Memorinth review

Memorinth review spelRecent hebben wij een nieuw spel gekregen, dit keer een spel dat ook voor Fee leuk is. De meeste spellen die wij doen zijn namelijk voor oudere kinderen, omdat Yuren en Sterre inmiddels wat meer uitdaging nodig hebben. Memorinth is een spel dat geschikt is voor kinderen vanaf 6 jaar. Iets jonger zou naar mijn inschatting ook al wel kunnen. Het is een strategisch spel wat eenvoudig te leren is. In deze blog ga je er alles over lezen, zodat jij aan het eind weet of je dit spel wil aanschaffen voor in jouw spellenkast. Een Memorinth review!

Memorinth review

Memorinth is nog niet zo lang op de markt, het is een redelijk nieuw spel. Het kwam uit in 2020. Het sprak mij aan, omdat ik in de beschrijving las dat je met behulp van sprookjesfiguren en geheimen uit het toverbos moest zien te komen. Dat spreekt jonge kinderen natuurlijk al snel aan. Als je begint met spelen, kun je het beste beginnen met het basisspel. Dit heeft weinig uitdaging en dient om de basisregels en het doel van het spel te leren of voor de jongste kinderen om de makkelijkste versie te spelen. Als je dit door hebt, kun je de Memorinth Master versies gaan spelen. Die zijn eigenlijk vanaf 8 jaar, maar onze Fee van bijna 6 begreep het na wat oefenen prima.

Hoe gaat het spel?

Het spel speel je met minimaal 2 personen. Als eerste leg je de tegels op een bepaalde manier neer. Dat gaat om en om voor de dag en de nacht. Er ontstaan dan weggetjes het bos uit, maar sommige wegen lopen dood. Daar kun je dus niet verder. Iedereen begint in het midden. Door kaartjes om te draaien wijzen de sprookjesfiguren, die om de tegelvelden heen liggen, je de weg. Het gaat erom wie het eerste het bos uit is, maar dat lijkt makkelijker dan je denkt! Onderweg kan het ineens zo zijn dat een weg dood loopt, of dat je de verkeerde kant op wordt gestuurd! Dat maakt het spel onvoorspelbaar en spannend. Kinderen die moeite hebben met verliezen zullen hierdoor gefrustreerd kunnen raken. Bij de Master versie van het spel zit er nog meer uitdaging in en ook meer acties die je al dan niet zullen dwarsbomen. Dit maakt het spel wat spannender dan het basisspel vinden wij.

Wat vinden we van Memorinth?

In een Memorinth review moeten we natuurlijk ook iets zeggen over wat we van dit spel vinden. Fijn aan dit spel is dat het niet zo lang duurt. Voor jonge kinderen is dat prettig, want ze hebben nog niet zo’n lange spanningsboog. De regels zijn simpel, ze zullen het snel begrijpen. Hier was in het begin wel wat discussie over wie welke kleur kreeg, misschien handig om daar vooraf afspraken over te maken. Je denkt er niet aan, maar voor je het weet ben je in een megalange discussie verwikkeld tussen twee kinderen. Zoiets had ik dus de eerste keer. Toen we dan eindelijk konden beginnen vonden de jongste twee het een leuk spel. Zij zijn 5 en 8 jaar. Mijn zoon van bijna 11 was snel verveeld. Nu is het spel ook wel echt bedoeld voor jongere kinderen. Het basisspel vond ik persoonlijk niet zoveel aan, maar Fee vond dat ook al leuk. Het Master Memorinth spel bevat veel meer uitdaging en dat vond iedereen dan ook leuk. Zelfs de grotere kinderen.

Specificaties Memorinth review

Aantal personen: 2-4 spelers
Leeftijd: 5-99 jaar