Een kijkje achter de schermen bij Juffrouw Pollewop

juffrouw pollewopBij Hip & Hot zien we steeds leuke en hippe webshops voorbij komen. We zien mooie producten die met liefde uitgekozen of gemaakt worden. Maar door wie? Wie is het gezicht achter de webshop en wat drijft hem of haar? Hip & Hot neemt een kijkje achter de schermen en vraagt er op los! Deze week: Maaike Bonnier en Mette Korteland van Juffrouw Pollewop.

Juffrouw Pollewop is een gezellige combinatie van Maaike Bonnier (31 jaar) en Mette Korteland (29 jaar). Beide jonge moeders met samen drie kinderen, twee mannen en een zwak voor mooi speelgoed, fijne hobbymaterialen en vrolijke blijmakers. Maaike heeft een achtergrond in de gehandicaptenzorg en Mette staat nog steeds part-time voor de klas.

Hoe is jullie webshop ontstaan?

In januari 2010 spraken we over een droom die we deelden, een heerlijke, gezellige houten speelgoedwinkel met de sfeer die we van vroeger kennen. We gingen plannen maken en in juni 2010 zijn we gestart met Juffrouw Pollewop. Inmiddels hebben we een grote, gezellige klantenkring opgebouwd.
In maart 2012 kwam daar onze webshop bij en versturen we met veel plezier onze gezelligheid heel Nederland en België door.

Waar komt de naam vandaan?

We waren op een avond aan het brainstormen en opeens kwam Pollewop in Maaike op omdat ze haar dochter zo noemde. Het voelde meteen goed en zo is Juffrouw Pollewop geboren.

Wie heeft de website gemaakt en het logo ontworpen?

We worden nog elke dag blij van ons logo. Deze heeft Glenn van den Bos van www.crossminds.nl ontworpen. Hij heeft de tijd genomen om naar ons idee te luisteren en is daarmee aan de slag gegaan. Hij sloeg meteen de spijker op zijn kop. Hetzelfde anders zien, zo luidt zijn motto.

De website is gebouwd door de man van Maaike. Hij is heel handig met computers.

Waar werken jullie?

We doen eigenlijk alles in de winkel. Dus de winkelwerkzaamheden maar ook bestelling inpakken, mails en telefoontjes beantwoorden en contacten onderhouden met groothandels. We zijn 5 dagen per week open.

Waaraan moeten jullie producten voldoen?

We vinden het heel belangrijk dat we er zelf enthousiast van worden. Als dat niet zo is kopen we het niet in.

Daarnaast is onze visie dat het duurzaam moet zijn. Dus dat het product van natuurlijke materialen gemaakt is. Ook kijken we waar het gemaakt wordt en wat de werkomstandigheden zijn. Zo hebben we veel producten die gemaakt worden in sociale werkplaatsen. Naar ons idee is dit de toekomst.

Zijn jullie actief op social media?

Jazeker, we zijn erg actief op social media. We geven regelmatig iets leuks weg of houden er speciale acties. Je kunt ons vinden op Facebook, Twitter, Blog en Pinterest.

Hoe onderscheiden jullie je van andere winkels?

Wij proberen een super service te bieden. De klant is koning en willen we altijd tevreden houden.

Daarnaast pakken we onze pakketjes zorgvuldig en gezellig in zodat ieder pakje een feestje is. Hier krijgen we veel reacties op, dit wordt erg gewaardeerd.

Ook onderscheiden we ons omdat we naast een webwinkel ook een fysieke winkel hebben. We spreken klanten dagelijks face to face wat ervoor zorgt dat we weten wat er leeft en hoe we in moeten spelen op vraag.

Waar vinden jullie inspiratie?

We halen inspiratie uit de wereld van onze kinderen. Waar worden zij blij van? Ook snuffelen we veel op het net, kijken we naar nieuwe merken en producten. Dit kost veel tijd maar is belangrijk om je assortiment origineel en vernieuwend te houden.

Hebben jullie tips voor mensen die een webshops willen beginnen?

Denk er goed over na voor je een webshop begint. Er komt meer bij kijken dan je denkt. Wij waren in het begin beiden ongeveer 40 uur per week bezig voor Juffrouw Pollewop. Je krijgt er ook veel voor terug maar het is niet een stap die je ‘even’ kunt nemen.

Hoe gaan jullie om met concurrentie?

We proberen voornamelijk te focussen op onszelf. Als fysieke winkel hebben we minder concurrentie dan als webwinkel. We proberen uniek te zijn in wat we doen. Staan voor 100% voor ons product en hopen dat onze klanten met plezier bij ons winkelen.

Wat is jullie best verkochte artikel?

We hebben een aantal hardlopers, het leuke is dat de hardlopers voor de webshop weer anders zijn dan die van de winkel.

Onze kaarten worden toch wel het meeste verkocht. We hebben er dan ook altijd meer dan 2000 op voorraad.

Welke producten mogen onze lezers écht niet missen?

De appelschiller
Maak in een handomdraai een appelkunstwerk! Een soort toveren met appels, kinderen vinden hem geweldig.

Crayon Rocks steenkrijtjes

Nieuw in Nederland en ontzettend origineel. Deze krijtjes die er uit zien als steentjes worden van Sojabonen gemaakt en krijten heel erg fijn.

Lyra kleurpotloden

De beste potloden die er zijn. Geen enkel potlood kleurt zo fijn als die van Lyra.

De grote regenboog van Grimms

Fantastisch, fantasierijk speelgoed. Het is een regenboog, een brug voor je autootjes,een poppenwieg. Kinderen kunnen hier echt hun fantasie in kwijt. Het is ook nog eens geverfd met bio verf.

Greentoys speelgoed

Greentoys is een merk dat gelooft en streeft naar een betere wereld. Vanuit deze gedachte produceren zij speelgoed van goede duurzame kwaliteit waarbij uitsluitend gebruik wordt gemaakt van gerecycled plastic en ander milieuvriendelijk materiaal. Daarnaast ziet het er ook nog eens heel leuk uit!

artikelen juffrouw pollewop

 

 

 

 

Vorig artikelTutorial oranje feest-toeters maken!
Volgend artikel5 leuke webwinkels met educatief speelgoed
Judith van Wijk
Judith in 't kort: Vrouw, 47, mama van Sterre (2007), Yuren (2010), Lenthe (2012), Fee (2015). Sproeten, klein, bang van honden, gaat (te) graag uit eten, drinkt (te) graag rode wijn, verslaafd aan haar iPhone (ik geef het toe), zou graag veel meer boeken lezen (maar geen tijd), hart op de tong, onderwijsadviseur, zelfontplooiing, houdt van roze, heeft twee linkerhanden (maar knutselt heel graag met de kinderen), kan niet zingen (maar doet dat wel graag), heeft een stappenteller omdat ze anders teveel op de bank zit, zou vaker op vakantie willen, kookt het liefst liflafjes (en baalt dat de kinderen dan de helft niet lusten) en is een redelijke gadgetfreak. Judith professioneel: Judith is gediplomeerd leerkracht, pedagoog en onderwijsadviseur. Haar kracht is het verbinden, overtuigen en enthousiasmeren van mensen. Als moeder van 4 kinderen is ze natuurlijk ook ervaringsdeskundige als het gaat om opvoedingsvraagstukken. Dankzij haar reislust heeft zij veel ervaring op het gebied van reizen in het algemeen en reizen met kinderen. Haar expertise deelt zij op haar blog. Vanuit deze expertise ontwikkelde zij ook diverse planners (gezinsplanners, huiswerkplanners en reisplanners) die in Nederland en België veelvuldig verkocht worden.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in