Deze havermout-ontbijtjes zijn ècht lekker!

IMG_6850Havermout is tegenwoordig hip. Dat is het niet zomaar. Recent stond namelijk op nu.nl dat havermout de sleutel is tot een lang en gelukkig leven. Wie wil dat nou niet? Overigens werd ik ook heel gelukkig van het briefje dat ik van de week naast mijn havermoutpap vond… Misschien is dat nog wel een veel beter medicijn tegen welke kwaal dan ook 🙂

Maar goed, terug naar de havermoutontbijtjes. Die zijn dus hartstikke in. Toch is gewoon een kwak havermout met melk en kaneel niet echt een lekker ontbijt. Vind ik. Dus ik ging op zoek naar een paar wèl echt lekkere ontbijtjes. Zie hier mijn vondsten, in willekeurige volgorde. Voor elke dag van de week eentje.

Maandag– 50 gram havermout, 150 ml (kokos)melk even koken (5 minuutjes). Daarna in een kommetje doen met geraspte kokos, amandeltjes, kaneelpoeder, cranberry’s, gojibessen en een beetje Maple Syrup of honing naar smaak. Mmmm!

IMG_6910

Dinsdag– 50 gram havermout, 150 ml (amandel)melk even koken (5 minuutjes). Daarna in een kommetje met zomerse zoete aardbeien, zonnebloempitten en amandeltjes. Voor de zoetekauw een beetje honing erbij.

IMG_6911

Woensdag– Een variatie met mango en walnoot is ook erg lekker!

havermout mango

Donderdag– Of met banaan, pecannoten of amandelen en een beetje hagelslag & kokos.

banaanhavermout

Vrijdag– Gewoon een heleboel zaden (chiazaad, lijnzaad, sesamzaad), pitten (zonnebloempitten en pompoenpitten bijvoorbeeld), noten (walnoten, pecannoten, amandelen, enz) en bessen (gojibessen, cranberries en rozijntjes) erbij gooien en fruit naar keuze. Yummie!

IMG_7045

Zaterdag-In het weekend mag je best een beetje zondigen vind ik. Dus dan mag het wat ongezonder. Ik maak dan vaak de havermoutpap met custard en suiker klaar. Soms nog een vanillestokje uitgeschraapt er doorheen. En als ik echt zondig ook nog wat amandelspijs (liefst zelfgemaakt!)

havermout met custard

Zondag-Havermoutpap met kiwi, sinaasappel en zonnebloempitten is ook een lekkere combi. Eventueel met een scheutje Maple Syrup er overheen.

IMG_7006

Havermout zorgt voor een lang verzadigd gevoel, waardoor je minder snel naar tussendoortjes grijpt. Je moet maar eens opletten hoe laat het is als je weer trek krijgt, vaak al na twaalf uur. Je kunt het dus met recht een voedzaam ontbijt noemen. Smakelijk eten!

Volg ons!
Volg Hip & Hot Blogazine via Social Media en blijf op de hoogte van de leukste tips voor ouders en kinderen!

facebook.com/hipenhotmagazine
twitter.com/hipenhot
instagram.com/hipenhot
pinterest.com/hipenhot

Vorig artikelMet Tuinmeubelland op naar de lente
Volgend artikelFoto weekoverzicht Judith #6
Judith van Wijk
Vrouw, 41, mama van Sterre (2007), Yuren (2010), Lenthe (2012), Fee (2015), sproeten, klein, bang van honden, gaat (te) graag uit eten, drinkt (te) graag rode wijn, verslaafd aan haar iPhone (ik geef het toe), zou graag veel meer boeken lezen (maar geen tijd), hart op de tong, onderwijsadviseur, zelfontplooiing, houdt van roze, heeft twee linkerhanden (maar knutselt heel graag met de kinderen), kan niet zingen (maar doet dat wel graag), heeft een stappenteller omdat ze anders teveel op de bank zit, zou vaker op vakantie willen, kookt het liefst liflafjes (en baalt dat de kinderen dan de helft niet lusten) en is een redelijke gadgetfreak.

1 REACTIE

  1. Ik maak er mueslirepen van. Rozijnen, noten of fruit erdoor. Lekker! En inderdaad ook zo lekker voedzaam! Eindelijk een goed ontbijt gevonden

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here