Lenthe gaat op hapskampHet was een warme, zonnige week. Het enige jammere was dat ik het grootste gedeelte van de week moest werken 🙂 Gelukkig hadden we het weekend ook nog, waarbij we een stedentrip maakten naar Mechelen. Dat was, ondanks de hitte, erg leuk!

Lees ook: Foto weekoverzicht Judith #437

Bij drukke weken neem ik de week maar per dag. Dit beloofde een drukke week te wordend dus de maandag ging stap voor stap. Eerst een online afspraak, waardoor ik helaas niet mee kon om Lenthe uit te zwaaien die op kamp ging. Daarna door naar een afspraak op een school. Toen snel weer door naar de volgende en daarna was er even tijd voor lunch in de tuin. Vervolgens had ik opnieuw een online afspraak en daarna had ik precies 1,5 uur over. Daarin ging ik snel naar de sportschool. Even een korte krachttraining en 20 minuutjes op de crosstrainer. Ik was net gedoucht toen de volgende online afspraak begon en om 5 uur was ik lekker klaar met de dag. Ik heb nog wat mail weggewerkt en ben om half 6 gaan koken. Wel een beetje andere dynamiek aan tafel zo zonder Lenthe. Ook Fee was een beetje van slag: zij trekt altijd met Lenthe op en die was er nu ineens niet. Na het eten zaten we nog even lekker in de zon. Ik was blij dat ik al gesport had, nu hoefde ik ‘s avonds niet meer weg.

kletsen in de tuin

Opnieuw dus een drukke dag, maar doordat mijn eerste afspraak pas om 10 uur begon, deed ik ‘s morgens een nieuwe hardlooppoging. De vorige was geen succes na het longvirus, en eerlijk gezegd gaat het nog steeds niet geweldig. De nasleep duurt lang. Na het hardlopen zat ik de rest van de ochtend op een school voor allerlei overleggen. De hele middag zat ik in online overleggen. Lange dag dus! Ik was dan ook erg moe ‘s avonds. Ook nog steeds niet helemaal fit, ik blijf maar hoesten, duurt lang.

salade in de tuin juni 2023

Deze woensdag viel de drukte mee. In de ochtend had ik 2 afspraken, eentje online en eentje op locatie. Daarna was het nog even haasten om op tijd bij school te zijn, want Lenthe kwam thuis van kamp. Ik wilde haar graag samen met Maik ophalen, dus ik had bewust deze middag vrijgehouden om naar haar verhalen te luisteren. Komende vrijdag werk ik namelijk weer in de ochtend, terwijl ik dan eigenlijk vrij ben. Lenthe zat vol verhalen. Het Prehistorische kamp was behoorlijk afzien geweest, want heel primitief, maar ook erg bijzonder. Herinneringen voor het leven gemaakt! Ze had alleen heel weinig geslapen, dus na het douchen, lunchen en even kletsen besloot ze heel even te gaan slapen. Ik kreeg haar rond etenstijd nauwelijks wakker, zo moe was ze! Na het avondeten ging ze dan ook snel weer slapen, want morgen moet ze gewoon naar school en we hebben ook een druk weekend.

Fee knuffelt lenthe na haps

Eindelijk begint het hoesten wat af te nemen. Het is nog niet weg, maar wel stukken minder. Ik heb zeker twee weken last gehad van mijn longen, heel irritant. Ook met sporten is het vervelend als je een virus op je longen hebt. Dat doet meteen iets met je conditie. Deze ochtend ging het bij de sportschool gelukkig een stuk beter. Na het sporten had ik een afspraak bij een school die eigenlijk van een collega is die momenteel even thuis zit. Het was een fijn gesprek en een leuke school, dus ik kreeg er energie van. ‘s Middags heb ik nog wat werkdingen gedaan, maar wel lekker in de tuin. Nadat ik de kinderen had opgehaald heb ik de laptop dichtgeklapt. Yuren ging voor het eerst eitjes verkopen in de wijk. Hij is een soort eigen onderneming begonnen via Egg-sellent en had al meteen 110 adressen die wel zijn eitjes willen kopen. Zo leuk! Hij heeft samen met zijn vader ook een heuse website gebouwd hiervoor. Volgende week gaat hij alle bestelde eitjes voor het eerst rondbrengen.

fee waterpistool juni 2023

Opnieuw een zonnige dag! Ik had de hele ochtend werkafspraken, dus kon er niet echt van genieten. Na de afspraken moest ik snel mijn koffer gaan pakken, want ‘s middags vertrokken we richting Mechelen voor een stedentrip dit weekend. Het was maar 1,5 uur rijden, maar door de files deden we er wel een uurtje langer over. Eenmaal daar hebben we eerst ingecheckt en zijn we daarna gaan eten bij een Italiaans restaurant net buiten het centrum, La Vigna. We zaten er in de tuin, gelukkig niet in de zon, want het bleef nog lang warm en plakkerig. We hebben heerlijk gegeten. Na een korte wandeling waren we ook zo weer bij het hotel, waar we drie kamers hadden, waarvan eentje met geschakelde deur. Daar zaten Lenthe en Fee. De oudste twee hadden een eigen hotelkamer.

