Wie mij volgt op instagram heeft het al kunnen zien: wij zitten momenteel op Ibiza en genieten met volle teugen. De voorspellingen waren helemaal niet zo goed toen we vertrokken, maar gelukkig kwamen ze niet uit: op 2 flinke buien na op de eerste en tweede dag hebben we verder eigenlijk alleen maar zon gehad (ook gewoon op de dagen van de buien dus). Echt zomerweer, lekker op het strand, beetje rondtoeren in de huurauto van Sunnycars, heerlijk eten en mooie plekjes ontdekken.

Wat was het nog lekker weer op maandag! Ik ging in een zomerjurkje op de fiets naar een afspraak en had er meteen al 10 km op zitten. Daarna fietste ik naar kantoor, waar ik ook weer afspraken had. Ik moest wat interviews afnemen bij mensen met wie ik werk, als voorbereiding voor de opleiding die ik in de herfstvakantie ga doen. Ik vond dat best spannend, maar ik kreeg hele mooie feedback. Wat is het eigenlijk leuk om aan mensen waar je mee werkt te vragen hoe ze de samenwerking met je ervaren. Ik kan het iedereen aanraden. Ik kreeg zowel dingen te horen waar ik iets mee kon in mijn ontwikkeling, als ook mooie feedback waar ik bijna van ging blozen.

Drukke tijden

Het was wel weer zo’n echt drukke dag, met allerlei crisissen, casussen waar ik mee aan de slag moest (wat ik stiekem ook heel leuk vind) en daar zat ik zo lekker in dat ik vergat om naar de fysio te gaan aan het eind van de dag. Tja… ‘s Avonds heb ik doorgewerkt tot bijna half 12, had zoveel te doen. Maar wel een lekker gevoel om naar bed te gaan met een enorm geslonken to do list.

Ik fietste na het ontbijt direct naar een afspraak hier vlakbij. Behoorlijk relaxed dat ik nu scholen heb die in de buurt zitten. Dat scheelt veel tijd. Daarna kon ik even naar huis om wat telefoontjes te plegen en wat mails weg te werken. Om half 1 fietste ik naar kantoor, waar een studiedag gepland stond. ‘s Avonds werd een cadeautje voor Yuren bezorgd, daar gaan we in de vakantie nog veel plezier van hebben…

Ik had een aantal afspraken deze dag, dus fietste wat heen en weer, loste om 4 uur nog een crisis op en pakte mijn koffer in. Van sporten kwam het niet meer. Daar baalde ik wel van, maar wat niet gaat, dat gaat niet. We gingen vroeg naar bed, want we zouden midden in de nacht moeten opstaan om onze vlucht naar Ibiza te halen.

Om 4 uur ging de wekker. Ik maakte de kinderen wakker, want we moesten naar het vliegveld om onze vlucht naar Ibiza te halen. Ze hadden allemaal geen zin om wakker te worden, maar we zaten toch ruim op tijd in de auto. We vertrokken vanaf Rotterdam Airport, dat bleek echt rustig. We waren heel vlot door de douane. De vlucht vertrok op tijd en om half 10 stonden we op Ibiza. De vooruitzichten waren heel slecht voor het weer, maar toen we aankwamen scheen de zon en was het heerlijk weer.

Auto ophalen

Op het vliegtuig haalden we eerst onze auto op. We hadden dus geboekt bij Sunnycars, omdat dit altijd zo goed geregeld is (je wordt snel geholpen, geen verborgen kosten, altijd een nieuwe auto), maar dit keer was er wel even wat onduidelijkheid over de auto. We kregen een Volkswagen Cadmax, maar waar deze auto volgens de plattegrond moest staan, stond alleen een Jaguar die niet geschikt was voor 6 personen en bagage. Na een paar keer heen en weer lopen vonden we gelukkig de juiste auto en konden we vertrekken. We konden nog niet naar het appartement, dus reden we eerst naar Cala d’Hort, waar we even op het strand hebben gezeten. Het was een kiezelstrand, dus de kinderen gooiden stenen in het water en bouwden dammetjes voor de zee.

