Weekendje weg: Gelderland

kidsproof dagje uitWij winnen echt nooit wat, maar toevallig hadden we een keer mazzel. En dus mochten we een lang weekend naar Landal Greenparks Coldenhove in Eerbeek. Een zes-persoons-huisje uittesten. Dit Landal Park hadden ze net vernieuwd. Vrijdags aan het einde van de middag vertrokken we. De auto volgeladen. Het verbaast me toch steeds wat een hoeveelheid je moet meenemen, zelfs voor maar 4 dagen. Naast kleding en badlakens leek het me verstandig om wat speelgoed mee te nemen. Uiteraard vergat ik ook nog het een en ander, waaronder mijn eigen oogpotlood. Dat werd een “blote-billen-gezicht” vandaag. Gelukkig was het Kruidvat nog open, zodat ik daar nog even snel een goedkoop oogpotlood kon scoren.

jan klaassen land van

Landal Coldenhove

Maar goed, Landal. We kenden Coldenhove al, omdat we er vorig jaar eens in een safaritent hadden gezeten. Niet al te beste herinneringen aan, want het was toen k-k-koud! Gelukkig doen we nu een andere ervaring op. Wat een heerlijk zomerse dag was het! We troffen het enorm. De kindjes hadden gisteravond wat moeite om in slaap te komen. Een ander bed, een andere kamer, andere geluiden. Vooral de jongste twee kwamen om de haverklap hun bed uit. Rond half 10 waren we het beu en zijn we zelf op bed gaan liggen. We hebben Yuren in de woonkamer laten zitten. Dat was hij natuurlijk snel zat, hij koos er toen voor om dan toch maar naar bed te gaan. We hebben hem niet meer gehoord. Tot 4 uur dan. Toen viel hij uit zijn bed. Hij gilde zo hard, dat de andere twee ook wakker werden. Gaap. Om 6 uur stonden ze naast ons bed om te vertellen dat het ochtend was. Nog meer gaap… Lang leven een weekend weg met jonge kinderen 🙂

landal eerbeek

Zwembad op Landal Coldenhove

Na het ontbijt de volgende dag, gingen we naar het zwembad. Iets wat de kinderen natuurlijk geweldig. Al huppelend erheen, compleet in zwempak en met bandjes om. Handig ook, dat we vergeten waren om droog ondergoed mee te nemen. Dan maar naakt in onze jurken en broeken. Lenthe plaste er in. Joepie! Jurk 1 kon alvast in de plastic tas met vuile was. Het zwembad was overigens leuk. Ik heb met Sterre baantjes gezwommen, Yuren ging aan de lopende band van de glijbaan af en Lenthe had het vooral heel druk met het zwembad in haar longen proberen te krijgen. Serieus, je zegt tegen haar: mond dicht, oogjes open en ze doet haar oogjes dicht en haar mond open! Het was echt een leuke ochtend en de kinderen hebben genoten in het zwembad.

land van jan klaassen

Land van Jan Klaassen

Rond 11 uur waren we terug bij het huisje. Even boterhammen gesmeerd voor onderweg en toen richting Braamt. Daar zit het Land van Jan Klaassen. Volgens de geweldig leuke gids “Kidsproof dagje uit” een ideale middagbesteding voor jong en oud met mooi èn slecht weer. Het was zo’n 40 minuutjes rijden en we kregen nog korting ook, omdat we in Landal zaten. Het park was niet al te groot opgezet, waardoor het lekker overzichtelijk was. In de speeltuin lagen heerlijke kussens om op te zitten. We aten er onze lunch, terwijl de kinderen de speeltuin verkenden. Het werd al snel te heet in de zon, dus we zochten een schaduwplekje. Er was een treintje, een doolhof, een enorme hoge glijbaan waar je met matjes vanaf kon een een waterspeeltuin. De kindjes hebben genoten, en wij ook. Eenmaal terug in het huisje heb ik nog een lekkere pasta gemaakt. Daarna de kinderen gebadderd (dat was wel nodig!) en doodmoe op hun bed gelegd. Deze avond geen ik-kan-niet-slapen taferelen gelukkig. Daar waren ze vast veel te moe voor.

52 zondagen

Holten

De volgende dag gingen we eerst naar Enschede een tent ophalen die we via Marktplaats gekocht hebben, daarna op visite bij vrienden die daar vlakbij wonen en vervolgens naar Holten. Daar maakten we een wandeling (uit het boekje 52 zondagen wandelen en lunchen) en gingen daarna naar het Natuurdiorama in Holterberg. Een museum met allerlei opgezette dieren en er tegenover een speelbos met speurtochten voor kinderen van alle leeftijden. Later deze week hebben we ook nog een wandeling gemaakt met een ezel in Zelhem. Dat was nog een heel avontuur, vooral omdat het weer ineens omsloeg. Maar het was erg leuk om deze ervaring op te doen.

wandelen met een ezel

Vorig artikelPost en papier
Volgend artikelHeb jij al een WK outfit?