plant bij wcVoor het eerst sinds tijden had ik best een rustige week. Wel stilte voor de storm, want de laatste weken tot de zomervakantie is mijn agenda bomvol, zowel wat werk als privé afspraken betreft. Ik genoot er dus maar even van, deze intermezzo week.

Lees ook: Foto weekoverzicht Judith #489

De wekker was niet gegaan! We hadden ‘m wel gezet, maar hij deed het niet. Gelukkig werd Maik om half 8 wakker. Hij kan niet zo goed tegen haasten, dus hij had meteen stress. Ik niet 🙂 Ben er wel meteen uitgegaan en was eigenlijk goed uitgerust. Had prima geslapen, lekker een uurtje extra. Ik moest er wel weer even inkomen na zo’n halve week weg naar de zon, maar dat ging snel genoeg. In de ochtend moest ik het weekbericht voor mijn werk maken. Ook werd ik een paar keer gebeld en had ik een overleg. In de middag had ik mijn functioneringsgesprek. Daar kreeg ik ook te horen dat ik voor volgend schooljaar wissel van stadsdeel. Was ik niet echt blij mee, want dat was zeker niet mijn wens. Ik had even tijd nodig om dat te verwerken. Eind van de dag maakte ik het weekbericht, zodat dat de deur uit kon.

Ik was ‘s morgens nog een beetje van slag door het bericht van de dag ervoor. Gelukkig had ik geen afspraken, dus kon ik het even rustig laten bezinken en alvast wat collega’s spreken waar ik mee ga samenwerken. Dat was fijn. Ik moest ook de nieuwsbrief van mijn werk maken en daar was ik best wel even mee bezig. Ook moest ik aardig wat mensen bellen en ik had zelfs nog even tijd om te sporten. ‘s Avonds hielp ik Lenthe met inpakken. Zij gaat deze week op zeilkamp met school en moest daar enigszins in begeleid worden. Zo vloog de dag eigenlijk voorbij.

Lenthe op zeilkamp

De week door de midden! We gingen al heel vroeg naar school, want Lenthe ging op zeilkamp. Op de fiets naar Brielle. Na het afscheid gingen iedereen zijn eigen weg: school, werk en thuis. Ik had een afspraak om 10 uur die niet doorging, daardoor had ik tijd om wat rond te bellen. Zo aan het eind van het schooljaar zijn er soms ineens nog pittige casussen waar iets mee moet en waar je allerlei mensen voor moet spreken. Maik belde dat zijn afspraak uitliep en ik dus Fee tussendoor van school moest halen. Dat kon gelukkig. Om half 6 pakte ik de fiets richting Den Haag. Ik was uitgenodigd voor een persdiner bij een nieuw restaurant: Harper. Het was echt fantastisch lekker! Zeker iets om nog eens terug naar toe te gaan. Bekijk de menukaart maar eens, hele originele gerechtjes, opgemaakt als schilderijtjes.

Culinair genieten bij Restaurant Harper op de Plaats

Ik werd wakker met een beetje hoofdpijn. Dat was niet van de wijn hoor. Ik had krachttraining gedaan en ook flink spierpijn in mijn nek en schouders. Denk dat ik iets te hard getraind had, dan krijg ik soms ook hoofdpijn. Mijn spieren zijn dan helemaal verkrampt. Er moest een hoop gebeuren. Ik had nog wat werkdingen die gisteren niet allemaal gelukt waren, omdat ik mensen niet te pakken had gekregen. Dus dat heb ik eerst afgehandeld. Daarna heb ik het artikel geschreven over restaurant Harper, foto’s van mijn fiets gemaakt (die is kapot en de fietsenmaker wilde weten welke kettingkast hij moest bestellen), schoongemaakt, een afspraak gemaakt bij de kapper en nog veel meer 🙂

stemmen europese verkiezingen 2024

De schoonmaakster was er weer. Daardoor kon ik niet gaan sporten, dus ging ik maar even op de crosstrainer thuis. Toen ze weg was, heb ik nog wat zitten werken. Tot half 3, toen moest ik Fee van school halen. We hebben op school gewacht tot Lenthe thuis kwam. Die was om 1 uur vanuit Brielle vertrokken vanaf de kamplocatie. Ze kwam rond kwart voor 4 aan en wilde gelijk naar huis. Ze had zich hondsberoerd gevoeld vanwege hooikoorts. Er was natuurlijk veel gras in die omgeving, ze kan daar gewoon niet tegen. Achteraf had ze misschien beter thuis kunnen slapen, dan had ze in de nacht kunnen bijkomen en overdag weer mee kunnen doen. Maar ja, dat is achteraf. Ze heeft het overleefd, maar het drukte wel een stempel op het kamp voor haar. Ook al vond ze het kamp zelf wel heel leuk. Thuis is ze bijna meteen gaan slapen, want ze had dat ook nauwelijks gedaan. Ze kwam nog wel even beneden voor het avondeten, maar daarna dook ze gauw haar bed weer in.

lenthe terug van zeilkampZaterdag

Zaterdag zwemdag. Dus ik ging weer naar het zwembad. Daarna was ik best moe, dus heb ik even rustig aan gedaan. De zon scheen, dus ik heb lekker buiten gezeten. Later zijn we nog even naar de stad gegaan, Fee ging mee. We aten een ijsje en haalden wat spulletjes voor Sterre die ze nodig had voor school. Ik wilde een reisgids kopen, maar die was nergens te vinden. We zijn nog steeds aan het twijfelen over de zomervakantie, wordt het Servië, Marokko of Roemenië? De kinderen willen het liefste naar Marokko, ik twijfel nog vanwege de hitte.

ijsjes juni 2024

Na het ontbijt ging ik eerst een rondje hardlopen. Door mijn tripje naar Frankrijk & Spanje en de drukte ervoor was ik twee weken niet geweest. Deze week had ik gekozen voor de sportschool ipv hardlopen, dus vandaag ging ik weer. Ik had verwacht dat het niet echt lekker zou gaan daardoor, de vorige keer ging het ook al slecht. Toch viel het reuze mee. Ik rende 6 km en had best een prima tijd. Daarna wilde Fee per se naar het Huis van het Boek. Dit museum is ze met school geweest en ze vond het zo leuk, dat ze ook met ons wilde. Het bleek inderdaad een erg leuk museum, ik zal er later nog wat uitgebreider over schrijven. Beneden kon je een pakje kunst kopen, dat zit in een oude sigarettenautomaat en het is een verrassing wat je krijgt. Erg leuk. Na het museum reden we naar Brabant, Halsteren om precies te zijn. Ik wilde altijd nog eens naar de Mozesbrug en vandaag scheen de zon, dus gingen we. Leuk om een keer te zien. We maakten een korte wandeling en klommen daarna nog de Pomejus toren op, die staat er vlakbij. Prachtig uitzicht! We lunchten laat op de Grote Markt in Bergen op Zoom en toen gingen we weer naar huis waar we ‘s avonds een best spannende Formule 1 race keken.

mozesbrug halsteren

huis van het boek den haag

toren pompejus halsteren

trap huis van het boek

Vorig artikelZo draag jij altijd iets unieks!