juut loopt bergwegEen week met een druk en hectisch begin, maar een relaxte tweede helft wegens een tripje naar Gran Canaria. Wat een luxe dat ik daar naartoe ging zeg. En het was ook heerlijk, even er tussenuit nog na de vakantie. We hebben veel van het eiland gezien en daar ga ik natuurlijk nog over schrijven, want het was veel meer dan alleen op een strandbedje liggen in een all inclusive resort. Uiteraard ga ik daar nog uitgebreid over schrijven, maar in deze blog alvast wat fotootjes en verhalen.

Daar begon de tweede schoolweek alweer. Iedereen weer vroeg uit bed en ook toch een beetje zenuwachtig. Yuren had vorige week een introductieweek gehad, hij had deze week voor het eerst echt les in de klas. Zelf had ik een studiedag bij Loft Delft. Erg leuke locatie, wel jammer dat de trein een paar keer per uur langs raast. Dat gaf nogal herrie. Er namen ook 3 hele lieve collega’s afscheid, ik ga ze missen. De dag zelf was leuk en ging daardoor snel voorbij. Voor ik het wist stond ik met een bos bloemen (die ik kreeg wegens 25 jaar werkzaam in het onderwijs!) buiten en fietste ik weer naar huis. Daar moest ik natuurlijk meteen koken, want Yuren had voetbaltraining. Al met al een hoop gehaast, terwijl ik best wel moe was. Vervolgens waren Lenthe en Fee ook doodmoe van de schooldag, dus die waren best dwars toen ze naar bed gingen. Mij kon je dus ook opvegen daarna 🙂 Gelukkig hoefde ik verder niks meer te doen, dus ik ben op tijd mijn bed in gedoken en sliep vrij snel.

loft Delft

Vroeg op, Yuren had wat strubbelingen met zijn gymtas en alle boeken, maar uiteindelijk vertrok iedereen op tijd. Zelfs ik haha. Ik had een vroege afspraak op een school. Toen ik daarvan terug kwam was het heerlijk weer. Helaas had ik geen tijd om in de tuin te zitten, want er moest een nieuwsbrief gemaakt worden op mijn werk. Ik ben op dit moment de enige die dat kan, maar de input krijg ik gelukkig netjes aangeleverd hoor. Met de lunch zat ik wel lekker in de tuin, samen met Maik. Hij was ook thuis aan het werk, omdat de NS staakte. Daarna ging ik nog even door met de nieuwsbrief, tot hij af was natuurlijk. Toen was het alweer bijna tijd om in de auto te stappen voor de volgende afspraak. ‘s Avonds pakte ik mijn koffer in voor de volgende dag en ging op tijd naar bed, maar sliep heel slecht.

Juut bij Cilla restaurant gran canaria

Het was nogal een gehaast in de ochtend. De nieuwsbrief van mijn werk moest uit, maar ik kreeg de laatste input vrij laat aangeleverd en toen gaf ie vervolgens een foutmelding. Balen, want ik moest naar de trein om een vliegtuig te halen. Lekker stressen dus. Gelukkig ben ik door de Helpdesk goed geholpen en kon ik vanuit de bus inloggen op mijn account en alsnog versturen. Pfff. Volgende stressmoment was of de trein wel zou gaan ivm de stakingen. Die ging uiteindelijk wel, maar pas 20 minuten later dan verwacht. Gelukkig ging het op Schiphol vlot en was ik ruim op tijd bij de Gate. De vlucht duurde lang, maar ging wel voorspoedig. Op Gran Canaria haalden we de auto op en reden via de bergen naar vrienden van Maik, die daar nu wonen. Voor Maik jammer dat hij er niet bij was, maar ik vond het erg leuk te zien hoe hun huis en land er uit ziet. We mochten er blijven eten en dat was reuze gezellig. We hadden een accommodatie geboekt een kwartiertje verderop waar we prima hebben geslapen.