Es Vedra

Hèt icoon van Ibiza is natuurlijk de rotsformatie Es Vedra. Vanuit het vliegtuig hadden we dat al gezien, maar we waren er nu toch in de buurt, dus besloten we meteen door te rijden naar Sa Caleta, vanwaar we het goed konden zien. We trokken wel eerst wat luchtigers aan, want het was inmiddels behoorlijk warm. Vanuit Sa Calete reden we door naar Cala Vadella en vervolgens naar San Josep, waar we in een hele leuke binnentuin wat tapas aten. Vooraf wilden we eigenlijk bij een ander restaurant gaan eten, maar de kinderen trokken het niet meer en veel restaurants waren nog niet open (in Ibiza vaak pas om half 2, maar wij hadden natuurlijk om 5 uur al ontbeten). Can Bernat Vinya is een klein lokaal tentje. Binnen zag het er niet uit (een soort veredelde snackbar), maar de binnentuin was gezellig en de recensies op TripAdvisor waren goed. Wij zijn ook enthousiast: de bediening was vlot en vriendelijk, heel leuk voor de kinderen en de tapas waren lekker.

Moehoe

Na het eten hoopten we dat de kinderen er even tegenaan konden, maar helaas sloeg de vermoeidheid toe en besloten we dat het beter was om naar het appartement te rijden. Daar waren we om 3 uur en dat was net op tijd, want het begon keihard te regenen. Wat kan er in korte tijd veel water uit de lucht vallen zeg! We hebben allemaal even op bed gelegen en rond 6 uur besloten we toch nog even een rondje te gaan lopen en een restaurantje te zoeken. Het restaurant bij het hotel/appartement bleek onder water te staan, daar konden we dus niet terecht. We liepen de boulevard af en kwamen terecht bij Ca n’Esmeralda. Het zag er mooi uit, een moderne Ibiza stijl, seeview en het eten bleek ook goed. Prima keuze dus! Terug in het appartement gingen de kinderen snel slapen en deed ik nog een workout, want ik had mijn doelen nog niet gehaald 🙂 Toch even dat lekkere eten er af sporten…

Toen we wakker werden in het appartement, zagen we al snel dat de zon volop scheen. Vlakbij zit een leuke Patisserie, waar we lekker konden ontbijten. De kinderen speelden wat op het pleintje en kamen af en toe en hapje van hun croissantje halen. Daarna reden we naar Ibiza-stad. We hadden vrij snel een parkeerplek gevonden en begonnen aan de tocht naar de oude stad boven. Hier staat een vestig die je kunt bezoeken. Vanaf daar heb je prachtige uitzichten over het eiland. Sterre mopperde af en toe wel wat over het vele lopen, maar toen de winkels in zicht kwamen hoorden we haar niet meer. Ze kocht een jurk en een armbandje. Als pubers maar kunnen shoppen is het goed 🙂

Zwembad

Na het winkelen reden we nog wat langs de Noordkust en deden wat baaitjes aan. De kinderen konden maar over 1 ding praten: het zwembad. Maik en ik besloten dan ook terug te rijden naar het appartement, om het zwembad in te duiken. Dat was eigenlijk best lekker! Daarna reden we naar Sant Gertrudis de Fruitera om bij La Placa te gaan eten. We konden helaas niet in de serre zitten, maar het eten was erg lekker. Toen we ‘s nachts in bed lagen hoorden we dat het weer begon te regenen, maar daar hadden we gelukkig geen last van.

Maik haalde wat croissantjes bij een bakkertje en na het ontbijt stapten we weer in de auto. We reden eerst naar Sant Joan de Labritja, waar we een koffietje dronken bij The Giri Café. Een heerlijke plek, met een fijne binnentuin en een speelplek voor kinderen. Lenthe en Fee hadden al snel contact gemaakt met een Nederlands meisje dat er ook met haar ouders was. Wij genoten van de zon. Ik had er wel de hele dag kunnen blijven zitten, maar we wilden toch ook nog wat zien, dus zijn we rond de middag weer doorgereden. Eerst naar de hippiemarkt Las Dalias, want dat wilde Sterre heel graag. Druk en toeristisch natuurlijk, maar toch wel grappig om even overheen te lopen. Sterre kocht een ketting met haar naam erop en Lenthe een ringetje.

