sidi bou said juut poortjeToen ik in Tunesië was ging onze schuifpui stuk. Daardoor tocht het enorm in huis en dat is niet tof, want de warmtepomp werkt alleen maar als je huis goed geïsoleerd is. Dat is het op dit moment dus niet, waardoor ik het zelfs met een dik vest aan nog steeds koud heb. Het liefste zit ik dus boven, daar is het wel warm. Hopelijk kunnen ze deze snel komen maken, anders zitten we de hele voorjaarsvakantie in de kou.

Lees ook: Foto weekoverzicht Judith #266

Met de temperatuur was het voor mij afgelopen maandag beter gesteld, toen zat ik namelijk nog in Tunesië waar het gewoon heerlijk weer was. Op maandag begon de dag slecht. Ik viel namelijk van de trap in het hotel. Het trappenhuis was donker, omdat ik heel vroeg wilde gaan hardlopen, en toen miste ik een treetje. Ik weet niet eens meer wat er precies gebeurde, maar ineens lag ik op de grond en deden mijn knie en enkel pijn. Na even op de grond zitten ben ik toch maar naar beneden gelopen en daar leek het wel weer te gaan. Tijdens het hardlopen kreeg ik toch steeds meer pijn, dus na 4 km ben ik gestopt. De rest van de dag ging het wel. Ik voelde het, maar het was te doen. We bezochten Bulla Regia, een oud Romeins dorp en Sidi Bou Saïd, mijn favoriete dorpje in Tunesië. ‘s Avonds na het avondeten in het hotel zag ik dat mijn enkel toch wel erg dik was en heb ik in het hotel nog wat ijs geregeld.

Sidi bou Said op trappetje

bulla regio juut spring

enkel dik tunesie

Het hotel in de buurt van Tunis had een zwembad, dus trok ik dinsdagochtend mijn wekelijkse baantjes. Daarna was het tijd voor ontbijt en vertrokken we naar Carthago, opnieuw een oude Romeinse stad. Nu was ik hier al eens geweest, dus ik ging er vrij snel doorheen en genoot bij de uitgang op een bankje van de zon. Toen mijn reisgenoten het ook gezien hadden, vertrokken we met een busje naar het Bardo Museum. Dit museum stond al een poosje op mijn bucketlist. De vorige keer had ik er helaas geen tijd voor dit museum, dus ik was heel blij dat het nu wel in het programma paste. In dit museum hangen namelijk waanzinnig mooie en grote mozaïeken, die soms wel meer dan 2000 jaar oud zijn. Het was echt fantastisch om te zien en een goede reden om eens een stedentrip naar Tunis te boeken wat mij betreft. Na dit museum moesten we helaas afscheid nemen van het mooie weer, want het was tijd om naar het vliegveld te gaan. Dit keer hadden we gelukkig geen vertraging en rond 17.00 uur stonden we weer op Schiphol. Mooi op tijd dus om de kindjes te knuffelen voor ze naar bed zouden gaan. Ik had ze gemist!

bardo juut loopt

Je eigen bed slaapt altijd het fijnst, dus na een prima nacht moest ik er vroeg uit om weer gewoon te werken. De heenweg naar mijn afspraken ging goed, maar de terugweg kwam ik in een slinger boeren terecht en dat zorgde voor vertraging. Eind van de middag was ik weer thuis en kon ik nog even gaan sporten. Hoewel ik best wat gedaan had ik Tunesië, miste ik toch de krachttraining. Lekker om dat dus weer even te doen. De kinderen waren ook weer blij dat ik thuis was, dus we hebben veel geknuffeld.

fee eet yoghurtlenthe neon roze

Doordat ik maandag en dinsdag in Tunesië was, werkte ik deze week op donderdag en vrijdag. Er was genoeg te doen, mijn mailbox zat overvol. ‘s Avonds bracht Maik mij met de auto naar Den Haag, want ik had een event bij Mapeau in de Haagse Bluf. Dit is een schoonheidssalon en winkel met beauty producten. Er waren best wat bekende bloggers, dus dat is altijd gezellig. Bovendien was er champagne en waren er oesters, das altijd goed. Ik heb een hoop geleerd over de verschillende producten, waarvan ik sommige al in huis had. Met de bus ging ik weer naar huis.

mapeau champagne

mapeau oesters

mapeau producten

‘s Morgens opnieuw een werkdag voor mij, dus ik heb niet heel veel over die dag te vertellen 🙂 De kinderen speelden bijna de hele middag buiten, in weer en wind, maar er zijn wat nieuwe kinderen bij ons achter komen wonen en dat klikt blijkbaar. Inmiddels was ik nogal verkouden geworden, mijn oor zat dicht en ik was nogal moe, dus ik besloot vroeg naar bed te gaan. Daar las ik tijdschriften op de iPad, maar viel al snel in slaap. Maik maakte een foto van mij haha.

juut in slaap gevallen bij ipad

Vanwege het dichte oor besloot ik niet te gaan zwemmen. Na die oorontsteking die ik vorig jaar in mei had, durf ik geen risico meer te nemen. Ik deed zelfs helemaal niks die dag qua sport. Wilde gaan hardlopen, maar het waaide en regende zo hard, dat ik er geen zin in had. Daarbij wilde ik alle Tunesië blogs uitwerken, nu het nog vers in mijn hoofd zat. Dat is wel aardig gelukt. Ik deed ook nog wat spelletjes met de kinderen en Maik ging naar de Ikea om een ander kleed voor onze tv hoek, dat we vervolgens toch weer terug brachten, omdat hij te groot was. De thee van Ikea is trouwens ook heel lekker! We keken met z’n allen Wie is de Mol in bed en daarna was het tijd om te slapen.

kleed ikea geel te groot

Fee was helaas alweer ontzettend vroeg wakker, dus ben ik er maar uit gegaan. Kon Maik nog even blijven liggen. Na het ontbijt besloot ik toch te gaan hardlopen. Mijn enkel voelde goed en ondanks de wind ging het in eerste instantie best lekker. Tot ik halverwege ineens heel erg pijn kreeg aan mijn linkerknie. Ik was daar ook op gevallen, maar had er eigenlijk geen last van gehad. Tot nu. Met veel pijn en moeite liep ik door, tot ik na ruim 5 km bijna door mijn been zakte. Het ging echt niet meer. Sterker nog, ik kon amper meer lopen. Thuis ging ik er meteen met ijs op. Je ziet er niks aan, het is niet eens dik, maar ik hield er de hele dag last van. Zelfs een klein stukje lopen ging haast niet. Wat dat nou weer is… Heeft dat nou met die val te maken, of is het toch iets anders? Ik weet het niet. Langzaamaan begin ik me wel een beetje zorgen te maken over de CPC. Met deze pijn gaat dat echt niet lukken. Daar baal ik behoorlijk van!

looprondje met pijn feb 2020ijs op de knie pijn na hardlopen

Vorig artikelUnwasted box
Volgend artikelHouten vaasjes met reageerbuis om zelf te maken