Terwijl ik dit schrijf is het donderdag 21 maart. Vanavond vlieg ik voor 4 dagen naar Schotland, dus ik weet niet zeker of het me lukt om dit weekoverzicht af te maken. We hebben namelijk nogal een druk programma 🙂 Lukt het me niet, dan komt het gewoon vandaag (maandag) online en vul ik het later aan.

Feetje werd deze dag 4 jaar. We begonnen de ochtend dus thuis met FEEst: ze kreeg een nieuwe fiets, een barbie, een regenbooglampje, een feeënspel en een boekje. Dolblij was ze, de grijns ging niet meer van haar gezicht. Op school mocht ze natuurlijk trakteren, zoals een echte toverfee dat doet natuurlijk op toverstafjes. ‘s Morgens verscheen er een mooie regenboog in de lucht trouwens. Bijzonder… Ik was een hele dag op kantoor. We begonnen met vergadering, daarna had ik allerlei overleggen en balafspraken, dus pas tegen vijven ging ik op de fiets naar huis. Door het fietsen vond ik dat ik genoeg had bewogen en ging ik die dag niet meer sporten. Verder dus niet al te veel gedaan die dag. Saai he?

Opnieuw een drukke werkdag. Na een aantal minder drukke weken, is het nu weer echt aanpoten. Ik verwacht dat dat duurt tot begin juli. Dan is het einde van het schooljaar in zicht en zullen de meeste scholen langzaam gaan afronden. Natuurlijk hebben we ook nog een meivakantie tussendoor. We gaan dan waarschijnlijk met het hele gezin naar Denemarken en Noorwegen, daar heb ik heel veel zin in! Lenthe kwam trouwens thuis met deze knappe gebreide poes. Dat talent heeft ze niet van haar moeder 🙂

Stemdag! Voor mij wederom een drukke werkdag, dus stemmen lukte mij pas eind van de middag. Ik ging eerst nog maar even hardlopen ‘s morgens, voor ik aan de dag begon. Maik is de hele dag bezig geweest met een trampoline in elkaar te zetten. Man, wat een werk. En wat een ding ook trouwens. Ik had niet verwacht dat hij zo groot was. Nou ja, de kinderen zijn er superblij mee dus daar doen we het voor he.

Gourmet diner Tunesië

Door iemand van het Tunesisch toerisme bureau was ik uitgenodigd om ‘s avonds naar het Gourmet diner in het Crown Plaza hotel in Den Haag te komen. Denise Miltenburg van Follow my Footprints ging met mij mee. Het was gezellig en lekker, altijd weer leuk om een heleboel nieuwe mensen te ontmoeten en te spreken. Ik was pas laat thuis, Maik lag al te slapen.

Fee gaat nu natuurlijk elke dag naar school, dus ik kon donderdagochtend zomaar naar de sportschool gaan. Om 10 uur moest ik op school zijn voor een gesprek met de meester van Yuren. Dat was een fijn gesprek. Daarna ben ik thuis mijn koffer gaan inpakken. Deze avond vlieg ik naar Edinburgh en doen we een roadtrip door Schotland. Daarover later natuurlijk meer. Het is daar nog wel een stuk kouder dan in Nederland trouwens, maar we gaan voor de mooie natuur, dus het komt vast wel goed. De kinderen moesten natuurlijk ook nog van school gehaald en toen Maik thuis kwam ben ik min of meer meteen weggegaan richting station, zodat ik op tijd op Schiphol zou zijn. Het afscheid was trouwens wel drama hoor: alledrie de meiden huilen en ze wilden niet dat ik wegging. Vond ik wel moeilijk vertrekken. De reis ging verder voorspoedig en rond middernacht kwamen we aan in de airbnb, waar we direct zijn gaan slapen.

