Ik vertrok woensdagavond met herfstweer naar Toscane en ik kwam met heerlijk zomerweer terug. Wat een cadeautje nog! En deze week schijnt er nog meer zon aan te komen. Het was een fijne week trouwens, hoe kan het ook anders als je lekker naar het buitenland mag. Hoewel het nog steeds ook werk is, zo’n persreis, is het ook heel leuk. Nu nog alles uitwerken natuurlijk, dat wordt bikkelen de komende week. Eerst de afgelopen week in mijn foto weekoverzicht Judith #192

Ik fietste weer heel wat af deze week, dat begon op maandag. Naar Rijswijk voor een afspraak op een school. En ja, ik woon in Rijswijk, maar alsnog was het een stukje fietsen. Het was namelijk aan de andere kant in Rijswijk. Daarna had ik een gesprek bij Sterre op school. Een soort startgesprek voor het nieuwe jaar. Niet heel zinvol vond ik, want ze heeft dezelfde juf en kennismaken hoefde dus niet echt. Aan het eind van de middag ging ik nog even sporten en ‘s avonds wandelde ik met Niky een uurtje door Delft. We gaan nog tot eind september wandelen, daarna wordt het te vroeg donker en lassen we een winterstop in tot maart ongeveer.

Een vrij drukke dag, waarbij ik steeds heen en weer naar Den Haag moest fietsen. Gelukkig was het goed weer. Het was zo druk zelfs, dat ik helemaal geen foto’s heb gemaakt.

Op woensdag had ik in de ochtend een afspraak in Den Haag. Terwijl ik op de fiets was, begon het heel hard te regenen. Ik was drijfnat! Daarbij was ook nog eens de weg opgebroken, waardoor ik helemaal moest omfietsen en te laat kwam. Anyway: het gesprek verliep niet echt heel soepel en onderweg naar huis maalde ik er nog wel over. Het was een fietstocht van 50 minuten dus toen ik thuis kwam was ik het gelukkig wel kwijt. Daarna heb ik nog een poosje met mijn laptop aangezeten, wat rondgebeld en mails verstuurd. In de middag pakte ik mijn koffer in en vertrok ik naar Schiphol voor de persreis naar Toscane. Bij de gate trof ik de anderen. Het vliegtuig had wat vertraging, maar tegen 9 uur zat ik toch in Toscane aan het diner op Camping Village Orlando Chianti. Het blijft bizar dat je in een paar uur tijd helemaal in Zuid-Europa kan zitten.

Ik sliep die nacht in een Air Lodge. Dat is een hele gave tent met een bedstee en een bed bovenin met uitzicht op de sterren. Ik ben alleen niet boven gaan slapen, want ik moet ‘s nachts altijd plassen en ik vond het een eng trappetje wat ik dan in het donker af moest. Ik had heerlijk geslapen, maar was wel gestoken door wat muggen. Ik begon met baantjes trekken in het zwembad. Heerlijk, het zonnetje scheen een beetje en er was verder niemand. Daarna ontbijt en een rondleiding over de camping, waarbij ik allerlei accommodaties zag. Als je wilt lampen, dan heb je op deze camping genoeg uitzoek: van cubes (een soort hotelkamers) tot aan suite lodget deluxe. Er was zelfs een heuse bohemian stacaravan, die vond ik echt prachtig. Daar komt natuurlijk nog een aparte blog over. De dag was vrij relaxed: we lunchten op de camping, hadden ‘s middags een wijnproeverij op het prachtige landgoed Il Palagio van Sting en gingen daarna weer terug naar de camping. ‘s Avonds gingen we te voet (zo’n 3 km, maar wel met heuvels), naar het restaurantje Badia a Montemuro in Radda. Een dikke vette aanrader!

Ook vrijdag was ik nog in Toscane. Ik was geswitcht van accommodatie, want ik vond het leuk om ook een Lodge Suite uit te proberen (dan kon ik lekker in bad) en daar had ik bovendien een klamboe over het bed, zodat de muggen me niet konden prikken. Ik had opnieuw goed geslapen. ‘s Morgens weer baantjes zwemmen en daarna met z’n allen op pad voor een scootertocht. Ik vond dat heel spannend, want sinds ik op mijn 19e een ernstig scooterongeluk kreeg ben ik er nooit meer op gestapt. Ik wilde echter per se mijn angst overwinnen en wilde zelf rijden in plaats van achterop zitten. Ik werd steeds meer ontspannen en kon ook wel genieten de omgeving. Natuurlijk stopten we een paar keer, zoals in een superleuk dorpje Vertine met allerlei lieve straatjes en deurtjes. Gaiole, waar we op een terrasje wat dronken en in Volpaia, waar we lunchten bij La Bottega. Daarna reden we terug naar de camping en ‘s avonds gingen we lopend naar een supergaaf kasteel waar ook wijn wordt gemaakt voor het laatste diner.

Vroeg uit de veren, want we moesten naar het vliegveld voor de terugreis. Dat verliep allemaal voorspoedig gelukkig. Maik haalde me op met de kinderen, die blij waren mij te zien. Daarna gingen we naar huis en zat iedereen meteen voor de tv om de training van Max Verstappen te zien. Dus trok ik mijn eigen plan: koffer uitpakken en alvast een beetje koken. Ik merkte na het eten dat ik toch best moe was van die dagen, dus ik ben vroeg naar bed gegaan.

In de ochtend ging ik naar de sportschool. Dat kon helaas niet zo lang, want ik moest ook nog naar een verjaardag bij Joyce. Die is net als ik 42 geworden. Het was heerlijk weer, dus we zaten lekker in de tuin. Rond half 2 gingen we weer naar huis, waar we uiteraard de Grand Prix hebben gekeken en Max tweede zagen worden. Daarna heb ik nog wat gewerkt, foto’s voor deze blog uitgezocht en gehoepeld om mijn doel voor vandaag te halen. ‘s Avonds keken we Boer Zoekt Vrouw en toen zat de week er alweer op!