Een kijkje achter de schermen bij…Jut & Jul Design

Foto_JutenJul_4Bij Hip&Hot vinden we het leuk om af en toe een kijkje achter de schermen te nemen. Omdat we nieuwsgierig zijn naar de personen die achter een logo of webshop zitten. Deze week interviewen we Wim Hop en Rilana van Slooten van Jut & Jul Design.

Wie zijn de gezichten achter Jut & Jul?

Wat leuk dat we iets mogen vertellen! Onze namen zijn Wim Hop en Rilana van Slooten. Al jaren een ondernemers duo en nog lang niet klaar! Wim is trotse eigenaar van Wim Hop Reclame & Marketing. Wim is hierin de creatieve uitvinder en Rilana zorgt voor alle werkzaamheden die hieruit voortkomen. Een goed team! Naast het werk is Wim een sportief type, die de betere dingen van het leven goed kan waarderen. Denk hierbij aan lekker eten en drinken, reizen etc.

Rilana is naast een trotse moeder een gedreven ondernemer die het als uitdaging ziet om ondernemers alle randzaken uit handen te nemen. Toen Jut & Jul ter overname op ons pad kwam hoefden we ook niet lang na te denken. Dit was de perfecte plek om alle creaties een plek te geven op het web en alle ideeën die we hadden verzameld verder uit te werken. Want een breed assortiment geboortekaartjes met full service en veel ruimte voor eigen inbreng en ideeën, dat bestond nog niet zoals wij het voor ogen hadden. Trouwkaarten en uitnodigingen werden de logische volgende stap. En met succes!

Hebben jullie gedacht over het veranderen van de naam?

Nee, eigenlijk niet. We vonden het beiden een leuke naam en een goede ongedwongen tegenhanger voor onze andere bedrijfsnamen. Wim Hop Reclame & Marketing en Support at Office zijn best wel praktische namen en zakelijk.

De naam Jut en Jul Design spreekt daarom voor ons een beetje tot de verbeelding. Het heeft wat kinderlijks, ongedwongen, niet al te serieus maar wel met ‘design’ erachter. Het logo hebben we na een opfrisbeurt gehandhaafd.

Waar werken jullie?

We hebben een externe werkplek, in hartje Bunschoten Spakenburg een pittoresk vissersdorp in het midden van het land. Onze studio is de hele week open voor publiek. We krijgen hier ook mensen binnen met een ‘krabbeltje’ hoe ze een trouw of geboortekaart willen hebben. Dat kan bij ons. Wij maken dan een professioneel ontwerp wat in samenspraak met de klant word uitgewerkt.

Foto_Studio_3

Ontwerpen jullie alles zelf?

Er staan tot nu toe enkel producten op die wij zelf hebben ontworpen en maken. Hierdoor bepalen wij ons kwaliteitsniveau en daar hechten wij veel waarde aan.

Waar vinden we jullie op de sociale media?

We gebruiken Facebook, Twitter en Pinterest. De laatste vinden wij het leukste. Je merkt dat iedereen van jong tot oud op Pinterest zit en de afbeelding repint een hartje geeft of doorstuurt.

Foto_JutenJul_3

Hoe onderscheiden jullie je van andere websites?

Er zijn legio webwinkels die kaartjes verkopen, en dan kun je meegaan in de grote massa wat betreft de gangbare ontwerpen. Je word dan wel één van de vele.

Jut en Jul Design wijkt daar vanaf. We zijn nog niet zo bekend, maar van mensen die onze kaarten zien, krijgen we te horen dat de ontwerpen anders dan anders zijn  dan hetgeen ze al hebben gezien.

De stijl die bij Jut en Jul Design word gebruikt is die van cleane ontwerpen en klare lijnen. Dat ‘klare lijnen’ zijn bijna ouderwetse woorden geworden, maar die ‘klaren lijnen’ zorgen ervoor dat onze kaarten uitblinken in eenvoud en duidelijkheid. Vooral onze Ingo & Sophia kaarten zijn hier een heel goed voorbeeld van.

Waar vinden jullie inspiratie?

Inspiratie komt door kijken, kijken en nog eens kijken naar van alles wat je om je heen ziet. Mensen, gebouwen, natuur, tijdschriften, mode, interieur, tuinen alles.

Van daaruit ga je filteren en ik heb dan de gewoonte om te gaan minimaliseren totdat een ontwerp de balans krijgt tussen de boodschap en een zo clean mogelijk beeld.

Hoe gaan jullie om met concurrentie?

Welke concurrentie? Is die er dan? Als je ook maar één seconde aan concurrentie denkt is dat een bevestiging dat je twijfelt aan jezelf of aan je producten.

Ieder vogeltje zingt zoals ie gebekt is, als we allemaal ’t zelfde liedje gaan zingen word het wel erg saai. Tja… en ‘t ene vogeltje trekt meer luisteraars dan ‘t andere.

Welke producten mogen onze lezers echt niet missen?

-De kaarten van Ingo & Sophia
-De lijstjes met de Ingo & Spohia tekeningen

Leuk voor op de baby/kinderkamer! Houd Ingo & Sophia in de gaten, dat word een knallend succes. We zijn al bezig om Ingo & Sophia naast de kaarten in te zetten voor heel leuke toepassingen. Word vervolgd.

Foto_JutenJul_5Tekst: Daniëlle van den Oetelaar

 

Vorig artikelKekke jurkjes, maar welke kies ik? En jij?
Volgend artikelKussens met vogelhuisjes, stoere auto’s, robot’s en porselein
Judith van Wijk
Judith in 't kort: Vrouw, 47, mama van Sterre (2007), Yuren (2010), Lenthe (2012), Fee (2015). Sproeten, klein, bang van honden, gaat (te) graag uit eten, drinkt (te) graag rode wijn, verslaafd aan haar iPhone (ik geef het toe), zou graag veel meer boeken lezen (maar geen tijd), hart op de tong, onderwijsadviseur, zelfontplooiing, houdt van roze, heeft twee linkerhanden (maar knutselt heel graag met de kinderen), kan niet zingen (maar doet dat wel graag), heeft een stappenteller omdat ze anders teveel op de bank zit, zou vaker op vakantie willen, kookt het liefst liflafjes (en baalt dat de kinderen dan de helft niet lusten) en is een redelijke gadgetfreak. Judith professioneel: Judith is gediplomeerd leerkracht, pedagoog en onderwijsadviseur. Haar kracht is het verbinden, overtuigen en enthousiasmeren van mensen. Als moeder van 4 kinderen is ze natuurlijk ook ervaringsdeskundige als het gaat om opvoedingsvraagstukken. Dankzij haar reislust heeft zij veel ervaring op het gebied van reizen in het algemeen en reizen met kinderen. Haar expertise deelt zij op haar blog. Vanuit deze expertise ontwikkelde zij ook diverse planners (gezinsplanners, huiswerkplanners en reisplanners) die in Nederland en België veelvuldig verkocht worden.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in