Ameland was topHet was een heerlijk zonnige week. Ik voelde me daardoor een stuk lichter dan de afgelopen weken. Jammer dat de vooruitzichten voor Frankrijk wat minder zijn, maar wie weet trekt het nog bij. Want deze week hadden we een paar dagen thuis in ons eigen, fijne huis, maar zaterdag vertrekken we alweer naar La douce France. Dat lees je dus onderaan dit weekoverzicht.

De laatste dag in Ameland, waar het alweer zonovergoten was. We hadden ‘s morgens de tafel naar buiten gesjouwd, zodat we lekker buiten aan het paasontbijt konden. Heerlijk! Daarna besloten we te gaan fietsen. Of nou ja, Maik en ik besloten dat. De jongste twee waren meteen enthousiast, de pubers hadden wat overredingskracht nodig, maar besloten dan toch gezellig mee te gaan. Ameland heeft namelijk een deel waar je niet met de auto kunt komen. Eigenlijk alles rechts van Buren is autovrij en natuurgebied. Er zijn wel fietspaden. In Buren huurden we fietsen en gingen naar het eindpunt. Vanaf daar was het nog een minuut of 25 lopen naar Het Baken van Ameland. Een soort monument waar bijna niemand komt, omdat het nogal een barre tocht door de duinen is, maar we hebben het bereikt. Nou ja, de pubers zijn zo’n 10 minuten ervoor afgehaakt en op een bankje blijven zitten tot wij weer terug kwamen. Daarna fietsen we via het Spijkerpad en ‘t Wastuuntje terug. Dorstig kwamen we na 4 uur aan in Buren, waar we een terrasje pakten en toen terug naar het huisje. Inpakken, en wegwezen! De boot zou om 20.00 uur gaan (eigenlijk om 19.00 uur, maar hij had al een uur vertraging) en dus pakten we de auto in en gingen we nog even snel een hapje eten in Hollum bij Tante An. Superleuk restaurant, heerlijk gegeten en onze vogel mocht er gewoon in de vensterbank staan. We haalden de boot, maar het jammere was dat hij bij aankomst nog veel meer vertraging had. Lang verhaal kort: we waren pas om middernacht thuis.

yuren en fee door het bos arm in arm

De volgende ochtend iedereen natuurlijk doodmoe, want kort geslapen en vroeg op voor school. Tja, zo hadden wij het ook niet gepland, maar inmiddels heb ik begrepen dat dit dagelijkse kost is voor mensen die vaker met de boot naar Ameland gaan. Die dingen hebben kennelijk altijd vertraging. Ik had zelf dinsdag ook een drukke dag, wat goed was, want zo had ik geen tijd om na te denken over dat ik moe was. Ik wist er zelfs nog een hardlooprondje uit te persen eind van de dag. We aten lekker asperges, die had ik nog liggen. Vroeg naar bed zat er voor ons niet in, want Sterre had een certificaat uitreiking op school. Ze heeft Gymnasium Plus afgerond na 3 jaar compacte en verrijken. Volgend jaar gaat ze gewoon gymnasium doen. Dan kiest ze een vakkenpakket en moet ze nog 3 jaar bikkelen voor ze examen kan doen. Ongelooflijk hoe hard de tijd gaat, van kleine baby naar Gymnasium 4 alweer!

asperges met basilicum saus

Sterre gym plus diploma

Omdat we over een paar dagen alweer naar Frankrijk gaan, zijn we naast leven ook alweer druk met de verjaardag van Yuren, op Koningsdag. Dit jaar vieren we dat dus op vakantie, dus moesten de cadeaus besteld, ingepakt en klaargelegd om mee te nemen. Evenals de slingers enzo. Het is allemaal weer gelukt. Woensdag was sowieso een hectisch dag. Maik zat al vroeg bij de garage om nieuwe banden te regelen, ik bracht de kinderen naar school en had toen een werkafspraak Maik had zelf een werkafspraak op een school waar hij de ICT doet, ik ging met Yuren naar de kapper, Maik met Fee naar zwemles, ik met Yuren naar voetbal en toen hadden we nog even wat ontspanning in de tuin met een lekkere picanha op de bbq. De dagen vliegen voorbij, dus ik ben best blij dat het weer bijna vakantie is.