rural hotels San bartalome

Gran Canaria bergen

De volgende ochtend begonnen we met een ontbijt in het plaatsje San Bartolomé de Tirajana, waar we dus geslapen hadden. Het was niet zulk mooi weer, maar de temperatuur was goed. We besloten een mooie tocht door de bergen te rijden. Hoewel het een beetje mistig was door laaghangende bewolking en Sahara zand en zelfs af en toe regende, zagen we toch een prachtige ruige natuur. De spooky uitzichten hadden we wat moois. We lunchten bij een restaurant waar we voor door een tunnel in een rots moesten lopen. Het restaurant hete Cilla en we hebben er lekker tapas gegeten. Daarna gingen we weer verder. Ik had nog een heel onhandige actie door een cactusvijg te plukkenWe eindigden in Maspalomas, waar we een hotel hadden geboekt. Deze plaats staat bekend om z’n zandduinen, die we bij schemering al even bezochten. Daarna zochten we een restaurantje op om te eten. De plaats zelf vond ik helemaal niks, echt zo’n plek met alleen hysterische hotels en toeristen. De zandduinen waren wel prachtig.

Juut zandduinen maspalomas

Juut uitzichtpunt

We waren best vroeg wakker, en tijdens het ontbijt zagen we een klein zonnetje dat ons deed besluiten zo snel mogelijk naar de zandduinen te rijden voor het zachte licht. We hebben er best een lange tijd rondgelopen door het mulle zand. Veel foto’s gemaakt. Het leek net of we in de woestijn beland waren, heel bijzonder. Daarna gingen we terug naar het hotel om uit te checken en reden we via Barranco Las Vacas naar Las Palmas. Eerst maakten we een wandeling door een kloof, tot we op een punt kwamen waar het heel hoog en steil werd en ik niet meer verder durfde. Dus terug naar de auto, waar we ontdekten dat we op de verkeerde plek waren gestart met de wandeling en we dus 14 km verderop  naar Temisas moesten gaan rijden om de juiste kloof te vinden. In Las Palmas lunchten we tapas op een gezellig pleintje bij de kerk en liepen nog wat door de stad. Toen de auto weer in en richting Teror en Arucas, waar we een prachtig hotelletje geboekt hadden met een waanzinnige tuin. In het stadje kwamen we een bar tegen met de naam Yuren’s bar, dat was natuurlijk heel grappig. Helaas was het dicht. Dus aten we opnieuw tapas bij La Tasquita del Duelas.

Hotel ArucaBarranco Las Vacas grotten bij Temisas

We hadden een slechte nacht gehad wegens een niet zo fijn bed en muggen. Desondanks zaten we opgewekt aan het ontbijt, want we zagen de zon volop schijnen! Hoera! Na twee min of meer bewolkte dagen was dat heel fijn. Deze dag reden we als eerste naar Mogan, waar we een molentje bekeken met een tuin vol Alice in Wonderland spullen en daarna naar Playa de Mogan, wat ook wel het Venetië van Gran Canaria wordt genoemd. De Bougainville bloeide volop en dat leverde heel wat mooie plaatjes op. Zeker nu de zon lekker scheen. Hierna reden we via een bergweg langs allerlei miradors (uitzichtpunten) een cactuspark en Gastrobar D’Creusa naar Puerto de La Aldea voor wat fotootjes van de kust inclusief natuurlijke zwembaden in Zee. Mirador del Balcon gaf ook nog een prachtig uitzicht en uiteindelijk reden we via Agaete en Galdar naar de grotwoningen in Cenobio de Valeron en de zoutbaden bij Los Charcones en Salinas El Bufadero. Ik heb daar ook nog even gezwommen. Best een avontuur, de zee was vrij wilde, de zon scheen niet en het begon al wat te schemeren. En dan in zo’n best diep zoutmeer duiken waar je gewoon tussen de vissen duikt. Maar ja, ik wilde de ervaring toch meepakken dus heb het wel gedaan. Na dit avontuur reden we door tot het plaatsje Ingenio, waar we sliepen bij een heel leuke bed & breakfast. We aten nog iets kleins bij Conesa en gingen op tijd slapen.

Mirador de Balcony

alice in wonderland theepotten mogan

charocas natuurlijk zwembad

Conesa

Na een heerlijk ontbijt op het dakterras, met uitzicht op de opkomende zon, was het tijd om onze spullen te pakken en naar het vliegveld te gaan. Helaas hadden we bijna een uur vertraging. Ik miste dus ook de race van Max. Direct na het landen zag ik op mijn telefoon dat Max de race gewonnen had. Tof! Maik kwam me ophalen en Sterre was pasta aan het koken. Het was fijn om Maik en de kinderen weer te zien. Een paar dagen op pad is heerlijk, maar het is ook weer leuk om thuis te zijn.