3 oude huisjes mechelencheers la vigna

We werden wakker in Mechelen, in het Novotel. Na een heerlijk ontbijtje daar, liepen we naar een museum, het Hof van Busleyden museum. Daar was een leuke speurtocht, die we helaas abrupt moesten afbreken, omdat de stroom uitviel. Hierdoor was de zaal pikkedonker en ging het alarm af. Na het museum gingen we even wat winkelen. Mechelen heeft heel veel leuke winkels! Uiteindelijk kocht alleen Yuren een zonnebril. De lunch was bij Noen, een superleuk ingericht restaurantje met hele aardige bediening. Ze maken alles zelf. We hadden brood met allerlei dipjes en de meisjes een veggie burger.

noen mechelen

Romboutstoren beklimmen

Hierna gingen we de Romboutstoren beklimmen. We hadden de hoop dat het daarbinnen wel koel zou zijn, maar dat viel tegen. Het was best warm om de klim te maken. Maarliefst 538 treden, gelukkig wel met af en toe een verdieping om te stoppen. Uiteindelijk waren we na 30 minuten boven. Het uitzicht was mooi, door het heldere weer konden we echt ver kijken. Daarna moesten we ook weer terug. Met 7 minuutjes waren we beneden. Na de toren wilden de kinderen even afkoelen op de hotelkamer, Maik en ik besloten nog een wandeling te maken door het Begijnhof. Die stond in de app van Visit Mechelen. Hele leuke straatjes en parken kwamen we tegen, maar het was wel heet. Daarom vonden we dat we aan het einde mochten afkoelen met een roseetje. Toen hebben we de kinderen opgehaald voor een boottocht en daarna het diner bij de Vleeshalle. Dat is een soort Food hall waar iedereen kan kiezen waar hij iets wil halen. Rond 21.00 uur waren we allemaal moe van de drukke dag en de hitte, dus zijn we lekker naar het hotel gegaan.

bovenop de romboutstoren mechelen

Ik had bizar goed geslapen. Airco aan, heerlijk bed, wat wil je nog meer in zo’n hotelkamer? Daardoor moesten we wel haasten met het het ontbijt, want we moesten ons om kwart voor 10 melden bij De Gouden Kooi in Mechelen, voor een Escape experience door de stad. We stonden eerst bij het verkeerde adres, maar gelukkig waren we met en kwartiertje bij het juiste. Daar stond de inspecteur al op ons te wachten met informatie over de moord die we moesten oplossen. Daarna begon een bijna 3 uur durend parcours door de stad. Overal waren witte kistjes verstopt met een cijferslot. Bij de kost was ook een puzzel, die de code als uitslag had om het cijferslot open te maken. Als dat lukte, kregen we bewijsmateriaal om uiteindelijk op te lossen wie de dader was. Het was ontzettend leuk, maar best moeilijk af en toe! We haalden het maar net binnen de tijd, we hadden nog 1 minuut over toen we ons meldden bij de locatie waar we gestart waren. Gelukkig hadden we wel het juiste antwoord.

de gouden kooi mechelen

Heet!

Daarna had iedereen dorst, aangezien het lunchtijd was liepen we naar de Grote Markt om daar bij een restaurantje te gaan zitten. Buiten was geen plek meer, maar gelukkig was het binnen juist aangenaam koel. We hebben heerlijk gegeten. Het plan was om daarna nog een street art wandeling te gaan maken, maar eigenlijk had niemand daar meer zin in. Het was zo ontzettend warm buiten en we hadden al zoveel gelopen. In onderling overleg besloten we nog een ijsje te halen en daarna de auto in te stappen, terug naar huis. Een prima keuze. Rond half 5 zaten we weer in onze eigen tuin. Waar het trouwens ook heet was. Maar binnen wel koel door de warmtepomp.

escape tocht door de stad mechelen

Blogtips van deze week:

Vorig artikelMechelen tips en bezienswaardigheden