Vandaag vind ik een beetje een gekke dag. Tot 4 jaar geleden was dit altijd de verjaardag van mijn oma. Helaas is ze 3 jaar geleden overleden en is 26 maart nu niks meer. Ze zou 90 geworden zijn deze dag. We steken vandaag maar een kaarsje aan en denken een aan haar. Mijn week was overigens wel leuk en ook een beetje heftig op het werk. Ik sloot de week af met een persreis naar Hasselt in België.

‘s Morgens vierde Fee haar verjaardag op de opvang. Ze trakteerde Lange Vinger IJsjes en dat was een groot succes. Veel mensen vroegen me hoe ik aan die leuke patroontjes kwam. Alle hulde gaat naar Maik, die dit zelf maakte. Ik heb hem gevraagd de patronen als free printable te maken, zodat jullie deze traktatie ook kunnen maken. Je vindt de blog met deze printable binnenkort hier.

Dit was best wel een drukke een ook heftige dag op mijn werk. Ik kan daar omwille van privacy niets over zeggen, maar ik kan wel vertellen dat er best wat energie in ging zitten. Soms zijn er van die casussen… Thuis heb ik nog even met Sterre zitten praten aan de eettafel en hebben we het spel Trots als een Pauw gedaan. Toen was het alweer tijd om te koken en daarna ben ik meteen gaan sporten. Beetje vroeg in de avond, dan is het niet zo druk op de sportschool.

Ook een erg drukke werkdag. ‘s Morgens maakte ik nog een foto van mijn buikspieren. Ik vind zulke foto’s nog steeds een beetje out of my comfort zone, maar ik vind het ook leuk om te zien dat er steeds meer resultaat is van het vele sporten. In kilo’s val ik niet echt af, omdat ik momenteel ook weer veel etentjes en persreizen heb, maar door het sporten blijf ik wel op gewicht en zie ik toch nog steeds resultaat.

Sporten

Over dat sporten gesproken: om 5 uur ging ik nog even snel naar de sportschool. Vooraf liep ik de Kwantum binnen. Die zit naast mijn sportschool namelijk. Op 19 maart is de collectie van Wown daar verkrijgbaar en ik heb er een kussen en poster van gekocht.

Lenthe bleef een dagje thuis. Ze was ontzettend moe en de avond ervoor alleen maar aan het huilen. Dus deden we een hoop spelletjes in de ochtend, dansten we op K3, tekenden we paasfiguurtjes op de ramen, maakten tangram en mozaïek en bliezen eieren uit om te verven. Eind van de dag reed ik nog even naar de sportschool, kookte ik en pakte mijn koffer in voor de dag erna. Ik ging vroeg naar bed, want de volgende ochtend moest ik om 9 uur in Rotterdam zijn voor de persreis naar Hasselt.

Al vroeg stond ik op het station van Rotterdam, want ik ging op persreis mee naar Hasselt. Dit is een ontzettend hip Belgisch plaatsje, in de buurt van Maastricht. Belgisch Limburg dus. Het was een flinke rit, zo’n 3 uur in de trein, maar we zaten comfortabel 1e klas. We checkten in bij het Raddisson Parkinn hotel in het centrum van Hasselt en gingen daarna eerst lekker lunchen bij Marloos.

Daarna gingen we op pad met een gids. Zij maakte voor Time To Momo (een uitgeverij) een leuk gidsje met een wandelroute door Hasselt. Zo kom je langs allerlei hotspots en toffe plekken. Ik vond de wandeling erg leuk. Zag allerlei hippe winkeltjes en eettentjes en had al snel door dat ik me er wel een paar dagen langer had kunnen vermaken.

We sloten af bij het modemuseum en hadden daarna even vrije tijd. Ik was alleen erg moe en had pijn in mijn voeten, dus ik koos er voor om even te gaan relaxen op de hotelkamer. ‘s Avonds gingen we eten bij een Marokkaans restaurant met de hele groep, Tajine. Erg lekker en ook leuk ingericht! Het was trouwens een leuke groep meiden. Dat moet je altijd maar afwachten op zo’n persreis, maar ik heb me wederom prima vermaakt met deze leuke mensen. We sloten af met een cocktail bij Bruut en daarna doken de meesten hun bed in.

Op zaterdag begonnen we met het ontbijt. Ik had superslecht geslapen, maar dat lag niet aan het hotelbed, maar aan het feit dat ik laat in de middag nog koffie had gedronken. Ik kan daar gewoon niet tegen. Na het ontbijt hadden we wat vrije tijd, dus ik ging de stad in. Het was trouwens superlekker weer, echt lente! Toch had ik niet echt de rust om kleren te passen, want ik wist dat ik om 11 uur weer ergens moest zijn en dat was nog best een stukje wandelen. Terwijl ik onderweg was naar de Japanse Tuin, werd ik aangesproken door een mevrouw in de auto die de tuin niet kon vinden. Ze vroeg of ik in wilde stappen, zodat we samen konden zoeken. Het was een mevrouw op leeftijd, dus ik durfde het wel aan. Mijn navigatie viel steeds weg, maar gelukkig vonden we het toch best snel. De Japanse Tuin is prachtig aangelegd, al denk ik dat het over een paar weken wel mooier zal zijn. Nu stond er nog weinig in bloei, doordat het zo lang koud is geweest. Na de rondleiding gingen we terug naar het centrum om te lunchen bij de Smaaksalon. Een werkelijk schitterend gebouw, je waant je zo in de Gouden Eeuw daar. En superlekker gegeten.

Gedoe met de trein

Ik had het plan om daarna de stad nog heel even in te gaan en om 15.15 uur de trein te nemen, maar helaas zagen we op de reisplanner dat er gedoe was met de treinen. Die van 15.15 uur ging helemaal niet en die van 16.15 uur reed om. Ik had dus een uurtje extra en dat benutte ik door tòch nog even terug te lopen naar dat leuke jurkjeswinkeltje (en ja, daar kocht ik een jurk, een shirt en een trui) en ik bezocht de Skylounge helemaal op de 19e verdieping van het hotel. Daarna liep ik naar het station en nam de trein. De rit duurde bijna een uur langer dan gepland door het gedoe op het spoor, maar om 20.00 uur was ik weer lekker thuis. Daar ben ik meteen naar bed gegaan, want ik was echt heel moe.

Ik werd vroeg wakker en bleek ontzettend draaierig. Zodra ik mijn hoofd bewoog, begon de wereld om me heen te draaien en werd ik misselijk. Ik heb dat wel eens vaker. Het is benigne paroxysmale positieduizeligheid (BPPD) en ontzettend irritant, omdat je gewoon moet wachten tot het weer over gaat. Ik bleef dus maar in bed liggen en deed wat oefeningen die daar soms tegen helpen. Rond lunchtijd leek het iets beter te gaan en ben ik gaan douchen. Het was mooi weer, dus we reden naar Villa Augustus om wat te drinken en in de zon te zitten. Ik had eigenlijk willen gaan sporten, maar dat ging nu gewoon niet. Hopelijk kan het morgen weer.

Binnenkort komt er natuurlijk een uitgebreide blog over Hasselt, met alle leuke winkeltjes die ik gespot heb, en de leukste restaurantjes (nog veel meer dan waar ik zelf geweest ben, ik ga zeker nog eens terug!)

Vorig artikelAfvallen met power!