De een-na-laatste week voor de zomervakantie is voorbij! Dat betekent dat we vandaag aan de laatste week starten. Uiteraard heb ik er zin in, al vind ik het heel jammer dat Maik maar 1 week vrij is en we het dus alsnog van de weekenden moeten hebben. Maar niet iedere dag vroeg naar school hoeven rijden is natuurlijk heel fijn. Eerst afgelopen week. Wat heb ik gedaan?

Mijn moeder was er natuurlijk weer om op te passen. Ze was zondag al gekomen, want ik moest maandagochtend meteen naar mijn werk voor de tweewekelijkse vergadering. Die overigens zinvol en leuk was. ‘s Middags had ik eerst nog een afspraak. Daarna ben ik naar huis geregen. Onverwacht was het toch mooi weer geworden, dus ik gunde mezelf een kopje thee in de tuin. De rest van de middag heb ik doorgebracht op de werkkamer. We aten risotto met aardbeien, rucola en parmaham en daarna wandelde ik met mijn moeder nog een uur in het zonnetje, want Niky kon niet. En ik maakte lekkere watermeloen voor de kinderen. Die doe ik in de grootste bak van mijn Joseph & Joseph nest en zet ik voor de hele week in de koelkast. Ideale bakken! Ik wil eigenlijk best nog een set.

Dinsdag was een drukke dag. De scholen staakten, dus Sterre moest met mij mee naar een afspraak. Ik had best solidair willen zijn en mee willen staken, maar er was een multidisciplinair overleg waar ik echt bij moest zijn, anders zou een leerling na de vakantie niet op het SO kunnen starten. Dat vond ik erg belangrijk, dus heb ik helaas niet meegedaan met de prikactie. Daarna bracht ik Sterre naar school en ging ik naar de volgende afspraak. Mijn moeder kookte, wat fijn was, want ik was pas tegen zessen thuis. De Hema bezorgde mij een doos met nieuwe producten. Het bruiswater met smaakje bevat nul calorieën en is lekker, de gemberkoekjes bevatten helaas wat meer calorieën, maar zijn goddelijk. De energierepen vind ik zelf wat minder en de koekjes met chocola en zeezout hebben ook niet direct mijn voorkeur. Maar, smaken verschillen hoor, wie weet vind jij ze wel lekker?

In de ochtend had ik geen afspraken, maar wel genoeg te doen. Daarom heb ik vooral op de werkkamer gezeten, terwijl mijn moeder met Fee speelde. Rond half 12 moest ik naar een overleg, dat een groot deel van de middag duurde. Tijdens het overleg kreeg ik een smsje van mijn moeder, dat Fee 39 graden koorts had. Het arme kind. Na de afspraak haalde ik Sterre op van de NSO. Ze mocht daar alvast een keertje gaan wennen. Gelukkig had ze het erg leuk gehad. Dat voelt toch wel fijn, nu we geen gastouder meer hebben en alle kinderen dus na school naar de NSO moeten. Mijn moeder ging ‘s avonds weer naar huis, en ik ging in ons bed liggen met Fee, die inmiddels zelfs 40,6 graden koorts had. Ik gaf haar bewust geen paracetamol, zodat de koorts zijn werk zou kunnen doen. Helaas betekende dat wel dat ze ieder kwartier wakker werd van de hoofdpijn en koorts en ik die nacht echt bijna niet geslapen heb. Maik en ik kregen zelfs nog een beetje mot midden in de nacht, omdat hij mij niet begreep en ik zo moe was dat ik heel geïrriteerd reageerde. Gelukkig hebben we dat ‘s morgens snel weer goedgemaakt. Zieke kinderen is altijd pittig….

Er kwam trouwens ook een vlinder uit, alleen was deze niet goed gelukt. Verkreukelde vleugels. Dan kun je niet vliegen, dus ik denk dat deze is opgegeten door een vogel…

Fee was nog steeds koortsig, maar de temperatuur was wel gedaald. Ik was zelf heel moe, dus ik ging om half 10 met haar op ons bed liggen. Eerst ging ze er steeds uit en zei ze dat ze niet moe was, maar uiteindelijk viel ze toch in slaap. Ik ben er tussenuit gepiept om nog even wat te werken. Dat was namelijk hard nodig. Zoals bijvoorbeeld voor deze campagne van Brabantia.