Picahna van de bbq

Yuren voetbal delft

‘s Morgens sprak ik via Insta even met iemand uit Den Haag die met hardlopen gevallen was en haar hand gebroken had. Ik dacht nog: hoe kun je vallen met hardlopen? Een uur later wist ik het 🙂 Ik was nog geen 47 seconden onderweg en ik lag languit op de grond. Gestruikeld over een opstaand tegeltje. Gelukkig kwam ik er beter vanaf dan zij: ik had alleen een geschaafde knie, hand en mijn iPhone was beschadigd. Maar niks gebroken gelukkig. Een ongeluk zit in een klein hoekje, zo zie je maar weer… Eigenlijk had ik daarna een heel tof Oester event in Yerseke, maar ik heb dat moeten afbellen wegens werk. Het is niet anders. Dus een groot deel van de ochtend en de middag heb ik gewerkt. Eind van de dag was er nog wat tijd om even van de zon te genieten. Sterre heeft deze dag trouwens haar bril opgehaald. Ze zag al een tijdje slecht in de klas. Toen we laatst bij de huisarts zaten, kon ze iets niet lezen op een bord wat ik prima kon lezen. Daar schrok ik wel echt van, dus zijn we meteen naar de opticien gegaan. En daar bleek inderdaad te kloppen dat haar ogen -2 waren ofzo. Dus nu heeft ze een bril.

gevallen met hardlopen

Altijd een beetje stressen, zo’n dag voor je op vakantie gaat. De kinderen hadden Koningsspelen op school, ik wilde nog 2 bananencakes bakken van bananen die we hadden liggen, ik wilde nog sporten en er moest gewassen worden. Ook wilde ik nog schoonmaken. Tuurlijk wordt het in 2 weken tijd weer stoffig, maar ik vind het toch fijner thuiskomen in een schoongemaakt huis. Uiteindelijk lukte alles wel, maar ik was blij dat ik het echte inpakken de volgende dag pas zou doen.

Koningsspelen 2022koningsdag vieren 2022

Doordat we wisten dat we maar 4,5 uur hoefden te rijden, besloten we pas rond lunchtijd te vertrekken. Zo konden we in de ochtend op ons gemakt inpakken en onze vogel naar opa en oma brengen. Soms nemen we die mee, maar bij zo’n langere vakantie vind ik dat toch zielig. Dan krijgt ie bij opa en oma meer aandacht. De reis ging voorspoedig, met af en toe een korte file en zo tegen vijven stonden we op de camping. We hebben een mobile home met uitzicht op het meer. Het is niet groot allemaal, maar met 3 slaapkamers op zich wel te doen. Er is alleen niet zoveel plek voor de koffers. De camping is trouwens heel mooi, groot opgezet en overal van die bloesembomen en watertjes. Het weer was een beetje bewolkt, dus na een rondje op de camping besloten we te gaan eten bij het enige restaurant dat open was. Het bleek een mini tentje met een man en een vrouw die samen de boel runden. Geen geweldig eten, maar heerlijk kneuterig en gezellig. Na het eten was iedereen moe dus gingen we op tijd naar bed.

camping la croix du vieux point

camping la croix du vieux

chez micheline

chez micheline interieur

Ik had een vrij slechte nacht gehad. Ik heb behoorlijke keelpijn gekregen en werd steeds wakker van de pijn en een droge keel. Ik was dus niet op mijn best. Gelukkig ging Maik de croissantjes halen en kon ik rustig opstarten. Ik liep een rondje over de camping om even goed wakker te worden en daarna was er ontbijt in de zon. De kinderen wilden deze dag maar 1 ding: naar het zwembad! Zo geschiedde. Ik had geen zin om mee te zwemmen, je kunt in dit zwembad niet echt baantjes trekken ofzo en ik voelde me gewoon niet fit. Dus ben ik meegegaan en heb ik op zo’n strandbedje gelegen, terwijl ik af en toe wat foto’s en filmpjes maakte. De kinderen genoten met volle teugen. Na een paar uur was iedereen moe en hebben we de rest van de middag bij de accommodatie gehangen. Ik heb gelezen in de zon en we hebben natuurlijk ook Grand Prix gekeken. Mooie race! ‘s Avonds wilden we in het dorpje naast de camping wat gaan eten. Dit dorpje heet Vic sur Aisne en er zitten 2 leuke restaurantjes. Helaas waren ze allebei dicht, dus moesten we uiteindelijk doorrijden naar Soissons. Daar kwamen we terecht bij Le Cathedrale en dat was een prima tent waar we lekker hebben gegeten. Na het eten de kinderen snel op bed gelegd en hebben Maik en ik via de laptop nog even Boer Zoekt Vrouw gekeken.

Fee zwembad la croix

juut vic sur aisne

Vorig artikelFacturen maken voor je eigen onderneming