Ik was al vroeg wakker en hoorde dat het behoorlijk waaide. Ik besloot niet te gaan hardlopen, maar lekker te blijven liggen. De airbnb waar we zaten was nogal ongezellig, en toen we na het opstaan ook nog eens geen warm water bleken te hebben, zijn we maar gauw vertrokken. Geen aanrader dus, deze specifieke airbnb…

Ontbijt bij Papii

We reden Edinburgh in, vonden een parkeergarage en gingen op zoek naar een leuke plek voor ontbijt. Die vonden we in Hanoverstreet bij Papii. En we hadden geluk: er gingen net mensen weg. Het was namelijk superdruk. Mijn ontbijt bestond uit hele foute, maar o zo lekkere wafels met aardbeien. De eggs benedict van de anderen waren ook erg lekker. Goed tentje dus!

Harry Potter wandeling

Daarna moesten we ons melden bij het Balmoren hotel, waar J.K. Rowling haar Harry Potter boeken heeft geschreven voor een wandeling met een gids door de stad. De wandeling was gericht op Harry Potter: we kwamen langs een kerkhof waar de schrijfster zich door de namen op de graven had laten inspireren voor haar boek, langs een café waar ze had zitten schrijven, een museum met allerlei Harry Potter items en winkels waar je vanalles kon kopen. Van toverstaf tot pluchen uil, van Harry Potter barbie tot spelletjes. Voor de kinderen kocht ik wat Harry Potter knikkers.

Rest van de dag

Na de wandeling beklommem we nog Calton Hill voor een mooi uitzicht op Edinburgh Castle en Arthur’s seat, deden we een poging Arthur’s seat te beklimmen, maar moesten halverwege omkeren vanwege harde wind en regen en reden we nog langs kastelen, the Kelpies en Culross. Dat laatste is een leuk dorpje waar ik Haggis at, een specialiteit hier in Schotland.

Landal Piperdam

Onze eindbestemming was Landal Piperdam bij Dundee. Hier verblijven we in een supergave lodge met jaccuzi. Na aankomst en verdeling van de kamers (met eigen badkamer!) doken we daar dan ook meteen in. Genietend van de sterrenhemel was dat een bijna perfecte afsluiter van de dag. We misten alleen de champagne nog 🙂

Ik was ook zaterdag vroeg wakker, maar had toch een uur of 5 geslapen wat voor mij prima is. Ik deed de gordijnen open en was verrast door het mooie uitzicht. Mijn hardloopkleren lagen al klaar, dus ik stond zo buiten om bij zonsopkomst foto’s te maken en een kilometer of zeven te rennen. Toen ik terugkwam was de rest ook al op. Ik douchte snel en sprong in de auto, want we hadden een aardige rit voor de boeg.

Glencoe

Via de A82 reden we naar Glencoe. Onderweg waren er allerlei mooie stops. Schotland is echt prachtig. Het heeft hier en daar wel wat weg van IJsland, maar dan groener. We zagen kastelen, watervallen en adembenemende uitzichten. In Glencoe lunchten we in een kneuterig tentje met heerlijk verse soep en een panini. Daarna reden we op ons gemak terug naar onze lodge. Daar aten we in het restaurant en gingen daarna weer in de jaccuzi. Dit keer met bubbels, die we onderweg gekocht hadden.

Als eerste ging ik zwemmen, daarna gingen we weer een stuk rijden richting Glennfinnan, het Harry Potter viaduct. Onderweg was ee veel regen, maar vlak na aankomst werd het droog en konden we toch de berg opklimmem voor goede foto’s. Daarna reden we verder richting Loch Ness, vervolgens Culloden en tot slot Kinloss Abbey. Ik wilde heel graag nog naar het roze Kasteel Craigievar Castle, maar het werd al bijna donker, waardoor de rest het niet meer zag zitten. We zijn dus uiteindelijk gaan eten in Pitlochry bij een gezellige pub. We waren laat terug, dus in plaats van de jaccuzi werd het ons bed.

Vorig artikelKinderen milieubewust het huis uit: hoe doe je dat?