Osmo Hot wheels Mindracers Kit review

Osmo Hot wheels Mindracers KitOh, wat hadden wij een blij jongetje toen hij zijn langgekoesterde droomcadeau mocht uitpakken op zijn 10e verjaardag: een Osmo Hot wheels Mindracers Kit. Wij zijn al heel lang fan van Osmo en hebben bijna alle versies, maar deze stond nog op de wishlist van Yuren. Nu heeft ie ‘m eindelijk, en hij vindt het geweldig. In deze blog ga ik er alles over vertellen, want misschien is dit ook wel een geweldig cadeau voor jouw kind. Het is in ieder geval geschikt voor kinderen vanaf 7 jaar, dus ook jonger kun je dit cadeau al geven. Lees snel verder voor de Osmo Hot wheels Mindracers Kit review!

Wat is Osmo?

De Osmo is een gadget voor kinderen, behorend bij de iPad. Er zijn allerlei verschillende Osmo spellen verkrijgbaar. Deze spellen bevatten allemaal een leerelement, maar doordat het verpakt zit in een aantrekkelijk spel hebben ze helemaal niet door dat ze aan het leren zijn. Kinderen ontwikkelen bovendien heel veel vaardigheden, zoals creativiteit, sociaal-emotionele vaardigheden, probleemoplossend vermogen, motorische vaardigheden, concentratie en nog veel meer. Elk spel bevat weer andere leerelementen. Wij hebben bijvoorbeeld ook Osmo Coding, waarbij kinderen goed vooruit moeten denken om iets voor elkaar te krijgen. De meeste spellen zijn geschikt vanaf 3 jaar tot ongeveer 12 jaar. Sommige spellen zijn echt pas vanaf 7 jaar, dus houdt dat even in de gaten. Hier kun je alle Osmo spellen online vinden en kopen.

osmo hot wheels

Osmo Hot wheels Mindracers Kit

De Osmo Hot wheels Mindracers Kit is eigenlijk gewoon een supergaaf racespel. Toch leren kinderen hier ook iets van. Als ze beginnen gaan er 2 echte autootjes net alsof de iPad in. Vervolgens gaat het spel op het scherm van start. Je racet tegen elkaar of tegen het spel. Om sneller te gaan, kun je spelstukken neerleggen die je laten springen, draaien of sneller laten gaan. Je moet goed nadenken welk spelstuk je wanneer gebruikt, want je tegenstander doet natuurlijk precies hetzelfde. Naast het leren van een tactiek bedenken, leren kinderen hier ook omgaan met winnen en verliezen. Bekijk hieronder een filmpje van dit spel.

Wat vinden we van dit nieuwe spel?

Mijn kinderen vinden het heel leuk dat de autootjes echt in het beeldscherm komen en ze op die manier kunnen racen. Ook vinden ze het leuk om de munten op te gooien, zodat ze de auto taken kunnen laten uitvoeren. In het begin deden ze maar wat, maar langzaamaan lukt het steeds beter om na te denken over wat ze doen. Dit spel is zeker niet alleen voor jongens, Lenthe van 8 vindt het ook geweldig en zelfs Fee van 5 jaar speelt het al. Zij snapt ook al best aardig wat ze doet, grappig om te zien. Wij vinden deze versie van Osmo zeker een aanrader! Je koopt Osmo Hot Wheels hier.

osmo hot wheels mindracers kit spelen

Vorig artikelKies je kunstgras of echt gras?
Volgend artikelKoolhydraatarm cacao slagroom ontbijt