Schiphol te brengen stond al vroeg voor de deur, half 5 al. Het opstaan ging redelijk soepel en we waren zo door de douane. Eigenlijk ging de hele reis vlekkeloos. Geen vertraging, een lekker ontbijt op het vliegveld van Kopenhagen, daarna door naar de Faeroër waar het ook nog eens onverwacht mooi weer was. Na het ophalen van de huurauto hebben we meteen wat dingen gedaan. We hebben een waterval bekeken en daar hebben we ook geluncht, gewoon wat broodjes en crackers. Heerlijk in de buitenlucht. Daarna hebben we een lange wandeling gemaakt naar een uitkijkpunt en ‘s avonds wat gegeten in Torshavn.

waterval faroer

‘s Morgens ben ik eerst gaan hardlopen bij het huisje. Dat viel nog niet mee, zoveel heuvels en een pittige wind. Maar wel gedaan. Daarna ontbijt in het huisje en overlegd met de kinderen wat ze wilden. Ze waren allemaal heel moe van de vorige dag: maar een paar uur geslapen en toch een drukke dag. Ze hadden behoefte aan rust en even hun eigen ding doen. In overleg besloten we dat Maik en ik dan met de auto zouden gaan rondrijden op het eiland waar we het huisje hebben en zij in het huisje zouden blijven. Het is een klein eiland, alles is ongeveer 15 minuten rijden vanaf waar we slapen, dus als er iets zou zijn konden we zo terug. Uiteindelijk hebben we allemaal een prima dag gehad. Wij hebben veel van het eiland gezien en samen koffie gedronken bij een leuk tentje, de kinderen hebben uitgeslapen en op schermpjes gezeten. Om 15.00 uur waren we terug en hebben we ze nog even meegenomen naar een plaatsje en daarna zijn we hamburgers gaan eten.

wandeling naar leitisvatn

Deze dag gingen we met het hele gezin op pad. We hadden een aantal plaatsjes in de planning die we wilden bekijken. Geen lange wandelingen. We begonnen in Saksun, wat geweldig mooi ligt. Ik had de kinderen gewaarschuwd dat ze echt nergens op het gras mochten staan, omdat er dan een boze boer met een geweer zou komen. Daar had ik over gelezen en Melissa, waar ik vaak mee op reis ga, heeft dit meegemaakt. Bij ons was de boer nergens te bekennen. Daarna reden we door naar Tjørnuvik, waar we per toeval terecht kwamen op een pleintje waar een man voor zijn huis koffie, thee, limo en wafels serveerde. Daar hadden we allemaal wel trek in. Het was echt zo’n kaboutermannetje, de kinderen noemden dit ‘s avonds het hoogtepunt van de dag. We hebben daarna nog even op het strand gespeeld en toen zijn we doorgereden naar een ander dorpje en een waterval. We aten deze avond in het huisje, pasta, favoriet van de kinderen.

wafels eten in tjornavik

saksun

Vorig artikelLevi in Lapland: magische bestemming voor families