Deze week had ik weer een tripje! Dit keer ging ik naar Procida voor 4 dagen althans, dat was het plan, maar het liep helemaal anders… Maar eerst moest ik nog even doorbikkelen op het werk tot woensdag hoor. Er was genoeg te doen, maar toch kreeg ik alles af en kon ik donderdagochtend heel vroeg zonder stress naar het vliegveld.

Lees ook: Foto weekoverzicht Judith #427

Ik had eigenlijk een drukke dag moeten hebben op maandag, maar op vrijdag werden al mijn afspraken afgezegd, waardoor mijn agenda opeens leeg was. Dat duurde dan weer niet zo lang, want in de ochtend kwamen er al wat mails of ik toch kon aansluiten bij een online overleg. Eerst ging ik sporten. Als ik een hele dag achter de laptop moet zitten, vind ik het wel zo fijn om mijn lijf bij de start van de dag te laten werken. Daarna ging ik aan de slag. Ik zat boven, Maik en Yuren beneden. Yuren had zijn laatste toets, dus die was alleen maar een uurtje naar school. Rond half 1 gingen we met z’n drietjes lunchen en daarna ging ik weer verder. Vanaf toen had ik een aantal online overleggen. Zo vloog de dag voorbij. We aten quesedilla’s en deden nog wat spelletjes voor het slapen gaan.

Lees ook: Plan je vakantie met deze reisplanner

Ik wist al van te voren dat het een drukke dag zou worden. Om half 9 had ik mijn eerste afspraak. Deze was online en duurde tot iets voor half 10. Toen belde ik de kapper of ik nog terecht kon vandaag. Mijn haar voelt al tijden als touw, maar steeds maak ik geen tijd om naar de kapper te gaan. Ik had mijn zinnen erop gezet om vandaag te gaan. De kapper ze: kun je hier over 6 minuten zijn? Ik heb nog precies een half uur over vandaag. Nu is de kapper vlakbij, dus dat kon! Yuren was vrij en hij moest ook geknipt, dus ik haalde hem uit bed en nam hem mee. In precies 40 minuten werden we geknipt en zo was ik precies op tijd weer thuis voor mijn volgende online overleg. Ik vind zulke dingen dus heel satisfying 🙂 Als je mega strak plant en het lukt allemaal precies. Was ik toch maar mooi op deze drukke werkdag óók naar de kapper geweest! Na de lunch had ik de hele middag afspraken buiten de deur en ik was pas rond half 7 thuis. Toen snel koken en naar bed, want ik was best moe.

Tip: Onze handige links!

Ik begon met 10 km hardlopen in een heel rustig tempo. Had geen zin om heel hard te rennen 🙂 Dan is een rustig rondje ook prima. Zondag had ik geen 10 gedaan vanwege de regen, maar wel een mooie tijd gerend. Daarna ging ik aan het werk. Moest wat telefoontjes doen en ook nog een presentatie voorbereiden voor een training die ik die middag op een school zou geven samen met iemand anders. Dat begon rond 1 uur en duurde tot 5 uur. Daarna snel naar huis gegaan om te koken, want Yuren had voetbaltraining. Na het eten wilde ik nog wat werk doen, maar helaas ging dat niet, omdat de website van het systeem waar we mee werken onbereikbaar was. Dat moest ik dus doorschuiven naar maandag, want donderdagochtend vertrok ik naar Procida. Na het avondeten pakte ik mijn koffer in, doorstond het drama van Fee (zij vindt het nog altijd lastig als ik een paar dagen wegga) en dook toen mijn bed in om nog een paar uurtjes slaap te pakken.

Vandaag doorgebracht op het eiland Procida, voor de kust van Napels. Er komen was nogal een gedoe, (vliegtuig, bus, boot) maar het lukte. We hebben het eiland verkend, zijn pas op de helft, maar gelukkig hebben we nog een paar dagen.

Het eiland ademt Italië, met scootertjes, gekleurde huisjes, Italiaans temperament op straat, wasgoed dat hangt te drogen en gezelligheid. Het is trouwens opvallend rustig, we zijn duidelijk buiten het hoogseizoen.

De weerberichten waren vooraf ronduit slecht, maar we werden verrast met de hele dag volop zon. Ik ben zelfs een beetje verbrand!

Vandaag hebben we 16km gelopen. We hebben helemaal langs de Zuid-, Oost- en Noordkust gelopen, en de schiereilandjes met uitkijkpunten bezocht. Dit is een veel minder toeristisch deel dan waar we gisteren waren. We zagen weer heel veel mooie straatjes, moesten regelmatig wegspringen voor autootjes en scooters en zagen mooie uitzichten. We bezochten het strand waar de film Il Postino is opgenomen en we hebben ook weer lekker gegeten. De zon liet zich vandaag een stuk minder zien dan gisteren helaas…

Wat een dag. Het begon met fikse wind. Wij als die hards toch in de tuin ontbijten natuurlijk. Daarna werd het heel zonnig en besloten we daar even lekker van te genieten. Rond 11 uur gingen we op pad. We hebben eigenlijk het hele eiland wel gezien in twee dagen, dus we besloten gewoon wat rond te lopen, foto’s te maken en lekker rond te struinen. En rond 14.00 uur in het haventje te gaan lunchen. Maar toen kregen we bericht van Transavia dat vanwege stakingen onze vlucht gecanceld was. De rest van de middag stond daardoor in het teken van regelen. Helaas kunnen we pas woensdag terugvliegen. Transavia regelt niks, alhoewel op hun site staat dat zij accommodatie regelen. Maar ze reageren niet. We wachten nog tot morgen, en dan regelen we zelf iets. Lastig, want als je dat te snel besluit heb je kans dat ze het weer niet vergoeden. Nou ja, we proberen er maar het beste van te maken. Het lijkt misschien leuk, maar wij waren echt liever naar huis gegaan. Het is zoveel gedoe en geregel, ook met werk, dat ik echt niet nog 3 dagen vakantie kan vieren. Maar goed. We maken er het beste van.

Zondagochtend ontbeten we weer in de tuin. Nog steeds geen Transavia gesproken, dus we wisten niet of we zelf iets konden boeken of niet. Gelukkig kreeg ik deze ochtend contact. We hadden een hele gave accommodatie gezien, maar deze vergoed Transavia niet. Je mag max 3 sterren. Het was nog best een puzzel. We wilden nu aparte kamers, omdat ik de komende dagen online afspraken heb. Niet handig als Melissa dan steeds stil moest zijn. Ook heb ik goede wifi nodig. Uiteindelijk vonden we een heel mooi plekje vlakbij de kleurrijke haven. Eenmaal ingechecked viel er wel wat stress van me af. Alles is nu geregeld. ‘s Middags lunchten we in de haven, we liepen nog wat rond en ook ‘s avonds aten we weet ergens bij een leuk restaurantje. Gek om niet thuis te zijn, maar we proberen er het beste van te maken.

Vorig artikelPlan je vakantie met deze reisplanner
Volgend artikelKinderen voor kinderen “Twee minuten stilte” bevrijdingsdag lied