Strandleven

Daarna reden we door naar Cala Sant Vincent, waar we even op het strand konden liggen. Het was best een wilde zee met hoge golven, dus wat minder geschikt om te zwemmen voor de kinderen, dus bouwden ze vooral zandkastelen en gingen met de voetjes in het water. Na een paar uurtjes spelen zijn we weer vertrokken, de jongsten hadden het echt even nodig om een poosje lekker te ravotten op het strand, lekker bewegen.

Amante

Het was inmiddels al eind van de dag, dus we besloten door te rijden naar Santa Eulalia del Rio. Van meerdere mensen had ik de tip gekregen om te gaan eten bij Amante, een restaurant wat een beetje verborgen ligt, met uitzicht op een baai. Helaas wel aan de oostkant van het eiland, waardoor je geen mooie sunset hebt, maar desondanks was het inderdaad een heel fijne plek met superlekker eten. We kregen een tafeltje pal aan de rots met uitzicht op de zee. De kinderen konden lekker spelen met stenen op het strand en wij genoten van het uitzicht, het ruisen van de zee en de Ibiza-vibe. We hadden niet gereserveerd, dus we moesten uiterlijk 20.00 uur weg, maar dat was voor ons prima. De kinderen waren na deze drukke dag bekaf dus zijn we daarna meteen naar het appartement gegaan en hebben we ze op bed gelegd.

We wilden eigenlijk naar Formentera, maar besloten daar toch vanaf te zien. Er is nog zoveel te zien op Ibiza, Formentera komt wel een andere keer. We besloten naar een beachclub te rijden voor een ontbijt, maar helaas was die dicht. De volgende twee die we uitkozen waren ook dicht (het is oktober, dus het seizoen is voorbij en sommige zaken sluiten dan). Uiteindelijk kwamen we terecht bij de Jockeyclub. Deze beachclub op het strand in de buurt van Sant Joseph de sa Talia bleek een leuke plek, waar de kinderen fijn in de zee konden spelen. Deze zee was namelijk heel lang ondiep. Na het ontbijt (flensjes met ijs!) hebben we nog een poos aan de waterkant gezeten, terwijl de kinderen eindeloos in het water speelden. Zelf heb ik ook nog een half uur gezwommen, gewoon steeds van de ene kant van de baai naar de andere. Er zwommen overal gekleurde visjes die ik best wilde fotograferen, maar niet durfde. Het schijnt te kunnen met de iPhone, maar ik vond het toch te spannend….

Torre de Balafia

Na het strand reden we via Restaurant Road naar Torre de Balafia. We kwamen terecht in een achteraf dorpje, waar we een Nederlandse vrouw troffen die was geëmigreerd. Ze vertelde ons dat je rondom een soort vestig kon lopen. Het was een kleine wandeling, met mooie plekjes met citroenbomen en kleine hoekjes. We lieten ons afschrikken door een paar grote honden die rondliepen en zijn toen weer terug naar de auto gegaan. Bij restaurant La Paloma dronken en aten we wat in de tuin, een fijne plek met voor de kinderen een klein speeltuintje.

Sunset Ashram

De tijd ging hard, ineens was het alweer eind van de dag. We besloten naar Sunset Ashram te rijden, een beachclub waar je naar de ondergaande zon kunt kijken. De plek was mooi, we hebben prachtige foto’s kunnen maken, maar de beachclub zelf niet echt een relaxte plek om te zitten. Bovendien stond er best veel wind. De kinderen waren moe en wilden naar het appartement, Maik wilde graag de Grand Prix zien, dus uiteindelijk besloten we wat te gaan eten bij een lokaal tentje in de buurt van ons appartement.

Inmiddels is het alweer maandag, onze een-na-laatste dag op Ibiza, want dinsdagochtend vliegen we terug. Eigenlijk ben ik nog helemaal niet klaar met genieten, maar ik ga op woensdag een training volgen voor mijn werk, dus helaas kunnen we echt niet langer blijven. Jammer? Ja, maar we hebben een goede reden om nog eens terug te komen. Een weekje dit weer in oktober is echt een cadeautje!

Vorig artikelDe laatste trends van elektrische auto’s