promotieteam vodafone kinderbrigadeDeze 4e vakantieweek was qua weer niet al te best. Maandag en dinsdag hadden we nog wel wat zon, maar donderdag werd ik echt heel verdrietig van alle regen die viel. Het leek niet meer te stoppen. De kinderen verveelden zich en ik werd er zelf ook kriebelig van dat we niet lekker naar buiten konden. Gelukkig had het weekend beter weer in petto…

Na het drukke weekend in Zeeland, besloot ik maandag maar gewoon lekker thuis te blijven. Dat was op zich een goed idee, want de kinderen waren heel moe. Daardoor ook wat hangerig, vermoeiend. We hebben wat spelletjes gedaan, tv gekeken, zijn ook nog even naar het postkantoor geweest om wat pakketjes op te halen. Ik moest even slikken toen bleek dat één van de pakketjes behoorlijk groot was. Hoe ging ik dat doen met 4 kinderen en een kinderwagen? Het was ongeveer 20 minuten lopen naar huis en het pakket was echt groot en zwaar!

Ik heb het uiteindelijk maar op de kinderwagen gelegd, goed vastgehouden en voorzichtig gelopen. Ik was blij dat ik thuis was. Er zat trouwens iets heel grappigs in, maar dat vertel ik jullie later.

‘s Avonds hebben Maik en ik nog flink zitten puzzelen met het huis. We zijn al best ver met de planning en alles regelen, maar overal hangt een behoorlijk kostenplaatje aan en er moeten keuzes worden gemaakt. Wat doen we wel meteen, en wat bewaren we voor later? Lastig!

Ik werd dinsdagochtend wakker en hoorde de regen met bakken uit de hemel vallen. Het plan was om samen met Andrea (Maiks nicht) en Tessa (een vriendinnetje van Sterre) een blotevoetenpad te gaan lopen. Ik twijfelde nog even of het door moest gaan met dat vieze weer, maar de hele dag thuis hangen vond ik ook geen optie, dus zijn we toch gegaan.

Onderweg bleef het regenen, maar eigenlijk net toen we er waren klaarde het op. We liepen het pad Gouwe Voeten in Bovenkarspel, in Noord-Holland. Ik was daar nog niet geweest, dus dat was leuk. Het was vanuit Delft wel 1,5 uur rijden bijna, maar ik vond het de moeite waard. Het was een heel leuk pad met veel water. Uiteindelijk ging de zon zelfs nog lekker schijnen. De kinderen hadden veel plezier, ieder op hun eigen manier. Enige jammer van dit pad vond ik de omgeving. Je hebt niet echt een mooi ver uitzicht ofzo, daarvoor zit het te dicht bij bedrijven en wegen. Maar het terrein zelf is mooi, goed onderhouden en heel afwisselend.

gouwe voeten blote voetenpad

Na het Blotevoetenpad reden we door naar ‘t Keetje, in Lutjebroek. Dat ik daar, of all places, nog eens zou komen… Hier zit een zorgboerderij en pluktuin. Je kunt er ook lunchen. Voor 2 euro mag je een bakje helemaal vol met frambozen, aalbessen en bramen vullen. Dat lukte goed! Ik ging met 3 grote bakken naar huis, lekker!

Ook deze dag waren de kinderen erg moe van de drukke dag ervoor, dus hebben we niet zo heel veel gedaan. We zijn nog wat boodschappen gaan doen, even met de auto naar de winkels geweest, naar de speeltuin, een rondje gelopen en verder lekker thuis met de lego gespeeld. De kinderen waren gezellig en ik had zowaar tijd om een tijdschrift op de iPad te lezen!

Al vroeg haalde Maik onze schoonmaakster op. We kunnen haar maar niet missen, ook al is de afstand nu eigenlijk te groot. Ze heeft lekker gepoetst en de kinderen speelden met elkaar en deden spelletjes. Batawaf is hier een echte topper, dat wordt veel gedaan en vinden ze ook alledrie leuk. Feetje doet net of ze het ook al helemaal snapt, zo grappig. Om 12 uur bracht ik de schoonmaakster terug naar Den Haag en pikte ik mijn moeder op bij het station in Delft. Zij kwam alvast, omdat ik vrijdag weer een persreis had en heel vroeg weg moest.

batawaf doosjebatawaf kaarten

‘s Middags moest ik zelf voor een uitstrijkje naar de huisarts. Ik word volgende week 40 (au!) en dan krijg je zo’n oproep van het bevolkingsregister. Had ik me toch een knappe dokter! Heb ik weer… Ik heb toch liever dat er dan een lelijke man daar beneden moet koekeloeren, dit voelde ergens een beetje akward. Naja, het is weer achter de rug, nu wachten op de uitslag, die hopelijk niet afwijkend is.

