kamer prochytea procidaHet was een gekke week. De helft van de tijd zat ik nog op Procida, terwijl het eigenlijk de bedoeling was dat ik thuis was. Tussendoor moest ik gewoon werken natuurlijk, wat redelijk ging, maar niet altijd. De wifi was toch een beetje onstabiel. Woensdagavond was ik dan eindelijk weer thuis gelukkig. Daardoor kon ik iedereen weer knuffelen en hadden we een gezellige Pasen.

Lees ook: Foto weekoverzicht Judith #428

Ik werd maandag dus wakker in de nieuwe B&B Proytea. Het ontbijt was vroeg dit keer, omdat ik om 9 uur vergadering had. Ik baalde behoorlijk dat ik geen laptop mee had, maar ik had vooraf ook niet kunnen bedenken dat ik 3 dagen vanuit daar moest werken. Met alleen mijn iPhone heb ik die dag zo goed en kwaad als het ging mijn afspraken gedaan. Dat ging redelijk, maar hier en daar waren er ook wel wat strubbelingen met de wifi die niet helemaal stabiel was. Wat ook onhandig was: ik had dus wel wifi, maar geen bereik. Als ik dus wilde bellen, moest ik eerst weer ergens anders naartoe lopen. Tussendoor heb ik geluncht in de kleurrijke haven van Procida en ‘s middags ging ik nog even verder. Eind van de dag was ik door mijn afspraken heen en ben ik nog wat gaan rondlopen. We eindigden de dag bij een uitkijkpunt voor de zonsondergang en daarna natuurlijk bij een restaurantje.

corricella marina

Op dinsdag had ik wat minder afspraken. Eentje werd afgezegd wegens ziekte, de andere heb ik telefonisch gedaan, omdat de wifi die ochtend kuren had. Zo had ik vanaf 11 uur de ruimte om nog iets te gaan doen. We zijn naar de gevangenis geweest op het eiland. Dat is nu een museum. Was wel leuk om te zien. Het is nog lang in gebruik geweest, tot de jaren 80. Toevallig ben ik deze dag ook aan een boek begonnen wat zich afspeelt op Procida: Het Eiland van Arturo. Aanrader, ik kreeg ‘m als tip van iemand en heb ‘m gekocht op de Kobo (hij is niet gratis), maar geen spijt van. Hij is echt prachtig! Als je nog leesvoer zoekt dan is dit zeker een goede investering. Later die middag had ik nog wel een online afspraak, de wifi was toen gelukkig weer beter. Eind van de dag hebben we de zonsondergang gekeken in de haven waar de veerboten aankomen.

Gevangenis Procida

Een reisdag. Vandaag stond dan eindelijk de terugvlucht op het programma. Na een fijn ontbijt namen we afscheid van de eigenaar van de B&B en liepen we met onze koffers naar de haven om kaartjes te kopen voor de snelle boot. Op de heenweg hadden we de langzame boot. Dat ging voorspoedig. Rond 12 uur zetten we voet in Napels. Toen kregen we al snel een aapje dat onze vlucht opnieuw problemen had. Dit keer hadden we vertraging. Omdat we dan wel er vroeg op het vliegveld zouden zijn, besloten we een hysterische hop on, hop off bustour te doen door Napels. Echt een gekkenhuis, overal brommers, auto’s  en getoeter. Na deze hysterie namen we de bus naar het vliegveld en daar hebben we nog heel wat uurtjes gewacht bij een restaurant op de luchthaven. Om half 6 vertrok onze vlucht dan toch nog en Maik haalde me op bij Schiphol, omdat daar nu geen treinen rijden door dat ongeluk. Ik was zo blij om weer thuis te zijn en de kinderen te kunnen knuffelen! Ze hadden zelfs een gedicht voor me gemaakt. Zo lief.

Napels plein

kids knuffelen na procida

Na een prima nacht werd ik dan eindelijk weer wakker in mijn eigen bed. Zo fijn. Het gewone leven begon weer: ontbijtje, kinderen naar school, sportschool en daarna werken. Het was ook echt fijn om na een week weer even te sporten. Ondanks het vele wandelen daar, dat is toch niet hetzelfde als krachttraining en conditietraining. Ik had best een heleboel te doen, veel mails vooral, die kon ik daar op mijn iPhone niet zo goed beantwoorden. Ook heb ik de claim bij Transavia ingediend. Ben heel benieuwd of ze alles netjes vergoeden. De middag stond in het teken van pianoles en de avond voor een deel ook.

transavia boven frankrijk

Goede Vrijdag, dus het hele gezin was lekker vrij. We deden spelletjes, er kwam een vriendinnetje van Lenthe logeren en ik heb wat blogs geschreven. Verder was het gewoon een lekker rommeldagje. Ik moest ook nog veel wassen, van de vakantie. Daar was het een prima dagje voor. Ik gebruik tegenwoordig wasparfum, daar ben ik zo blij mee! Een paar druppels in het bakje van de wasverzachter en je was geurt heerlijk daarna. Zelfs alle sportshirts waar ik eerder de zweetlucht niet meer uit kreeg. Echt een aanrader! Ik schreef er ook al een uitgebreide blog over trouwens, omdat ik er best veel vragen over kreeg. Verder bedachten we voor de Pasen om met het gezin een paasbuffet te maken op zondagavond. Iedereen maakt 1 of 2 hartige hapjes met thema Pasen/lente en iets van versiering en dan gaan we borrelen als avondeten. Dus de kinderen gingen dat meteen voorbereiden.

wasparfum.nl

We sliepen lang uit, ik vergat daardoor helemaal naar het zwembad te gaan. Dus ging ik maar een rondje hardlopen. Dat had ik al 1,5 week niet gedaan door Procida, maar het ging eigenlijk best goed. Het was ook heerlijk weer. Na het douchen en ontbijten gingen we even Delft in en lieten we bij Lenthe haar 2 gaatje in haar oor prikken. Ze is komende week jarig en dit was één van haar wensen die we alvast wilden inwilligen. Ze was er superblij mee.

lenthe 2e gaatjes prikken

Pasen! We sliepen uit, we ontbeten uitgebreid, deden een heuse egg-hunt en daarna lummelden we wat. Dat betekende: een spelletje doen, mijn boek uitlezen en een beetje in de tuin in de zon zitten. ‘s Middags doken we met z’n allen de keuken in. We hadden afgesproken om een paasbuffet te maken, waarbij iedereen 1 of 2 gerechtjes zou maken. Maik koos een scropino en een lente-ovenschotel, ik had tuinerwtenmousse met portsaus en opgerolde omelet met zalm en avocado, Yuren haas-ei (uitgestanst met een konijnen koekvorm), lente maakte gele paprikasoep (lente-soep) en worteltaart muffins, Fee eiersalade en Sterre paasei-carpaccio. Het was een werk, maar wel heel leuk om zo met het gezin te doen. Daarna aten we het lekker op, als borrel/avondeten, want Sterre moest werken.

paas buffet voorbereiden

Fee eiersalade pasenscropino pasen

Vorig artikelWat kost 5 dagen Procida?
Volgend artikelMijn ervaring met wasparfum