‘s Avonds ging ik wandelen met Niky. Het was gelukkig droog en het was een fijn rondje door de natuur. Precies 5 km in de benen. Ik kan inmiddels wel wat meer aan, maar Niky wil liever nog steeds 5 km.

Een drukke dag, met heen en weer van en naar school, zwembad en ‘s avonds bezoek. Mijn schoonouders zijn na ruim 3 maanden terug uit Spanje. Ze kwamen de tuin bekijken en de kindjes knuffelen, want die hadden ze gemist. We kregen 4 heerlijke flesjes rode wijn. Jammer genoeg konden we niet buiten zitten, daarvoor was het net iets te koud. Ik had ook weer verse bloemen gehaald, waar ik erg blij mee was. Lekker kleurrijk!

We sliepen wat langer dan normaal, omdat de kindjes op de iPad mochten in de ochtend, maar daarna stond ik op en nam een Chai Latte van het nieuwe merk Chalo. Ik had wat proefzakjes opgestuurd gekregen. De kinderen wilden ook, dus we hebben meteen alle vier de smaken getest. Uiteindelijk vond ik de Kardemom het lekkerste.

Daarna ging ik met de kinderen op de grond werkjes maken. Ik had laatst bij de Action van die soort behangrollen gekocht over klokkijken, rekenen en taal. Lenthe wilde daar aan beginnen, maar ze had natuurlijk wel wat hulp nodig.

Door de post werd ik verrast met een prachtige strandtas met hammamdoek en producten van VSM voor de zomer, zoals een middel tegen insectenbeten, en verkoelingsspul voor je huid als je teveel in de zon hebt gezeten.

Met Yuren deed ik vervolgens nog een potje zeepbellen tennis, want ook dat had ik opgestuurd gekregen van SES Creations. Bijzonder leuk trouwens, ik heb nooit geweten dat je met zeepbellen kunt tennissen, maar het is echt zo. De kinderen hadden er lol in.

‘s Avonds zaten Maik en ik nog lang beneden. Gewoon lekker kletsen, campings zoeken en wijn drinken. Als iemand trouwens nog een ultieme campingtip heeft: graag! We zoeken een camping die niet te hysterisch en groot is, waar de kinderen gewoon lekker kunnen rondstruinen. Liefst met een riviertje of een meertje, een kleine speeltuin, plek om een vuurtje te maken. Op ongeveer 6 uur rijden vanaf Den Haag graag. Maik heeft namelijk bijna geen vakantiedagen meer door de verhuizing. We kunnen hierdoor maar een weekje weg, dus we willen het in 1 dag kunnen rijden. Laat je tip achter bij de reacties!

Na het ontbijt gingen we meteen de auto in naar het bos Meyendel. Daar deden we een wandeling van ongeveer 5 km. Ondertussen zochten we stokken, want die hebben we nodig voor iets wat we gaan maken in de vakantie. Feetje wilde per se ook alles lopen. Ze hield het verbazingwekkend lang vol! Ondertussen speelden we nog met de zandkammen (nieuw product in de webwinkel, heel leuk voor de zomer!), en bouwden Lenthe en Sterre een tipi van stokken en mos.

We zagen hordes rode mieren krioelen, een wild paard en een aantal prachtige vlinders. In het bos hoef je je niet te vervelen!

We aten een pannenkoek bij het pannenkoekhuis, lieten de kinderen nog even spelen in de speeltuin en gingen toen weer naar huis. Maik had gisteren nog hout gekocht voor de vensterbank in de keuken. Dit moest hij nog een keer wit verven, dan kan het vanavond bevestigd worden. Weer een (klein) projectje afgerond.

Wat hebben jullie gedaan dit weekend?

Vorig artikelDe slavenarmband is terug, en hoe!