Vrijdagochtend moest ik in alle vroegte op Schiphol zijn. Mijn moeder was er, dus kon Maik me wegbrengen. Heel fijn! Vanuit Delft is het toch allemaal wat meer gedoe om op het vliegveld te komen dan het vanuit Den Haag was. Op Schiphol ontmoette ik de mensen met wie ik naar Baden-Württemberg zou gaan. We vlogen op Stuttgart en de trip ging vlot. Nadat we waren aangekomen gingen we eerst in Münsingen lunchen bij een geweldig restaurant. Daarna stond er een kano-tocht op de planning. Ik zat in een kano met Zoë (van Weleaf.nl) en Frank van de Telegraaf en we hadden eigenlijk al meteen de grootste lol. Het is altijd weer afwachten met zo’n perstrip wie je treft en of er een klik is, maar het was dus al meteen gezellig.

kano baden wurrtemburg

Na de kano-tocht gingen we naar een bezoekerscentrum en tot slot naar Ferienanlage Hofgut Hopfenburg. Het was even slikken toen ik hoorde dat we die nacht géén eigen toilet en douche zouden hebben, maar ik kon wel iets van mijn bucketlist afstrepen: slapen in een pipowagen! Wat gaaf om dat eens gedaan te hebben! Het hele terrein stond vol met pipowagens, jurt tenten, wigwams en safaritenten. Ook waren er ezels, een trampoline, schaapjes en een prachtig uitzicht.

Na de nodige wijntjes was het tijd om te slapen. Ik was heel benieuwd of dat ging lukken, maar het bed in de pipowagen sliep heerlijk. Het was muisstil op de camping en ik heb de beste nacht sinds tijden gehad daar. In de ochtend liep ik naar het toiletgebouw en genoot van de opkomende zon en het prachtige uitzicht.

pipowagen

Zaterdag was voor shoppen. We bezochten Outletcity Metzingen. Een bizar groot winkelcomplex met overal merkkleding voor zachte prijsjes. We kregen eerst een introductie van een personal shopper en styliste met tips. Daarna mochten we zelf gaan winkelen. Het was echt “shop till you drop“! Iedereen had zoveel tassen…

shop till you drop

Ik dook eerst het kindergedeelte in, waar ik goed kon slagen voor alle kinderen. Voor slechts €27 had ik voor alle kinderen een shirtjes en voor Yuren zelfs 2 van Petit Bateau.

geshopt voor de kinderen metzingen

Daarna vond ik een jurkje voor mijzelf bij Diane von Furstenberg. Megaduur, €446 was de originele prijs. Uiteindelijk kocht ik ‘m voor €170. Toch bijzonder om zoiets in de kast te hebben hangen.

diane von furstenberg jurkprijs jurkje

‘s Avonds deden we nog een tour door de oude stad van Metzingen. We klommen onder andere de kerk op, wat ik doodeng vond, want ik heb hoogtevrees. Gelukkig kon je boven prachtige plaatjes schieten.

st martins church metzingen

We aten in het hotel en dat was geweldig lekker. Ik at risotto met Burrata, een soort mega romige mozzarella en dat was fantastisch lekker.

risotto burrata metzingen

Zondag was voor wine & food. Van weer een andere gids kregen we een wijntour. liepen we naar de berg waarop de wijngaarden staan. Daar deden we een fikse wandeling en leerden veel over wijn. Helemaal boven bij het restaurant was het eindelijk tijd voor een welverdiende lunch in de wijngaard bij NaturFreundehaus Falkenberg en een kleine wijnproeverij.

restaurant metzingen wijngaardreis met je hart

Ik vond vooral de trappetjes die de berg op gingen weer eng, met mijn hoogtevrees, maar heb het wel gewoon gedaan. Terug was gelukkig minder eng, toen gingen we via een andere route waarbij de trappen gewoon leuningen hadden, niet zo smal waren en sommige stukken gewoon een aflopend pad waren. De wandeling duurde in totaal 4 uur en ik had al om 3 uur mijn 10.000 stappen gehaald. Na een laatste drankje en snack in de tuin van het hotel gingen we richting vliegveld.

wijngaarden metzingenuitzicht metzingen

Daar was het nog even spannend of we de vlucht zouden halen. Wat een trage mensen zaten er bij het inchecken zeg! We stonden ons echt op te vreten. Tot overmaat van ramp werd mijn toilettas er uit gevist bij de douane, omdat ik een paar vloeistoffen niet in een plastic zakje had gedaan. Op zich niet erg, maar het kostte enorm veel tijd. Ik moest uit een automaat een zakje kopen, daar alles in doen, terug in de toilettas en daarna door. En waarvoor? Want als je 10 meter verder alles weer uit het zakje haalt, is er niemand die er iets van weet. Maar goed. We haalden de vlucht uiteindelijk en ik was heel blij dat Maik en de kinderen op me stonden te wachten op Schiphol.

Ik zal later nog wat meer vertellen over Baden-Würrtemburg, want het is echt een leuke streek om eens op vakantie te gaan. Zeker ook met een kinderen. Door de wijn & lekkere restaurantjes is het een hele goeie combinatie met leuke dingen voor ouders en tegelijk interessant voor de kinderen. Die wandeling naar de top van de berg is bijvoorbeeld ook leuk voor de kinderen, vanwege het uitzicht en de informatieve en interactieve borden die onderweg staan. Boven bij het restaurant is ook een speeltuin voor de kinderen, dus terwijl jij lekker wijn proeft kunnen zij spelen. Maar goed, dat later dus. Duitsland heeft me de afgelopen weken echt verrast: Berlijn en Hamburg zijn superhippe steden en Baden-Würrtemburg heeft me verrast qua natuur, shoppen en lekkere wijn.

Meer informatie vind je ook op de website van Baden-Würrtemburg.

klm vliegen

Vorig artikelSpoedcursus luiers verschonen voor papa’s