Er was al iemand die aan me vroeg of ik de nieuwe Floortje Dessing was geworden, omdat ik deze week alwéér op reis was. Dit keer op uitnodiging van het PR bureau dat de PR doet voor Tunesië. Voorlopig is dit even het laatste tripje alleen geweest hoor. Ik heb nog wel wat dingen gepland staan, maar die zijn met Maik en de kinderen. Het is echt ontzettend leuk, al die persreizen, maar ook erg druk. Zowel voor mij als voor Maik, die de hele boel thuis moet regelen met vier kinderen. Jullie snappen dat ik dit zonder deze superpapa allemaal niet zou kunnen doen! Maar goed, mijn week bestond niet alleen uit Tunesië, dus ik begin bij het begin.

Tweede Pinksterdag waren we met z’n allen vrij én bovendien was het lekker weer. We hebben lekker thuis wat gerommeld, in de tuin gezeten, ik heb gesport en we zijn nog even gaan winkelen. Sterre was een beetje moeilijk, puberbui, dus die wilde niet mee. Ik scoorde nog wel een toffe jurk voor haar in de uitverkoop. Daar was ze blij mee, haar humeur knapte er direct van op. We sloten de dag af met een barbecue en gingen vroeg naar bed.

De volgende ochtend begon voor mij meteen met een afspraak. Ik was een beetje in de war trouwens door Pinksteren. De hele dag dacht ik dat het maandag was. Mijn dag was verder niet zo druk, dus ik had lekker de tijd voor mijn mail en andere administratieve zaken. ‘s Avonds ben ik naar de sportschool geweest en toen zat de dag er alweer op.

Ook deze ochtend had ik een vroege afspraak en daarna nog twee. De ochtend was dus aardig gevuld. In de middag had ik twee afspraken op de school van Yuren en Lenthe. Lenthe is oudste kleuter, en op de Vrije School doen ze bij ons een oudste kleutertraject en een schoolrijpheidsonderzoek, om te kijken of een kind toe is aan groep 3. Lenthe had het allemaal prima gedaan en zij gaat dan ook volgend jaar leren lezen en rekenen. Iets dat ze ook erg graag wil. Ze kan trouwens al een beetje lezen en kent de meeste letters. Heeft ze zichzelf aangeleerd, want op de Vrije School doen ze dat helemaal niet. Dus ik denk zelf ook dat ze er echt aan toe is. Yuren ging iets minder lekker op school, mede door een boel onrust in zijn klas. Daar kan en wil ik niet teveel over zeggen in verband met privacy van andere kinderen, maar hij heeft daar veel last van gehad. Daarnaast zit er ook wel een stukje in hem zelf, dus daar heb ik korte lijntjes over met zijn meester. Gelukkig lijkt het momenteel weer wat beter te gaan.

De ochtend was ik gezellig met Feetje thuis. We zijn nog even naar de speeltuin gelopen, maar helaas begon het hard te regenen. Dan maar weer naar huis. Daar begon ik vast met het inpakken van mijn nieuwe SuitSuit koffer. Ik had een slagje groter erbij gekocht, omdat mijn andere grote koffer kapot bleek. Ik wilde dit keer niet alleen met handbagage reizen.

Afsprakenmiddag

Toen Sterre thuis was van school ben ik nog naar twee werkafspraken gegaan. Soms kunnen scholen echt niet op mijn werkdagen afspreken en ik probeer daar flexibel mee om te gaan. Sterre past tegenwoordig wel eens een uurtje op (met back up van de buurvrouw) en dat gaat eigenlijk heel goed. Dus dat is fijn, ik kan dan ook op donderdagmiddag een werkafspraak inplannen.

Inpakstress

‘s Avonds kwam ineens alles tegelijk: de AH kwam boodschappen bezorgen, de tegelzetter kwam voorbespreken hoe en wat met onze tweede badkamer, de kinderen moesten naar bed en ik had inpakstress. Beetje hectisch avondje dus, waardoor ik mij hardloopplannen niet kon uitvoeren. Daarvoor was het ineens te laat.

Ik was enorm vroeg wakker en besloot dan ook om 6 uur om mijn sportkleren aan te trekken en een rondje te gaan rennen. Dat ging superlekker, voor het eerste haalde ik de 5 km in 30 min. Daarna maakte ik me klaar voor vertrek naar Schiphol. Ik nam afscheid van Maik en de kindjes en ging op pad. Op Schiphol was het wel druk, maar toch ging alles redelijk vlot. Ik maakte kennis met de andere bloggers en we vlogen op tijd naar Tunis. Daar kwamen we rond de middag aan. Helaas stond onze chauffeur er niet, waardoor we flink wat vertraging op liepen en het programma een beetje werd aangepast.

Medina Tunis

Toen onze chauffeur er ook was, bezochten we de Medina van Tunis. Een grote markt met allerlei kruip door, sluip door straatjes en veel Tunesische mannen die je proberen iets te verkopen of je zelfs oneerbare voorstellen doen. We werden meegelokt naar een prachtig dakterras, maar in ruil daarvoor moesten we wel allerlei zaken kopen uit winkels van familieleden van de man die ons er naartoe had gebracht. Na de Medina werden we naar ons hotel in Hammamet gebracht. Een prachtig hotel trouwens, met een fijn zwembad en aan het strand.

Avond in Hammamet

Het werd al wel snel donker, dus veel foto’s maken kon niet. Na even kort relaxen op de hotelkamer moesten we alweer het busje in om te gaan eten. Het restaurant had een prachtige tuin, helaas waren we allemaal te koud gekleed en besloten we toch maar binnen te gaan eten. Het koelt hier namelijk best af zo ‘s avonds. Het was gezellig en ik heb lekker gegeten: eerst brik (een soort loempia met vis, een Tunesische specialiteit) en daarna een visschotel met saffraan.

Het is in Tunesië een uur vroeger. Daardoor was ik al om half 5 wakker en ik kom niet meer slapen. Ik trok mijn sportkleren aan en ging het resort verkennen. Even naar het strand lopen, de wegen verkennen en daarna ben ik naar de fitnessruimte gegaan om even op de crosstrainer te gaan staan. Vervolgens hebben we heerlijk in de zon ontbeten.

El Djem

Na wat rondhangen bij het zwembad vertrokken we naar Sousse voor het volgende hotel en de lunch. Daarna reden we een uur naar El Djem. Hier staat een oud amfitheater, echt supermooi! We hebben er een poosje rondgelopen en veel foto’s gemaakt. Indrukwekkend om te bedenken dat ze in deze arena slaven en wilde dieren tegen elkaar lieten vechten.

Sushitime

Terug bij het hotel was er tijd om even te ontspannen. Ik bleef een poosje op mijn kamer. Zo’n persreis ben je de hele dag met mensen, dat is soms best intensief. Fijn dus als je je een uurtje kunt terugtrekken. Daarna dronken we buiten een wijntje en gingen daarna aan de sushi in het hotel. Dat was redelijk lekker.

Ik viel als een blok in slaap, maar was helaas ontzettend vroeg wakker. Om vier uur al! Het was best licht in mijn hotelkamer, dus slapen lukte niet meer. Ik heb maar wat zitten lezen en deze blog getypt op mijn iPhone. Daarna richting ontbijt en een wandeling gemaakt over de boulevard van Sousse samen met twee blogcollega’s. Er stond een of ander monument in het water. Wij dachten dat het iets bijzonders was, dus we klommen er op en maakten foto’s. Later bleek het gewoon een symbool van de voetbalclub van Sousse te zijn 🙂

Floaten

Om 10 uur gingen we de Spa van het hotel uittesten. Er is een zoutbad waar we in konden drijvenen zwemmen. Best leuk, al prikte het zout erg in mijn ogen. Daarna bezochten we de Medina van Sousse. Dat was weer een belevenis: die mannen kunnen echt niet normaal doen. Eentje zei zelfs: Hollandse mannen zijn saai en Tunesische mannen zijn hot. Ik kocht nog wel wat kruiden en saffraan.

Monastir

Daarna reden we naar het Mausoleum in Monastir. Het bleek net dicht, maar gelukkig mochten we toch nog even naar binnen voor foto’s. Na Monastir gingen we terug naar het hotel en nog even op het strand zitten met een drankje. We aten ‘s avonds in het restaurant van het hotel en ik ben op tijd naar bed gegaan, want ik was best moe!

Vorig artikelHaal de natuur in huis
Volgend artikelEen BB-Chum overhemd voor vaderdag